خبر تازه سالیوان از مذاکرات آتش بس غزه و صلح اوکراین

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تحولات جاری در مذاکرات آتش‌بس غزه را مثبت ارزیابی کرد و گفت که این مذاکرات به جزئیات دقیقی رسیده است.

خبر تازه سالیوان از مذاکرات آتش بس غزه و صلح اوکراین

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا امروز پنج‌شنبه و در جریان سفر خود به چین و دیدار با «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور این کشور و برخی دیگر از مسوولان چینی مدعی شد مذاکرات آتش‌بس در غزه به جزئیات دقیقی رسیده و این نشانه مثبتی است.

پیش از این «سامی ابوزهری» از رهبران جنبش حماس با اشاره به جدی نبودن واشنگتن در الزام تل‌آویو به توقف حملاتش علیه نوار غزه، اظهار کرد که دولت آمریکا موضع رژیم صهیونیستی را در مانع‌تراشی در مذاکرات آتش‌بس در پیش می‌گیرد.

سالیوان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا درباره رایزنی با «شی جین‌پینگ»، رئیس جمهور چین در اولین فرصت ابراز تمایل کرد.

این اولین سفر مشاور امنیت ملی آمریکا به پکن از سال 2016 محسوب می شود.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید افزود: احتمال می‌دهیم در صورت حضور شی جین‌پینگ و بایدن در نشست‌های گروه بیست و کنفرانس اپک در سال جاری، دو طرف با هم دیداری داشته باشند.

او تاکید کرد: آمریکا هیچ قصدی برای آغاز جنگ سرد جدید و یا ورود به درگیری با چین ندارد.

همچنین این مقام آمریکایی گفت: چین و آمریکا در مذاکرات پکن هیچ پیشرفتی در حل بحران اوکراین نداشتند و هیچ طرحی تعیین نشد.

پیش از این رئیس‌جمهور چین به سالیوان اطمینان داده بود که کشورش به هدف توسعه پایدار و کامل روابط 2 کشور پایبند است و این تعهد تغییر نکرده است.

به گزارش شبکه چینی «سی‌سی‌ تی‌وی»، شی گفت: «امیدوار هستیم آمریکا با چین برای رسیدن به میانه این راه همکاری کند».

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان