طرز تهیه قرابیه کرم دار خوش پخت و خوش طعم

قرابیه کرم دار از جمله شیرینی های خوش طعم ترکیه می باشد که با دستور تهیه ای ساده و در مدت زمان کمی تهیه می شود. این شیرینی همانطور که مشخص است با استفاده از کرم مخصوص تهیه می شود.

طرز تهیه قرابیه کرم دار خوش پخت و خوش طعم

انواع شیرینی یکی از محبوب ترین خوراکی های خوش طعم در کشور ما می باشد که معمولا از انواع شیرینی برای انواع جشن ها استفاده می کنیم. قرابیه کرم دار هم یکی از شیرینی های خوشمزه ای می باشد که بسیار مناسب براب پذیرایی از مهمان و یا حتی جشن هایی مانند جشن تولد استفاده کرد. طرز تهیه قرابیه کرم دار را در ادامه مطلب مشاهده نمایید.

قرابیه اسفناج، کانول شکلاتی و رول دارچین با خمیر هزارلا از جمله شیرینی های خانگی می باشد که علاوه بر داشتن طعمی بی نظیر دارای ظاهری شیک و ساده می باشند. از رول دارچین و قرابیه اسفناج می توان به عنوان عصرانه ای خوشمزه و یا حتی میان وعده ای برای پذیرایی از مهمان ها استفاده کرد. در ادامه روش ساده تهیه یک شیرینی کرم دار را مشاهده خواهید کرد.

قرابیه کرم دار ترکیه ای

مواد لازم

  • تخم مرغ 1 عدد
  • شکلات شیری 100 گرم
  • خامه صبحانه 100 گرم
  • نشاسته ذرت 1/5 پیمانه
  • روغن مایع 1/2 پیمانه
  • پودر قند 1 پیمانه
  • آرد 3/5 لیوان
  • کره 250 گرم
  • بکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
  • وانیل 1/2 قاشق چای خوری

قرابیه کرم دار خوشمزه ترکیه

طرز تهیه قرابیه کرم دار به روش ترکیه ای

ابتدا برای تهیه این شیرینی خوشمزه باید فر را بر روی دمای 170 درجه سانتی گراد قرار دهید تا در حین تهیه گرم شود. حالا باید کره را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد. کاسه ای مناسب بردارید و در کاسه روغن مایع را به همراه کره آب شده و پودر قند بریزید.

با همزن برقی مواد درون کاسه را هم بزنید تا موادی کرم رنگ حاصل شود. سپس 1 عدد تخم مرغ را بی افزایید و مجدد به مدت 1 دقیقه هم بزنید. نشاسته ذرت و وانیل را هم به کاسه اضافه کنید و هم بزنید. حالا باید آرد و بکینگ پودر را 3 بار الک کنید.

آرد و بکینگ پودر الک شده را به کاسه بی افزایید. مواد را با دست ورز دهید تا خمیری نرم حاصل شود. به اندازه گردو از مواد بردارید و گرد کنید. تمام خمیر را این گونه گرد نمایید و درون سینی فر چرب شده و یا دارای کاغذ روغنی با کمی فاصله قرار دهید.

با 1 عدد چنگال روی خمیر ها را فشار دهید تا خط و یا شکل چنگال بی افتد. سینی را به مدت 15 دقیقه درون فر قرار دهید. بهتر است پس از تغییر رنگ دادن خمیر سریعا از فر خارج کنید و صبر نمایید تا خمیر خنک شود و بعد از سینی فر جدا نمایید.

حالا باید شکلات شیری و خامه صبحانه را بنماری کنید و در قیف مورد نظر خود بریزید. یک عدد شیرینی را برگردانید و بر روی آن کمی از فیلینگ بریزید و یک عدد دیگر از شیرینی را به صورت راسته بر روی خامه قرار دهید تا شیرینی ای با ظاهر زیبا داشته باشید.

طرز تهیه قرابیه کرم دار ترکیه ای

در نهایت می توانید این شیرینی لذیذ را همینطور سرو کنید و یا به دلخواه می توان به شکل های مختلفی فیلینگ را انجام داد که این رروش کاملا دلخواه است. قرابیه کرم دار را به همراه شیرینی و یا چای سرو کنید. نوش جان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان