در این تاریخ طلا نخرید و نفروشید/ جزییات

طبق روایات در روزهای قمر در عقرب از انجام برخی کارها به علت نحس بودن این روزها، باید خودداری کرد.

در این تاریخ طلا نخرید و نفروشید/ جزییات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در هر سال قمری به مدت حدود دو و نیم روز (60ساعت) قمر در برج  عقرب قرار می گیرد. 

اقتصادآنلاین در گزارشی نوشت: یکی از موضوعاتی که در روایات ائمه معصوم از آن سخن به میان آمده است انجام کارها در روزهای به خصوص است. براساس این گزارش، وقتی از روزهای به خصوص صحبت می‌کنیم منظور روزهای سعد و نحس مثل روزهای قمر در عقرب است.

اهمیت روزهای قمر در عقرب در انجام کارها:

بهتر است بنا بر دستورات دینی در ساعات و روزهای قمر در عقرب، از انجام کارهای مهم از جمله عقد و ازدواج، افتتاح کار و شغل، اسباب کشی، تعیین نام ، خریدن طلا و… پرهیز کنیم. این اعتقاد مبتنی بر این است که در این روزها انرژی‌ها و نیروهای طبیعی متفاوتی در حال جریان هستند.

با این حال چنانچه برای انجام کاری ضرورتی وجود داشت، طبق حدیث می توان با انجام اموری نسبت به رفع نحسی اقدام کرد. از جمله صدقه دادن.

خرید طلا در ماه صفر در هر روزی خوب است و برکت به همراه دارد. اما گفته شده است که در روزهای قمر در عقرب از این کار خودداری کنید. 

گاهی پیش می آید که به قدری در امور نحوست غرق میشویم که تمام کار های خود را بر اساس این ایام تنظیم می کنیم و زمان هایی اتفاق می افتد که کار بسیار واجبی داریم اما چون ایام خوبی نیست، آن کار را انجام نمی دهیم!

در این مورد روایاتی از ائمه معصوم بیان شده است که در ادامه به آن می پردازیم:

یک فرد به امام صادق (علیه السلام) گفت:

«من به گونه‌ای در علم نجوم مشغول شده‌ام که هر بار که قصد انجام کاری را دارم، با استفاده از دانش نجومی خود آن را ارزیابی می‌کنم.
اگر طالع بدی برای آن ببینم، اقدام نمی‌کنم و در صورتی که طالع خوبی را برای آن مشاهده کنم، شروع به اقدام می‌کنم.»

امام صادق (علیه السلام) در پاسخ فرمود:

«آیا به آنچه که به دست آورده‌ای اعتقاد داری و بر آن عمل می‌کنی؟»

فرد پاسخ داد: “بله.”

در این صورت، امام صادق فرمود:
«همه کتاب‌های نجومی خود را نابود کن و از این علم عمل نکن.»

در روایت دیگری از پیامبر گرامی اسلام داریم که:

رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند: «هر کس به خداوند توکل کند و هرگز به ملاحظه سعادت و نحوست روزها توجه نکند، خداوند او را یاری خواهد کرد و مسئولیت مراقبت از او را بر عهده خواهد گرفت. به ویژه اگر صدقه نیز بدهد، زیرا صدقه نحوست را از بین می‌برد.»

اگرچه حرکات و صور فلکی و اجرام آسمانی تأثیرات زیادی بر زندگی انسان دارند، اما باید از آموزه‌های اسلامی استفاده کنیم و به این امور بیش از حد مجاز توجه نکنیم و برنامه‌های زندگی خود را به طور کلی بر اساس آن تنظیم نکنیم. با این حال، احتیاط، شرط عقل و نیز شرع است.

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان