نخستین جایزه پرفسور رجبعلی‌پور به نخبگان کرمانی اهدا می‌شود

رییس بنیاد نخبگان استان کرمان گفت: نخستین دوره جایزه استانی دکتر مهدی رجبعلی‌پور در رشته ریاضی همزمان با روز ملی نخبگان به برگزیدگان اهدا می شود.

نخستین جایزه پرفسور رجبعلی‌پور به نخبگان کرمانی اهدا می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ قاسم سرگزی در گفت و گویی اظهار داشت: جایزه دکتر رجبعلی پور توسط بنیاد نخبگان استان کرمان طراحی شده که با همکاری اتاق بازرگانی اولین دوره آن برگزار می شود.

وی افزود: فراخوان این جایزه از هفته گذشته به گروه های ریاضی دانشگاه های سراسر استان ابلاغ شده تا افرادی که در این حوزه حرفی برای گفتن دارند و موفق بوده اند، به بنیاد نخبگان معرفی شوند.

ایرنا نوشت، رییس بنیاد نخبگان استان کرمان تاکید کرد: شاخص های معرفی افراد برای دریافت این جایزه با کمک خود پرفسور رجبعلی پور تعیین شده که به برگزیدگان تندیس و جایزه نقدی اهدا می شود.

وی با اشاره به برنامه های گرامیداشت روز ملی نخبگان در استان کرمان بیان کرد: تجدید میثاق با سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدا، برپایی میز خدمت بنیاد در محل نماز جمعه، راه اندازی نمایشگاه دستاوردهای بنیاد نخبگان استان از برنامه های تدارک دیده شده برای این روز محسوب می شود.

سرگزی خاطر نشان کرد: برگزاری مراسم تجلیل از نخبگان المپیادی، پخش زندگینامه و هنرنامه سرآمدان استان از صدا و سیما و دیدار با مسئولان ارشد کرمان نیز به مناسبت روز ملی نخبگان انجام می شود.

رییس بنیاد نخبگان استان کرمان گفت: طی سال اخیر حدود 870 نفر نخبگان استان کرمان، از تسهیلات، حمایت ها و برنامه های بنیاد نخبگان استان استفاده کرده اند.

دهم مهرماه، سالروز ولادت شهید دکتر مصطفی چمران، نخبه علمی کشور، به عنوان روز ملی نخبگان توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی نامگذاری شده است.

مهدی رجبعلی‌پور متولد 1324 شهر کرمان، ریاضی‌دان، استاد دانشگاه، عضو پیوستهٔ فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، عضو وابسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، عضو هیات تحریریه مجلات مختلف ریاضی و چهره ماندگار عرصه ریاضیات در نخستین همایش چهره‌های ماندگار سال 1380 است.

این استاد نخبه ریاضی پس از تحصیل در مقطع لیسانس دانشگاه تهران، فوق لیسانس دانشگاه شیراز، دکتری رشته ریاضی را از دانشگاه تورنتوی کانادا اخذ کرد و در سال 1402 ودر دومین دوره اهدای جایزه استاد دکتر محمد قریب، این استاد برجسته دانشکده ریاضی دانشگاه شهید باهنر کرمان به عنوان دانشمند برگزیده در حوزه علوم پایه، معرفی و تقدیر شد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان