آبادان پیشانی دفاع مقدس است / روزهای آبادان در دفاع مقدس باید ثبت جهانی شود

عباسپور آبادان را پیشانی دفاع مقدس دانست و گفت: روزهای آبادان و ایام دفاع مقدس ایران باید در دنیا ثبت شود و استفاده از ظرفیت های باغ موزه دفاع مقدس، یادمان شهدای ذوالفقاری و یادمان شهدای والفجر هشت و همچنین دیده شدن نقش مهم چوئبده و اروندکنار در ایام دفاع مقدس می بایست در سرلوحه اقدامات ستاد بزرگداشت باشد.

آبادان پیشانی دفاع مقدس است / روزهای آبادان در دفاع مقدس باید ثبت جهانی شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین از آبادان، «احسان عباسپور» امروز (یکشنبه 28 مرداد ماه) در نشست بزرگداشت هفته دفاع مقدس، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: تثبیت اسلام با شهادت امام حسین (ع) اتفاق افتاد و ما باید ادامه دهنده و تداوم دهنده‌ مسیری باشیم که دیگران رقم زدند و در استمرار آن ثابت قدم باشیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان، افزود: جنس کار دفاع مقدس در چند شهر کشور متفاوت تر است. دزفول و اندیمشک و مهران و خرمشهر و آبادان و نظایر آن.آبادان با توجه به 270 درجه محاصره با رشادت مردم و رزمندگان اسلام توانست خود را از سقوط رها سازد که اگر این اتفاق می افتاد مرز آبادان تغییر می کرد و از اروند به سمت بهمنشیر سوق داده می شد که خدا را شکر هیچ وقت دلاوران ایران اسلامی اجازه چنین اتفاقی را ندادند.

وی بیش از 4 هزار و 600 شهید در شهرستان آبادان را بیانگر اهمیت این منطقه در دفاع از خاک پاک ایران اسلامی برشمرد و تصریح کرد: باید بزرگداشت دفاع مقدس در شأن آبادان و شهدایش باشد. باید بسیجی وار به قصه دفاع مقدس وارد شد. باید با خلوص نیت و اعتقاد راسخ به فلسفه دفاع مقدس به این رویداد مهم نگریست و باید این واقعه را به خانواده ها، جوانان، دانش آموزان و کلیت جامعه تعمیم داد.

عباسپور با بیان اینکه روزهای آبادان و ایام دفاع مقدس ایران باید در دنیا ثبت شود، یاد آور شد: دوم مهر و شهادت مدیران آموزش و پرورش آبادان، پنجم مهر و سالروز شکست حصر آبادان و بعد از آن هفتم مهر شهادت آتش نشانان آبادانی در حمله هوایی رژیم بعثی به پالایشگاه آبادان تنها گوشه ای از مظلومیت و ایثار مردم آبادان در دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: مدارس ما باید به عنوان خط مقدم بزرگداشت دفاع مقدس دیده شوند. آموزش و پرورش آبادان باید با استفاده از ظرفیت دانش آموزان و معلمین در این خصوص بهترین اقدام اجرایی را انجام دهد.

فرماندار ویژه آبادان گفت: استفاده از ظرفیت های باغ موزه دفاع مقدس، یادمان شهدای ذوالفقاری و یادمان شهدای والفجر هشت و همچنین دیده شدن نقش مهم چوئبده و اروندکنار در ایام دفاع مقدس می بایست در سرلوحه اقدامات ستاد بزرگداشت باشد.

وی همچنین بر معرفی ایثارگران سایر ادیان در دفاع مقدس و اشاعه نقش روحانیون در زمان دفاع مقدس نیز تاکید کرد و ابراز داشت: خدمات رایگان دانشگاه علوم پزشکی و همچنین فضاسازی شهری و فعالیت های شهرداران آبادان، اروند کنار و چوئبده در این سه شهر و حمایت مادی و معنوی از محکومین جرائم مالی غیر عمد از جمله اقداماتی است که در ایام بزرگداشت می بایست نمود پیدا کند.

عباسپور بیان کرد: امیدوارم با هم افزایی تمام دستگاه های اجرایی و متولیان امر بهترین شرایط را برای برگزاری بزرگداشت هفته دفاع مقدس در آبادان فراهم کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان