تشکل‌های مردم‌نهاد، برگ برنده میراث فرهنگی استان سمنان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: انجمن‌ها، سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد، بازوان توانمند اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان سمنان است.

تشکل‌های مردم‌نهاد، برگ برنده میراث فرهنگی استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، بهمن اخلاقی روز شنبه 27 مردادماه 1403 در نشست با تشکل‌های مردم‌نهاد حوزه تابع که به مناسبت گرامیداشت هفته تشکل‌ها و مشارکت‌ها اجتماعی برگزار شد، گفت: حساسیت‌های اجتماعی و دغدغه‌مندی در حوزه میراث فرهنگی موجب تشکیل این انجمن‌ها شده و توانمندی‌های موجود افراد در آن‌ها توانسته در برنامه‌ها و تصمیمات اداره کل میراث فرهنگی استان نقش بسزایی داشته باشد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه مردم در تمامی عرصه‌ها نقش‌آفرینی نموده و تأکید رهبر معظم انقلاب بر این نقش‌آفرینی، ناشی از تأثیرگذاری و موفقیت این امر است، افزود: لازم است با اهمیت دادن بیشتر به سازمان‌های مردم‌نهاد از توانمندی مردم بیش‌ازپیش در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بهره‌مند شویم.‌

بهمن اخلاقی گفت: میراث فرهنگی موضوع بسیار گسترده‌ای است و بزرگ‌ترین پشتوانه میراث فرهنگی حمایت‌های مردمی و دوستداران آن است که ما همواره از این ظرفیت در راستای حفاظت از آثار بیشترین بهره را برده‌ایم و از آن استقبال می‌کنیم.

او با تأکید بر اینکه انجمن‌های مردم‌نهاد با خدمت بی چشمداشت خود در طول سالیان اخیر فعالیت کرده‌اند، افزود: انجمن خیرین میراث فرهنگی استان سمنان یکی از این سازمان‌های مردم‌نهاد غیرسیاسی، غیرانتفاعی و غیردولتی است که در موضوعات میراث فرهنگی فعالیت می‌کند تا زمینه مشارکت خیرین را در داخل و خارج از کشور فراهم سازد و لازم است تا تشکل‌های مردمی در این حوزه نیز نقش‌آفرینی کنند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با تأکید بر اینکه تکیه‌بر ظرفیت‌های مردمی یکی از اصول و سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: یکی از کارکردهای تشکل‌های مردم‌نهاد، فرهنگ‌سازی است و همه ما وظیفه‌داریم تا در راستای توسعه و تقویت این تشکل‌ها گام برداریم.

بهمن اخلاقی بابیان اینکه همه مردم و اقشار جامعه نسبت به حفاظت از میراث فرهنگی وظیفه‌ دارند، تصریح کرد: منابع و اعتبارات دولتی پاسخگوی حفظ، مرمت و احیای بناها و آثار تاریخی و فرهنگی کشور نیست لذا باید از ظرفیت سمن‌ها، تشکل‌های مردم‌نهاد و خیرین میراث فرهنگی استفاده کرد.

او با تأکید بر اینکه تشکل‌های مردم‌نهاد، بالاترین ظرفیت برای حفاظت، آموزش و معرفی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان است، افزود: انجمن‌ها برای پیشبرد برنامه‌های خود باید از ظرفیت مردمی در این خصوص استفاده کنند؛ زیرا مردم بهترین حافظان میراث فرهنگی و کهن استان می‌باشند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه بالاترین سرمایه هر جامعه اعتماد مردم است گفت: حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد و غنا بخشی به فعالیت‌های آنان را وظیفه خود دانسته و در این راه نهایت همکاری و مساعدت را خواهیم داشت.

بهمن اخلاقی با تأکید بر اینکه هر یک از این تشکل‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها با فعالیت‌های گسترده خود، وظایف مهمی در حوزه‌های مختلف بر عهده‌دارند و نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت آن حوزه‌ها ایفا می‌کنند، افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد مصداق عینی عبارت جهش تولید با مشارکت‌ مردم، شعار سال 1403 است و امروزه نقش حیاتی تشکل‌های مردم‌نهاد، به‌ویژه در راستای ارتقای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی محسوس است.

او گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد می‌توانند برای برند سازی گردشگری استان سمنان با هدفمند نمودن و رویداد محور کردن جشنواره‌ها زمینه جذب پایدار گردشگران را در استان سمنان رقم زنند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان