مثلث مرگ در صورت چیست؟

ناحیه‌ای در صورت به نام «مثلث مرگ» وجود دارد که درآوردن غیراصولی جوش‌های سرسیاه در این ناحیه، ممکن است سلامت فرد را به‌طور جدی به خطر بیندازد.

مثلث مرگ در صورت چیست؟

نادیا زکالوند: نوسان دمای هوا، موجب فعالیت بالای پوست بسیاری از افراد می‌شود و در این زمان، صورت برخی از افراد پر از جوش‌های سرسیاه و آکنه می‌شود.

بیشتر مردم می‌خواهند به هر قیمتی شده از این جوش‌ها خلاص شوند و شروع به درآوردن غیراصولی سیاهی‌ها یا چرک‌های داخل جوش‌ها می‌کنند که گاهی‌اوقات ظاهر آنها بدتر هم می‌شود. درضمن بنابه گفته متخصصان بهداشت و سلامت، ناحیه‌ای در صورت وجود دارد که به آن «مثلث مرگ» گفته می‌شود و چنانچه کندن جوش در این قسمت موجب عفونت شود، سلامت فرد را به خطر می‌اندازد.

مثلث مرگ در صورت

مثلث مرگ، از گوشه‌های دو طرف دهان‌ شروع شده و تا روی پل بینی‌ بالا می‌آید که در نهایت تشکیل مثلث می‌دهد. اگر موقع درآوردن جوش‌ها در این ناحیه، بهداشتی عمل نکنید ممکن است به عفونتی از نوع « ترومبوز سینوس کاورنوس» مبتلا شوید. سینوس کاورنوس، یکی از سینوس‌های وریدی سر است.  

 این عفونت از بینی، دندان، گوش‌ها و سایر سینوس‌ها گسترش می‌یابد و البته بروز آن در خانم‌ها بیشتر است. این عفونت ممکن است موجب ایجاد لخته خون در سینوس کاورنوس شود و جریان خون به مغز با تاخیر انجام شود.

عفونت در ناحیه مثلث مرگ به‌دلیل نزدیک بودن آن به مغز، خطرناک است و ممکن است این عفونت به‌سرعت به مغز گسترش پیدا کند. احتمال دارد هر گونه خراش یا جراحتی در این قسمت به باکتری‌ها فرصت ورود و ایجاد عفونت بدهد.

مثلث مرگ در صورت چیست؟

از علایم ابتلا به ترومبوز سینوس کاورنوس می‌توان به تب، سردرد، فلج عضلات کنترل‌کننده حرکات چشم و تورم در اطراف چشم اشاره کرد.

درضمن جای زخم ناشی از کندن جوش‌ها ممکن است روی پوست‌تان برای همیشه باقی بماند یا درمان‌شان (گاه تا 12 ماه) طول بکشد.

چه باید کرد؟

پاک کردن جوش‌های سرسیاه یا آکنه را به دست افراد متخصص پوست بسپارید. البته می‌توانید با استفاده از داروهای مخصوص این جوش‌ها، آنها را درمان کنید. این داروها معمولا باکتری‌ها را از بین برده و با پاک کردن چربی‌های اضافی پوست و لایه‌برداری، جوش‌های سیاه یا آکنه را درمان می‌کنند.

درضمن مرطوب‌کننده‌های مبتنی بر آب هم جلوی خشکی پوست را گرفته و آلودگی‌ها را از روی سطح پوست‌تان پاک می‌کند.

همچنین برخی مواد غذایی، مانند لبنیات، غذاهای پرچرب و خوراکی‌های شیرین، وضعیت جوش‌های صورت را بدتر می‌کند و با پرهیز از مصرف آنها می‌توانید پوست سالم‌تری داشته باشید.

منبع:

ladbible

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان