دولت چهاردهم برای توجه به مرزهای هشت گانه و تسهیل در تردد زوار مصمم است

مومنی، گفت: توسعه و تکمیل طرح‌های اولویت دار اربعین در استان‌های مربوطه بخصوص در شلمچه پیگیری خواهد شد.

دولت چهاردهم برای توجه به مرزهای هشت گانه و تسهیل در تردد زوار مصمم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین، «اسکندر مومنی» شامگاه (جمعه 2 شهریورماه) در نشست ستاد اربعین استان خوزستان که در مرز شلمچه برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از همه کسانی که در امنیت بزرگترین کنگره جهان اسلام نقش داشتند، اظهار کرد استاندار خوزستان تلاش زیادی در ایجاد زیرساخت‌ها و تردد آسان زائران از مرزهای شلمچه و چذابه کرد و امسال اتفاقات زبادی در مرزهای این استان برای تسهیل در تردد زائران رقم خورد.

وزیر کشور افزود: فراجا سهم زیادی در امر امنیت و سهولت تردد زائران دارد و امسال ارتقا بیشتری نسبت به سال‌های گذشته داشت، امسال با طراحی سامانه سجاد شاهد اتفاق خوب برای زائران بودیم.

وی با اشاره به ممنوعیت ورود برخی داروها به کشور عراق تصریح کرد: در عراق برخی داروهایی که باید در دسترس برخی افراد باشد و از نظر سازمان‌های جهانی نیز مواد مخدر محسوب نمی‌شود، ممنوع هستند و با تمهیداتی که پیش‌بینی شده بود امسال از ورود این داروها با عراق جلوگیری شد.

وی بیان کرد: موضوع اتصال راه آهن شلمچه به کربلا از اولویت دولت چهاردهم قرار دارد تا زائران از این طریق عازم کربلا شوند، مسیر دریایی خرمشهر به بصره نیز باید تقویت شود تا تردد زائران در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.

مومنی در خصوص چهار خطه کردن جاده اهواز خرمشهر خاطر نشان کرد: این مسیر از محورهای پرتردد در سفر اربعین است و دولت تلاش دارد با چهار خطه کردن این محور تردد آسان و بی حادثه را برای زائران رقم بزند.

وی با تاکید بر اینکه تلاش شود که سایه‌بان‌های موقت به سایه‌بان های ثابت تبدیل شود، ادامه داد: تلاش شود پیاده‌روی زوار به نقطه صفر مرزی با توجه به گرمای هوا به حداقل برسد.

وزیر کشور با بیان اینکه دولت چهاردهم برای توجه به مرزهای هشت گانه و تسهیل در تردد زوار مصمم است، تاکید کرد: توسعه و تکمیل طرح‌های اولویت دار اربعین در استان‌های مربوطه بخصوص در شلمچه پیگیری خواهد شد.

وی با تقدیر از دولت عراق اضافه کرد: از مسئولان عراقی تشکر می‌کنیم که هماهنگی و همکاری زیادی با ما داشتند تا کنگره بزرگ اربعین به خوبی انجام شود.

مومنی یاد آور شد: امروز اربعین پیوند عمیقی بین 2 ملت ایجاد کرده و این پیوند را هیچ قدرتی از هم نمی‌تواند بپاشاند.

وی بیان کرد: باید نقاط ضعف در اربعین امسال را برطرف کنیم تا برای سال‌های آتی این مشکلات را پیش رو نداشته باشیم، جلسات اربعین باید به صورت مرتب برگزار شود تا با برنامه ریزی بهتری برای این همایش بزرگ در سال آینده داشته باشیم.

وزیر کشور امنیت پایدار در مرزها را حاصل تلاش نیروهای امنتی در ایران و عراق دانست و افزود: نیروهای حشد الشعبی و نیروهای مردمی در عراق به ما کمک زیادی کردند تا این سفر با امنیت کامل برای زائران برگزار شود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان