استفاده از دوش واژینال چه مزایا و معایبی دارد؟

آشنایی با کاربرد های دوش واژینال به شما این امکان را می دهد تا در این زمان بتوانید به راحتی واژن خود را تمیز کنید ولی باید بدانید که این مورد دارای عوارضی نیز هست که باید آن را جدی بگیرید.

استفاده از دوش واژینال چه مزایا و معایبی دارد؟

سلامت جنسی یکی از مواردی می باشد که باید جدی گرفته شود و در روابط امروزی این مورد دارای اهمیت بالایی است و نمی توان این مورد را نادیده گرفت و باید در نظر داشته باشید که این مورد دغدغه افراد بسیار زیادی می باشد و در ادامه شما را با معایب و مزایای دوش واژینال آشنا می کنیم و اطلاعاتی بسیار خوب و مفید در این زمینه به شما عزیزان می دهیم.

 آشنایی با کاربرد دستگاه تمیز کننده واژن

آشنایی با دوش واژینال

در واقع همانطور که از نام این مورد پیداست این مورد برای تمیز کردن و نظافت واژن به کار می رود و این مورد را نمی توان نادیده گرفت. این مورد دارای اهمیت بالایی است و کاربرد های زیادی در زمینه جنسی دارد و البته که بسیاری از افراد در مورد این موضوع ممکن است اطلاعاتی اشتباه داشته باشند. در واقع این وسیله می تواند با کمک آب مجرای واژن را شستشو داده و به نحوه ای طراحی شده است که می توانید از آب و یا مایعات دیگر مانند دارو ها را نیز می توانید با این مورد در درون واژن پمپ کنید.

اغلب این وسایل دارای دو قسمت می باشند و بخش بالایی همان بخشی می باشد که داخل واژن می شود و بخش دیگر مخزنی می باشد که سیلیکونی بوده و محلول مورد نظر را در درون خود نگه می دارد و موادی که در این زمینه می توانید را ان استفاده کنید شامل آب، سرکه، مواد ید دار و دارو ها می باشد. این مورد در میان زنان اروپایی و آفریقایی و اسپانیایی رواج بیش تری دارد.

برای استفاده از این مورد ابتدا باید مواد مورد استفاده خود را در درون مخزن این دستگاه بریزید و لوله این دوش را در درون واژن قرار داده و همچنین با فشار دست و یا به صورت خودکار این محلول به درون واژن پاشیده می شود و از مجرای آن خارج می گردد و بدین ترتیب نظافت شما رعایت شده است. دلایل استفاده از این دوش بسیار زیاد می باشد و مهم ترین آن ها عبارت اند از :

  • درمان بوی بد واژن
  • پیشگیری از عفونت های مقاربتی
  • شستن واژن بعد از رابطه
  • شستن خون های قاعدگی

عوارض دوش واژینال

مهم ترین نکته ای که باید از این مورد به یاد داشته باشید این است که این مورد هیچ کدام از این موارد را پشتیبانی نخواهد کرد. استفاده از این دوش را بسیاری از متخصصان اصلا توصیه نمی کنند زیرا بافت درونی واژن یک سری از باکتری هایی را در خودش دارد که این باکتری ها می توانند با بیماری های این بخش مبارزه کرده و نیازی به دخالت انسانی نمی باشد و همچنین شما با استفاده از این مورد می توانید شرایط طبیعی واژن خود را تغییر داده و با این کار مشکلاتی برای باکتری های طبیعی در این میان ایجاد خواهید کرد و در نهایت ممکن است ان ها را از بین برده و یا باعث کاهش ان ها شوید از این رو بهتر است از این دوش استفاده نکنید. دستکاری کردن این بخش از بدن می تواند PH آن را نیز تغییر دهد زیرا امکان این که شما در  مخزن این دستگاه از سرکه استفاده نمایید بسیار زیاد می باشد.

عوارض استفاده از این دوش

دوش واژینال دارای خطرات و عوارضی می باشد و قبل از این که از این دستگاه بخواهید استفاده کنید بهتر است این مورد را بدانید و در صورت نیاز از استفاده کردن از این دستگاه خودداری نمایید زیرا امکان بروز این عوارض در شما بسیار زیاد خواهد بود.

احتمال بروز انواع عفونت ها

استفاده از دوش واژینال می تواند باعث بروز مشکلات و عفونت های شدید در شما شود زیرا شما با این کار باکتری های مفید را در واژن از بین می برید و یا فعالیت آن ها را مختل می نمایید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است نشان داده اند که استفاده از این دوش واژینال می تواند تا 5 برابر خطر بیماری های مخصوص واژن را افزایش دهد. اگر به عفونت های واژنی مبتلا هستید این دستگاه این مورد را درمان نمی کند و آن را افزایش می دهد از این رو بهتر است از این دستگاه استفاده نکنید.

کاربرد های دستگاه تمیز کننده واژن

بروز اختلال هایی در بارداری

از دیگر عارضه های این مورد مشکلاتی در بارداری می باشد و باید این مورد را بدانید که اگر از این دوش ها در زمان بارداری استفاده کنید امکان سقط جنین، زایمان زودرس و بارداری های خارج از رحمی نیز وجود دارد و این مورد در زنانی که  از این دوش ها استفاده می کنند چند برابر بیش تر از سایرین می باشد.برخی از مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است نشان داده که استفاده از این روش ها می تواند باعث افزایش 73 درصدی التهاب در لگن خانم ها شود.

بیماری دهانه رحمی

از دیگر بیماری های بسیار مهم در زنان می توان به بیماری های دهانه رحم اشاره داشت. استفاده از این دستگاه می تواند این موارد را نیز افزایش دهد از این رو بهتر است اطلاعاتی در این مورد نیز داشته باشید و بدانید که استفاده از این دستگاه جز خطر نمی تواند فوایدی برای بدن شما داشته باشد و بهتر است از آن استفاده نکنید.

بهترین راه برای این که بتوانید از بروز مشکلاتی در این زمینه پیشگیری کنید این است که از روش ها امن و ایمن در این یمان استفاده کنید و این مورد را نیز به یا داشته باشید که بهترین روش تمیز کردن واژن آب گرم خالی در حین دوش گرفتن می باشد و استفاده از انواعی از شوینده ها در این زمینه اصلا خوب نمی باشد و می تواند انواعی از عفونت ها و حساسیت ها را برای شما ایجاد نماید و در این میان اگر اسرار به استفاده از شوینده دارید باید نوع بدون عطر آن ها را تهیه کرده و استفاده کنید.

فواید تمیز کردن واژینال

همانطور که می دانید پیشگیری کردن از بیماری ها می تواند هزینه ای کم تر با خود به همراه داشته باشد از این رو نیاز است تا بدانید که با پیشگیری کردن از برخی از بیماری ها نیز امکان پذیر نمی باشد و با رعایت نکردن بهداشت به صورت روزانه امکان بروز هر نوع عفونی در شما وجود خواهد داشت. اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه شما می توانید یک سری اطلاعات دیگری در مورد روش صحیح معاینه سینه و کاهش حرارت بدن نیز مشاهده نمایید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده در این زمینه استفاده کرده تا بتوانید وارد صفحات مربوطه شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان