جمعیت ایران ٩١ میلیون نفر شد؟/ اعلام جمعیت تهران

معاون اطلاعات و آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با بیان اینکه اعلام جمعیت ۹۱ میلیون نفر برای کشور در سال ۱۴۰۳ صحت ندارد، درباره سرشماری براساس روش ثبتی‌مبنا و برآوردهای سازمان آمار درباره پیش‌بینی جمعیت در سال‌های آینده توضیحاتی ارائه کرد.

جمعیت ایران ٩١ میلیون نفر شد؟/ اعلام جمعیت تهران

به گزارش خبرآنلاین، مسعود افشین، معاون اطلاعات و آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که در حال حاضر جمعیت استان تهران چقدر است، گفت: آخرین سرشماری عموم، نفوس و مسکن که در کل کشور انجام شده، مربوط به سال 1395 است. در این سال جمعیت استان تهران، حدود 13 میلیون و 300 هزار نفر بوده است. در کل کشور نیز جمعیت حدود 80 میلیون نفر بوده است. یعنی حدود 16.6 درصد جمعیت کل کشور در استان تهران حضور داشته‌اند.

وی ادامه داد: بعد از آن سال هم دیگر سرشماری نداشته‌ایم. براساس قانون در سال 1405 سرشماری عموم، نفوس، مسکن انجام خواهد شد، چراکه این سرشماری‌ها هر ده سال یکبار انجام می‌شود. از سال 99 مقدمات فرآیند سرشماری ثبتی‌مبنا و گذار از روش‌های آماری سنتی به نوین توسط مرکز آمار کلید خورد و به دنبال این رفتند که در سرشماری سال 1405 کار ثبتی‌مبنا انجام شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان