برای شناخت گذشته بشر باید لرستان را شناخت

رییس کل موزه ملی ایران گفت: برای شناخت گذشته بشر در جهان، باید لرستان را بیشتر بشناسیم.

برای شناخت گذشته بشر  باید لرستان را شناخت

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،دکتر جبرئیل نوکنده در جمع خبرنگاران در قلعه فلک الافلاک خرم آباد با اشاره به قدمت 100 هزار ساله مردم لرستان از دوران پارینه سنگی تاکنون اظهار داشت: دره خرم آباد توسط باستان شناسان بین المللی کاوش شده و و قدمت آن از نظر علمی ثابت شده است.

وی افزود : جهان باستان شناسی، خرم آباد را با توجه به تاریخ و میراث بشر و بر اساس قدمت و دیرینه تاریخی آن به خوبی می شناسد.

نوکنده با اشاره به وجود آثار تاریخی کشف شده در دره خرم آباد و جای جای لرستان افزود: در موزه ملی ایران و بسیاری از موزه های پرمخاطب جهان، اشیای لرستان در میان اشیای پربازدید قرارذ داشته و برای همه علاقمندان مورد توجه و خاص است.

رییس کل موزه ملی ایران در ادامه با اشاره به وجود بیش از 200 شی تاریخی در موزه قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد اظهار داشت: 80 قلم آثار موزه ملی برای بهبود موزه خرم آباد به این مجموعه تاریخی انتقال دائمی شد و این اشیای حاصل کاوش‌های علمی باستان شناسان صاحب نام ایران و جهان بوده اند.

وی لرستان را قطب باستان شناسی در غرب آسیا دانست و گفت: لرستان با قدمت و تاریخ کهن خود توانسته است نام باستان شناسی را در جای جای جهان به نمایش بگذار و من نیز در مقطع دکترا در کشور آلمان توسط استاد سوزان پلاک 2 واحد باستان شناسی لرستان را گذرانده‌ام.

رئیس کل موزه ملی ایران ادامه داد: حدود پنج هزار اثر لرستان در موزه ملی ایران وجود دارد که همیشه در میان پربازدیدهای این موزه قرار داشته اند.

رییس کل موزه ایران گفت: 837 موزه در کشور وجود دارد که حدود 270 موزه تحت نظر وزارت میراث است و مابقی تحت پوشش نهادهای فرهنگی دیگر است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان