هنرمندان پیشکسوت چند نکته به آقای رییس جمهور متذکر شدند

هفدهمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت با حضور بیش از ۱۵۰ هنرمند پیشکسوت از سراسر کشور به همت موسسه هنرمندان پیشکسوت در جزیره کیش برگزار شد.

هنرمندان پیشکسوت چند نکته به آقای رییس جمهور متذکر شدند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، هفدهمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت با حضور محسن علی اکبری تهیه کننده سینما و عضو هیات امنا موسسه، داریوش ارجمند بازیگر و رئیس هیات مدیره موسسه، انسیه شاه حسینی کارگردان و عضو هیات مدیره موسسه سیدعباس عظیمی مدیرعامل و عضو هیات مدیره موسسه و بیش از 150 هنرمند پیشکسوت به همراه یکی از اعضای درجه 1 خانواده روز سه شنبه 23 مرداد در جزیره کیش به کار خود پایان داد.

دولت جدید حمایت از هنرمندان پیشکسوت را افزایش دهد

سید عباس عظیمی مدیرعامل و رئیس هفدهمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت در این آیین گفت :هدف از برگزاری این همایش ها ایجاد همدلی. تعامل و هم افزایی بیشتر پیشکسوتان و ایجاد نشاط و شادابی با توجه به شرایط سنی و جسمی آن‌ها است.

هنرمندان پیشکسوت چند نکته به آقای رییس جمهور! متذکر شدند

وی روزهای برگزاری این همایش را فرصتی برای تجدید دیدار و تبادل تجربیات مفید در زمینه های شغلی و هنری دانست.

عظیمی گفت: افتخار این موسسه برگزاری 17 همایش سراسری از سال 93 تاکنون برای بزرگانی است که شاید تاکنون فرصت تکریم آنان به طرز شایسته انجام نشده است.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسون در پایان با اشاره به کمک هایی که در دولت های گذشته به موسسه هنرمندان پیشکسوت شده اظهار کرد: با توجه به تغییرات دولت انتظار می رود به نحو شایسته‌تری به این موسسه کمک مالی شود تا دغدغه های خدمتگزاران برای تکریم این بزرگان کمتر شود.

رییس جمهور به قول های خود عمل کند

در ادامه داریوش ارجمند رییس هیات مدیره موسسه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: پیری و مرگ حقیقت محتوم است؛ نباید حسرت گذشته را خورد چرا که در هر سن زیبایی خاص همان سن وجود دارد؛ باید هر دوره زندگی را درک کرد و به جای حسرت کشیدن از دهه ها و دوره های گذشته لذت همان دوره را از آن برد.

هنرمندان پیشکسوت چند نکته به آقای رییس جمهور! متذکر شدند

وی افزود: این مؤسسه پاسدار گذشته ماست و این است که اهمیت دارد؛ باید در روزگاری که با هم هستیم کینه نورزیم و همدیگر را دوست داشته باشیم.

ارجمند یادآور شد: ما یک دل و یک مملکت و یک تاریخ و یک سرگذشت هستیم که باید آن را بشناسیم و سعی کنیم روزگار خوشی را بسازیم. همه ما بالای 60 سال هستیم و 50 درصد عمر به اضافه 10 را طی کرده‌ایم و جز محبت کردن و محبت دیدن کاری از ما ساخته نیست. ما تاثیر خودمان‌ را بر جهان با آثارمان و هنرمان گذاشته‌ایم و این گم نمی‌شود. هر لحظه برای ما در این سن آغاز است و خداوند به همه شما هنرمندان پیشکسوت عمر، سلامتی و توفیق بدهد.

وی ادامه داد: انتظار ما همیشه از رئیسان جمهور این است که به قولشان عمل کنند؛ هر کسی که هست و برای هرجناحی فرقی ندارد آنچه مهم است وفای به عهد و مراقبت از مملکت ما است. به قول زنده‌یاد نادر ابراهیمی ما برای آنکه ایران گوهری تابان شود خون دلها خورده ایم/ ما برای آنکه ایران خانه خوبان شود، رنج دوران برده ایم.

هنرمندان پیشکسوت چند نکته به آقای رییس جمهور! متذکر شدند

تاسف و تاثرشدید از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

در انتهای این برنامه نیز بیانیه پایانی این همایش توسط استاد علی امیراحمدی شاعر و نویسنده پیشکسوت به نمایندگی از سایر هنرمندان قرائت شد.

در این بیانیه آمده است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

الها! به کدامین نعمتت شکرگزاریم، که غرق تنعمی بی‌شماریم! کدامین عزت را بر شماریم، که زبان به قدر شکر نداریم! هر که را بر مسند قدرت نشاندی، عاقبت به فرود کشاندی، الّا آنانی را که چون هنر دادی، دروازه‌های جاودانگی بر ایشان گشادی!

قبای اطلس آنان را که کسوت ما را به حرمت ندیدند، اهل نظر به نیم جو نخریدند! قدرتمندانی که هنرمند را صدر نشاندند، بر صحیفه تاریخ نامور ماندند!! و مباد که این قشر اعتبارش خدشه دار شود که بی‌شک دولتمند بی‌اعتبار شود!

به جناب مستطاب دکتر مسعود پزشکیان تبریک می‌گوئیم که انصافا همسوئیم! ما به اعتلا می‌اندیشیم، او به رستگاری در این ابتلا...

خوب می‌دانیم که «تلک الایام ندا ولها بین الناس» دولت یعنی دست به دست شدن؛ پس: ای که دستت می‌رسد کاری بکن/ پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار

به جناب اقای دکتر پزشکیان عرض می‌کنیم که: هنرمندی و درویشی دو روی یک سکه‌اند و مقیم یک مکه‌اند؛ که اگر مَلِک به گرمای مستی از درون گفته: ما را به جهان خوشتر ازین یک دم نیست/ کز نیک و بد اندیشه و از کس غم نیست

درویش به سرمای برون خفته چنین گفته: ای آنکه به اقبال تو در عالم نیست/ گیرم غمت نیست غم ما هم نیست

اگر هنرمند را به عزت دادی، در دو دنیا شادی وگر نه به تکرار افتادی! ما هنرمندان پیشکسوت سالهاست که از حمایت های مستقیم دولت‌های گذشته به موسسه هنرمندان پیشکسوت بهره‌مندیم و آرزومندیم نگاه دولت جدید نیز همین گونه شود.

در پایان ضمن اظهار تاثری شدید از وقایع اخیر و کشتار کودکان و زنان بی گناه و بی‌پناه غزه، قدردانی خود را از متولیان موسسه هنرمندان پیشکسوت برای برپایی این همایش وحدت آفرین اعلام داشته و امیدواریم با کمک های مستقیم رئیس جمهور محترم به این موسسه، شاهد استمرار و شکوفایی برنامه ها و فعالیت ها در راستای تکریم هنرمندان پیشکسوت به عنوان سرمایه های اجتماعی این مرز و بوم باشیم.

خدایا چنان کن سرانجام کار/ تو خشنود باشی و ما رستگار»

بهروز کریمی، رشید وطن دوست، ملیح ناصری، پروین محبی، مرتضی صادقی افجه، حسن ضرغامی، محمد تقی شاهرخ، بهمن کریمیان، مهوش نیکخو، مریم معترف، هما جدیکار، رحیم عزت بقایی، جعفر خواجه شیرانی، غلامحسین شادی، علی اصغر اسکندری، امیرعلی جوادیان، مهدی میرزاعلی، دلاور هاشم لو، کیومرث قورچیان، جمشید مجد وفایی، جاوید مجلسی، محمد طریقتی، کریم بهمنی، مهدی خاویان قدیانی، عزت اله رمضانی فر، ابوالفضل صادقی نژاد، عبداله اسفندیاری، مظفر طاهری، کریم قربانی، حسن فیضی راد، عباس ملکی، بیژن بیژنی، علیرضا عابدی، جلیل عندلیبی، محسن آقا علی اکبری، جواد علیزاده، حسین خسروی، جهانگیر رجبی خواه، ناصر انصاری، قربانعلی اجلی، مرتضی یوسف دوست، آرش تاج، احمدرضا اسعدی، جلیل فرجاد، مجید قناد، سعید صادقی، امیر همتی، منیژه آرمین، انسیه شاه حسینی، حسین پرستار، جمشید شاه محمدی، محبوب عارفی، صفا آقاجانی، داوود فیاضی، سوسن اصلانی، جهانگیر الماسی، هوشک توکلی، فریده تطهیری مقدم، محمد فیلی، هنگامه اخوان، محمد شیری، داوود حیدری، مهری شیرازی، علی حاجیان پور، محمدحسن محبعلی، جعفر نجیبی، آزیتا لاچینی، اکرم السادات حسینی، مریم شیخ مهدی، ابراهیم شهیدی، سعید ثابت، جاسم غضبان پور، بهمن فردوسی، تاجبخش فناییان، ایرج راد، غلامرضا راهپیما، حسین رحیم خانی، مسعود زنده روح، امین سلطان خواه، محمد احدی، حسین اسرافیلی، محمودرضا اکرامی فر، سعید امیر سلیمانی، بیاض امیرعطایی، احمد عبدالهی نیا، علیرضا قزوه، رضا بنفشه خواه، محمد پاک نیت، احمد پیله چی، رضا بانگیز، عباس جهانگیریان، مصطفی محدثی خراسانی، هادی مرزبان، فرزانه کابلی، مهدی منعم، ابراهیم نباتی، نصراله قادری، داریوش ارجمند، ابوالفضل میرزا احمدی، رضا فیاضی، یوسف صدیق، هوشنگ بیرانوند، صدیقه پاک بین، قوام الدین قاسمی، محمدمهدی رسولی، اسماعیل خلج، امیر صادق طهرانی، سعید جعفری بروجردی، رضا ناجی، شریفه سنایی، هادی منتظری، مرتضی وفایی، نبی اله حاجیان پور، سید عباس روحانی، محمدجواد جدی، جواد انصافی، محمد علی گرجستانی، محمدعلی لقا، ناصر رحیمی فراهانی، هراچ مگردومیان، ناصر ممدوح، اسداله شعبانی، حجت اله اسدی هنرمندان پیشکسوت حاضر در این همایش بودند.

همچنین خانواده های هنرمندان پیشکسوت آسمانی استادان محمدعلی شیرازی، صادق صندوقی، ولی شیراندامی، ناصر هوشمند وزیری، محمد هژبر ابراهیمی، شیخ احمد خمسه و احمدخان ابراهیمی میهمانان ویژه همایش بودن

پیش‌تر 16 همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت توسط موسسه هنرمندان پیشکسوت در شهرهای کوهرنگ، آبادان، تبریز، مشهد، رامسر، شیراز، چاکسر، قم، قشم و کیش برگزار شده است.

5757

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر