خبر مهم از وضعیت امنیتی مرز ایران با افغانستان از زبان یک فرمانده ارتش

فرمانده سابق قرارگاه شمال‌شرق نزاجا گفت: امروز مرزهای شرق کشور بسیار امن است، کشور افغانستان امنیت نابسامانی دارد، اما ما با همه نیروهای مسلح و به ویژه مرزبانان توانسته‌ایم امنیت مرزهایمان را حفظ کنیم.

خبر مهم از وضعیت امنیتی مرز ایران با افغانستان از زبان یک فرمانده ارتش

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر رضا آذریان امروز سوم مردادماه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نیروی زمینی ارتش که در هتل خورشید تابان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: عشق به انقلاب ما را سرحال و در این جایگاه نگه داشته است. پس از پیروزی انقلاب من در مقطع راهنمایی در حال تحصیل بودم که جنگ آغاز شد و از همان زمان به چشم خودم ارتش انقلابی را دیدم.

بنابر روایت ایسنا، وی افزود: من عضو فعال بسیج بودم، هر چه قدر اطلاعات سپاه تلاش کرد تا من عضو سپاه شوم، موفق نشد. من آرزو داشتم افسر ارتش شوم. همه سال‌های دفاع مقدس در جبهه حضور داشتم و تجربه کسب کردم. در طول دوران دانشجویی هم سرگروهبان یگان بودم. 

فرمانده سابق قرارگاه شمال‌شرق نزاجا با اشاره به سالروز عملیات مرصاد در سوم مرداد، بیان کرد: از افتخارات بزرگ من حضور در این عملیات است. پس از سال‌ها که 30 سال خدمتم تمام شد، به لشکر 77 آمدم. این لشکر قداستی دارد که نباید آن را از دست بدهیم. 

آذریان اضافه کرد: من برای آمادگی رزمی، مردم ایران و جامعه سعی کردم هر چه در توان دارم صرف کنم. مأموریت‌های نیروی زمینی ارتش بر اساس تهدیدات تغییر می‌کند، بنابراین بهتر است همچنان آمادگی خود را حفظ کرده و برای افزایش توان دفاعی نیروهای ارتش به ویژه در منطقه شرق کشور تلاش کنیم.

وی با اشاره به طرح انسداد مرزهای شمال‌شرق، عنوان کرد: بسیاری با اجرای این پروژه مخالف بودند، اما من برای تامین امنیت این استان و 30 میلیون زائری که هر ساله به مشهد سفر می‌کنند، اعلام کردم در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حفظ امنیت مرزها، با قدرت پروژه انسداد را اجرا می‌کنم.

فرمانده سابق قرارگاه شمال‌شرق نزاجا بیان کرد: امروز مرزهای شرق کشور بسیار امن است. کشور افغانستان امنیت نابسامانی دارد، اما ما با همه نیروهای مسلح و به ویژه مرزبانان توانسته‌ایم امنیت مرزهایمان را حفظ کنیم. زمانی که هیچ‌کدام نیروهای سیاسی کاری نکردند، ما با قدرت انسداد مرزهای شرقی را انجام دادیم و به افتخارات نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزودیم.

آذریان در پایان سخنان خود با تشکر از فرماندهان ارتش، گفت: تامین امنیت مرزهای شمال‌شرق همواره مورد تاکید تمام مسئولین کشور بوده و من ضمن اینکه تمام توان خود را در این راه به کار گرفتم، برای سرتیپ امان‌الهی که از این پس فرماندهی قرارگاه شمال‌شرق نیروی زمینی ارتش را به عهده می‌گیرند، آرزوی توفیق دارم. 

27219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر