قزوین؛ پایلوت آغاز پنجمین دور پایش روسازی راه‌های کشور

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: پنجمین دور از طرح ملی پایش وضعیت روسازی راه‌های کشور به صورت پایلوت در استان قزوین در حال انجام است.

قزوین؛ پایلوت آغاز پنجمین دور پایش روسازی راه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ «جواد حق لطفی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اظهار کرد: در پنجمین دور از پایش زیرساخت های شبکه راه‌های شریانی و اصلی و سومین دور پایش روسازی راه های فرعی کشور، از نیمه شهریورماه تیمی تخصصی از آزمایشگاه فنی مکانیک خاک کشور به همراه تجهیزات هوشمند در استان قزوین مستقر شد و فعالیت خود را در سطح 2هزار و 150 کیلومتر از راه‌های شریانی و فرعی استان آغاز کرده‌اند.

حق لطفی خاطرنشان کرد: این طرح در جهت ارتقای کارایی، کاهش هزینه‌ها و افزایش ایمنی جاده‌ها و با برداشت اطلاعات و داده‌های خرابی و ناهمواری رویه راه‌ها با استفاده از دستگاه هوشمند لیزری و تصویربرداری پیشرفته انجام می‌شود.

وی افزود: با استفاده از داده‌های حاصل از دستگاه‌های تصویربرداری به کار گرفته شده در این طرح می‌توان به تحلیل و ارزیابی دقیقی از وضعیت راه‌ها دست یافت و براساس همان نتایج نسبت به اولویت‌بندی بهسازی رویه آسفالت و در نتیجه کاهش هزینه‌های بهسازی کمک کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با بیان اینکه این دستگاه قادر است هنگام حرکت بر روی روسازی، اطلاعاتی از خرابی رویه راه ارائه دهد افزود: این دستگاه یکی از محصولات دانش بنیان است و با توان داخلی و همت متخصصان داخلی طراحی شد و در زمینه برنامه ریزی و مدیریت سطح شبکه مورد استفاده قرار  گرفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان