هشدار پیرامون طغیان آفت مگس مدیترانه‌ای در باغات مرکبات جنوب کرمان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از احتمال طغیان آفت مگس میوه مدیترانه‌ای با توجه به مناسب شدن تدریجی شرایط آب‌وهوایی در شهریور و اوایل مهرماه در مناطق کوهپایه‌ای و فراهم بودن شرایط افزایش جمعیت آفت مگس میوه مدیترانه‌ای، خبرداد.

هشدار پیرامون طغیان آفت مگس مدیترانه‌ای در باغات مرکبات جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ مهدیه کردساردوئی در بازدید از باغات مرکبات مناطق کوهپایه‌ای جیرفت با توصیه به باغداران جنوب استان اظهار داشت: باغداران مناطق کوهپایه‌ای حتما با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به کنترل این آفت در باغات مخلوط و در باغات مرکبات نصب تله‌های حاوی مواد جلب‌کننده  از
اوایل شهریور ماه، بازدید و شارژ مداوم آنها و در صورت افزایش جمعیت عملیات طعمه‌پاشی طبق توصیه‌های کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی با استفاده از ترکیب پروتئین هیدرولیزات و سم مالاتیون اقدام کنند.

او گفت: همچنین کشاورزان با برداشت زودهنگام محصولاتی نظیر خرمالو، جمع‌آوری و دفن میوه‌های آلوده در عمق 50 سانتیمتری خاک و خودداری از نگهداری میوه رسیده روی درخت، از افزایش جمعیت آفت در باغات خود جلوگیری و از انتقال میوه‌های آلوده به سایر مناطق اکیدا خودداری کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد: در سال گذشته، در بیش از 5 هزار هکتار از باغات مرکبات منطقه عملیات ردیابی، تله‌گذاری و طعمه‌پاشی علیه آفت مگس میوه مدیترانه‌ای انجام گرفت و در این زمینه بخشی از مواد موردنیاز از محل اعتبارات ملی و استانی تامین و در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

وی با بیان احتمال طغیان آفت مگس میوه مدیترانه در باغات مرکبات مناطق کوهپایه‌ای شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد از نیمه شهریور ماه اعلام کرد: با توجه به مناسب شدن تدریجی شرایط آب‌وهوایی در شهریور و اوایل مهرماه و وجود میزبان‌های متعدد نظیر انجیر، خرمالو، انار، انواع مرکبات و غیره در
مناطق کوهپایه‌ای و فراهم بودن شرایط افزایش جمعیت آفت مگس میوه مدیترانه‌ای وجود دارد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان