مدیرعامل نوبیتکس لو رفتن آدرس‌های این پلتفرم را تکذیب کرد؛

دارایی کاربران نزد نوبیتکس امن است

امیرحسین راد با اشاره به ماهیت شبکه بلاکچین نوشته: «شبکه‌های بلاک‌چین (به غیر از شبکه‌های پرایوت) ماهیتی شفاف دارند و تراکنش‌های‌شان قابل رصد و شناسایی است.

در روزهای اخیر بحث‌هایی در بعضی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده درباره مشکلات ناشی انتقال رمزارز بین صرافی‌های داخلی و خارجی. منتقدین می‌گویند صرافی‌های داخلی اقدامات لازم برای مخفی کردن آدرس‌های کیف‌پول خود را انجام نمی‌دهند و این مسئله باعث از دست رفتن دارایی کاربران می‌شود. حالا امیرحسین راد مدیرعامل نوبیتکس در پاسخ به این ابهامات و اینکه پلتفرم‌های داخلی برای رفع این مشکل چه اقداماتی انجام دادند یک رشته توییت منتشر کرده که حاوی نکات مهمی است. او لو رفتن آدرس‌ کیف‌پول‌های نوبیتکس را تکذیب کرده و توضیح داده که حفظ امنیت دارایی کاربران وظیفه پلتفرم‌های داخلی است. مدیرعامل نوبیتکس در پاسخ خود اشاره کرده که این پلتفرم به طور مکرر به کاربران خود درباره انتقال رمزارز از مبدا و به مقصد پلتفرم‌های خارجی هشدار می‌دهد. در عین حال نوبیتکس اقدامات متعددی برای حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران ایرانی انجام داده است تا از ناحیه تحریم‌های بین‌المللی تهدیدی متوجه دارایی رمزارزی کاربران نشود.

شفافیت غیرقابل انکار شبکه بلاکچین

امیرحسین راد با اشاره به ماهیت شبکه بلاکچین نوشته: «شبکه‌های بلاک‌چین (به غیر از شبکه‌های پرایوت) ماهیتی شفاف دارند و تراکنش‌های‌شان قابل رصد و شناسایی است. راه‌کارهایی مانند توزیع دارایی، تعدد هات‌ولت‌ها و تغییر دوره‌ای آدرس‌ها تغییری در این شفافیت ماهوی ایجاد نمی‌کند. آدرس‌های پلتفرم‌هایی مانند بایننس، اوکی ایکس و ... نیز مثل نوبیتکس در سرویس‌های آنالیز بلاک‌چین موجود است. این شفاف‌بودن نشانه‌ی ضعف یا عدم رعایت استانداردها توسط یک پلتفرم -و رعایت آن توسط پلتفرم‌هایی که تاکنون شناسایی نشده‌اند- نیست.»

مدیرعامل نوبیتکس با اشاره به ارائه گزارش‌هایی از سوی سرویس‌های آنالیز شبکه بلاکچین نوشته: «شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این سرویس‌های آنالیز، برای شناسایی آدرس‌ پلتفرم‌های ایرانی هزینه می‌کنند. اما شناسایی آدرس‌های کاربران ایرانی دو جنبه دارد؛ جنبه اول: وقتی یک کاربر ایرانی (از طریق هر یک از پلتفرم‌های داخلی) بخواهد دارایی خود را به یک پلتفرم خارجی که ذیل قوانین تحریمی فعالیت می‌کند انتقال دهد (حتی با استفاده از آدرس‌های واسط)، با ریسک بلوکه‌شدن دارایی خود مواجه است.»

اقدامات نوبیتکس چیست؟

امیرحسین راد در مورد اقدامات نوبیتکس برای مقابله با ریسک تبادل با پلتفرم‌های خارجی توضیح داده: «ما در نوبیتکس همیشه به کاربران خود در مورد ریسک‌های تبادل با پلتفرم‌های خارجی اطلاع‌رسانی می‌کنیم اما بنا به ذات خود به عنوان یک پلتفرم مبادله رمز ارز، هرگز مانع برداشت‌های کاربران‌مان به آدرس‌های مورد نظرشان نمی‌شویم. زیرا تا زمانی که دارایی کاربران‌ نزد ما در نوبیتکس است، مسئولیت تامین و تضمین امنیت آن بر عهده ماست اما این مسئولیت (حفظ پرایوسی) بعد از انتقال دارایی به پلتفرم‌های خارجی، عمدتاً بر عهده‌ی خود کاربر است و این موضوع مختص نوبیتکس نیست؛ هیچ پلتفرمی در دنیا نمی‌تواند به عموم کاربران خود سرویس پرایوسی ارائه دهد و رفتارهایی مانند استفاده چندباره از آدرس‌های واسط، انتقال یک‌جا از یک آدرس به آدرس دیگر و انتقال مبالغ بالا توسط یک کاربر، امتیاز پرایوسی انتقال را به شدت کاهش می‌دهد.»

دارایی تتری ایرانی‌ها در خطر نیست

یکی دیگر از شایعاتی که در روزهای اخیر مطرح شده این است لو رفتن آدرس کیف پول صرافی‌های داخلی ممکن است منجر به از دست رفتن تتر موجود در حساب کاربران ایرانی شود. امیرحسین راد در پاسخ به این نگرانی نوشته: «فریز شدن وقتی رخ می‌دهد که به یک نهاد ناظر اثبات شود انتقال یک دارایی، با اهداف مجرمانه مثل پولشویی، تامین مالی تروریسم، کلاهبرداری و... انجام شده است. صرف زندگی در یک کشور تحت تحریم، به لحاظ حقوقی اجازه تصرف اموال اشخاص را به هیچ فرد یا نهاد بین‌المللی نمی‌دهد.»

او اقدامات نوبیتکس در این زمینه را اینطور تشریح کرده: «ما در نوبیتکس با کمک مشاوران بین‌المللی همواره چنین ریسک‌های را رصد و تا جای ممکن سعی میکنیم مدیریت کنیم. با نگاهی به سرویس‌های آنالیز بلاک‌چین متوجه می‌شویم که هرگز جریان‌های مالی ما ذیل هیچ‌کدام از موارد پولشویی، تامین مالی تروریسم و... نبوده چون همواره -برای حفظ ارزش‌هایمان و با صرف هزینه‌های قابل توجه- انتقالاتی با ماهیت مجرمانه را مسدود و از گسترده شدن آن جلوگیری کرده‌ایم. هدف نوبیتکس -و دیگر پلتفرم‌های بزرگ رمزارز ایرانی- ارائه خدمات امن سرمایه‌گذاری با امکانات گسترده به هم‌وطنانمان است تا آنها را از قبول ریسک‌های مبادله با پلتفرم‌های خارجی بی‌نیاز کنیم. برخلاف بازیگران گمنام خارجی که هدفی جز سوءاستفاده از کاربران ایرانی ندارند.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان