کاروان ایران در انتظار ۸۰ تایی شدن در المپیک

کاروان ایران امیدوار است مدال‌آوری خود در المپیک پاریس را آغاز کند.

کاروان ایران در انتظار 80 تایی شدن در المپیک

سپهر ستاری: المپیک 2024 پاریس وارد هفته دوم خود شده و با شروع مسابقات کشتی، تکواندو و وزنه‌برداری، کاروان ایران امید بیشتری به کسب مدال دارد. در روزهای گذشته اکثر ورزشکاران ایران خیلی زود از مسابقات حذف شدند و البته این موضوع در خصوص اکثر آن‌ها هم قابل پیش‌بینی بود. با این حال هفته دوم و روزهای پایانی المپیک با امیدواری بیشتری برای کاروان ایران دنبال می‌شود. ایران امیدوار است با کسب مدال در این روزها وارد جدول مسابقات شود و رکورد خود در تاریخ المپیک را هم بهتر کند.

امیدوار به مدال شماره 80

ورزش ایران تاکنون در 19 دوره از المپیک حضور داشته و توانسته 24 مدال طلا، 23 نقره و 29 برنز کسب کند و در مجموع با کسب 76 مدال طلا در رده چهل‌وسوم رده‌بندی کلی مسابقات المپیک قرار دارد. ایران در المپیک 1900 پاریس موفق به کسب مدال نشد و به جز این در بقیه ادوار حداقل یک مدال را به‌دست آورده است. کاروان ایران از 19 دوره حضور خود در المپیک، در 9 دوره مدال طلا را به‌دست آورده و آخرین باری که هیچ طلایی نداشته، به المپیک 1992 بارسلون برمی‌گردد.

کشتی با 11 طلا، 15 نقره و 21 برنز پرافتخارترین ورزش ایران در تاریخ المپیک است و وزنه‌برداری با 9 طلا، 6 نقره و 5 برنز در رده دوم قرار دارد. تکواندو هم 2 طلا، یک نقره و 3 برنز کسب کرده است. تیراندازی و کاراته با یک طلا و دوومیدانی با یک نقره دیگر ورزش‌های مدال‌آور ایران در المپیک هستند.

بهترین عملکرد در لندن، بدترین رتبه در پکن!

المپیک 2012 لندن بهترین دوره تاریخ ورزش ایران بود که کاروان ایران با کسب 7 مدال طلا، 5 نقره و یک برنز در رده دوازدهم قرار گرفت و رکوردی تاریخی برای خود ثبت کرد. این اتفاق درحالی رخ داد که 4 سال قبل و در المپیک پکن، ایران با یک طلا و یک برنز و مجموع تنها 2 مدال، در رده پنجاه‌ودوم قرار گرفت و بدترین رتبه خود در تاریخ این مسابقات را به‌دست آورد.

ایران در هر 2 المپیک اخیر خود در ریو و توکیو عملکردی مشابه داشته و موفق به کسب 3 مدال طلا شده است. کاروان ورزشی ایران در ریو با 3 طلا، یک نقره و 4 برنز بیست‌پنجم شد و در توکیو هم با 3 طلا، 2 نقره و 2 برنز در مکان بیست‌وهفتم قرار گرفت.

258 258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان