۷۰ سال درس خواندم ولی او را نشناختم

خاطره‌ای درباب معرفت و شناخت امام حسین(ع) از زندگی آخوند خراسانی می‌خوانید.

70 سال درس خواندم ولی او را نشناختم

به گزارش پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ، آیت الله محمد کاظم خراسانی متولد 1255 و متوفی 1329 قمری معروف به آخوند خراسانی از مراجع تقلید و عالمان اصول فقه در قرن چهاردهم قمری بود. او مؤلف کتاب کفایه الاصول و از حامیان اصلی نهضت مشروطه ایران بود.

آخوند خراسانی در برخی از سال‌ها که در نیمه نخست رجب برای زیارت به کربلا می‌رفت، در همان جا نیز درس دایر می‌کرد. در رمضان نیز که درس‌های متداول حوزه تعطیل بود، مباحثی مانند اصول عقاید یا اخلاق تدریس می‌کرد.ایشان به زیارت سید الشهدا اهتمام داشتند و به همراه اصحابشان با پای پیاده به زیارت کربلا مشرف می‌شدند.

شیخ حسین انصاریان در نقلی در این خصوص می‌گوید: «خدمت یکی از مراجع بزرگ بودم، ایشان فرمودند: آخوند خراسانی این پهلوان علم و عمل و اخلاق و مربی بیش از 1000 نفر جامع‌الشرایط از دنیا رفته بود. اهل دلی از شاگردانش که خیلی دلش می‌خواست آخوند را در عالم بعد ببیند. شبی به شرف زیارت ایشان مشرف شد با علم به اینکه استاد در دنیا نیست.
عرض کرد که امکان خبر دادن از برزخ به من برای شما میسر است؟ آخوند خراسانی فرمود: نه، تنها می‌توانم یک مطلب بگویم. بیش از 70 سال در علم و درس و فلسفه غوطه‌ور بوده‌ام. در دنیا فکر می‌کردم که در این سیر معرفتی، حداقل امام حسین (ع) را شناخته‌ام. اما وقتی وارد برزخ شدم، دیدم در دنیا جاهل کامل نسبت به ایشان بوده‌ام و ایشان را به‌خوبی نشناخته‌ام. در اینجا به من نشان داده شد که سیدالشهدا (ع) کیست، چه عظمتی دارد و چه دُر گران‌بهایی در این دنیا بوده است.»

/ منبع خبرگزاری مهر

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر