هشدار جدی نماینده مخالف وزیر پیشنهادی دفاع از تریبون مجلس /نماینده موافق: امیرنصیرزاده موفق‌ترین فرمانده نیروی ارتش ایران است

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی دفاع گفت:نیاید روزی که آنچه که رهبری در مورد بانک‌های نیروهای مسلح دستور ادغام دادند، درباره وظایف اقتصادی صندوق بازنشستگی و سایر مجموعه‌های اقتصادی زیر مجموعه نیروهای مسلح نیز تذکر و دستور به تغییر رویه دهند.

هشدار جدی نماینده مخالف وزیر پیشنهادی دفاع از تریبون مجلس /نماینده موافق: امیرنصیرزاده موفق‌ترین فرمانده نیروی ارتش ایران است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عزیر نصیرزاده، وزیر پیشنهادی مسعود پزشکیان برای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، دهمین وزیری بود که صلاحیت او و برنامه هایش زیر ذره بین نمایندگان رفت.

مهدی طغیانی سیاستمدار و نماینده مردم اصفهان، نماینده مخالفی بود که پشت تریبون ایستاد و گفت: برنامه امیر نصیرزاده در حوزه وزارت دفاع ابعاد خوبی دارد: وزارت دفاع در کنار وظایف سازمانی خود در حوزه پشتیبانی از نیروهای مسلح وظایف اقتصادی نیز بر عهده دارد و در حوزه صنعت نیز نقش آفرین است. 

این نماینده مجلس تاکید کرد: در برنامه وزیر پیشنهادی در حوزه صنعت و حوزه‌های اقتصادی به ویژه در مواردی که صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح عمل می‌کند ایرادات جدی وجود دارد. اداره یکی از صنعتی‌ترین وزارتخانه‌های کشور با نگاه نیروهای مسلح امکان‌پذیر نیست مگر آنکه سازمان ارتباط صنعتی داخل وزارتخانه و بیرون از آن بازآرایی شود.

این نماینده مخالف نصیرزاده گفت: برنامه‌ای در این وزارتخانه با عنوان هسته دانا شبکه توانا طی سال‌های گذشته آغاز شده تا میان مجموعه‌های تولیدی و فناوری داخل وزارتخانه و شرکت‌های دانش بنیان بیرون ارتباط برقرار کند اما متاسفانه از نظر سازمانی بعضاً جدی گرفته نمی‌شود و بعضی از مدیرانی که منصوب می‌شوند قصد دارند که همچنان این موضوع را در داخل وزارت خانه حفظ کنند در حالی که رشد صنعت دفاعی ما در حوزه فناوری منوط به این است که سرریز دانش دفاعی تولید شده به بیرون منتقل شود و فناوری تولید شده به داخل وزارتخانه و شرکت‌های تولیدی بیاید و این امر محقق نمی‌شود مگر با جدی‌تر گرفتن برنامه‌های موجود در وزارت دفاع.

وی تاکید کرد: صندوق سرمایه‌گذاری و بازنشستگی نیروهای مسلح کار اقتصادی می‌کند و مانند سایر صندوق‌ها دچار آفت می‌شود که برای آن باید برنامه داشت و مهم‌ترین آن پایان دادن به تصدی‌گری در این مجموعه است. در برنامه‌های امیر نصیرزاده تقویت دانش طراحی پالایشگاه، پتروشیمی و پترو پالایشگاه و بومی‌سازی استانداردها، توسعه سه میدان گازی و افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه معادن آمده است؛ در حالی که این‌ها وظایف سایر دستگاه‌هاست.

طغیانی گفت: اگر وزارت دفاع با نگاه تصدی‌گری وارد این حوزه‌ها شوند از سایر وظایف اساسی خود می‌ماند؛ نیاید روزی که آنچه که رهبری در مورد بانک‌های نیروهای مسلح دستور ادغام دادند، درباره وظایف اقتصادی صندوق بازنشستگی و سایر مجموعه‌های اقتصادی زیر مجموعه نیروهای مسلح نیز تذکر و دستور به تغییر رویه دهند. 

زارع، موافق وزیر پیشنهادی دفاع زارع: وزیر پیشنهادی دفاع موفق‌ترین فرمانده ارتش کشور بوده است

در ادامه جلسه علنی امروز عصر مجلس، سلمان زارع، نماینده لاهیجان از جایگاه موافق پشت تریبون رفت و خطاب به پزشکیان گفت: آقای رئیس جمهور، مردم ایران در انتظار تحقق وعده‌های شما هستند. کشور ایران سرشار از نیروی انسانی غنی و منابع طبیعی است.

وی گفت: رهبر انقلاب فرمودند وزارت دفاع مهمترین وزارتخانه کشور است. آقای نصیرزاده در زمان 8 سال دفاع مقدس خلبان هواپیمای اف 14 بوده است. ایشان به عنوان یک نخبه و استاد خلبان هواپیمای اف 5 فعالیت کرده است. ایشان فردی مدیر و مدبر و پژوهشگر است. ایشان مفتخر به دریافت لوح تقدیر از مقام عظمای ولایت است.

نماینده لاهیجان گفت: ایشان موفق‌ترین فرمانده نیروی ارتش ایران است. طراحی و تولید قطعه‌های هواپیماهای جنگی و مسافربری، از جمله کارهای حائز اهمیت ایشان بوده است. از شما نمایندگان عزیز می‌خواهم با رای قاطع با انتصاب این فرمانده دلاور به افتخارات ما در کشور افزوده شود.

2727

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان