سیگنال جدید ترامپ به بازار دلار ایران/ سکه ریزش کرد

قیمت دلار و سکه در بازار امروز، شنبه ۲۷ مرداد ماه، کاهش یافت. اما فعالان بازار در مورد دلایل این تغییر نظرهای متفاوتی دارند.

سیگنال جدید ترامپ به بازار دلار ایران/ سکه ریزش کرد

به گزارش خبرآنلاین، بازار ارز تهران اولین روز هفته را در حالی سپری کرد که فعالان ارزی آن به بهارستان توجه ویژه‌ای داشتند. بر اساس گزارش‌های رسانه‌ها، صبح امروز مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب، به همراه همراهانش به بهارستان رفت تا از کابینه پیشنهادی خود دفاع کند.

این موضوع برای فعالان بازار از این نظر حائز اهمیت است که ارزیابی صلاحیت وزرا و واکنش‌های انجام‌شده در صحن بهارستان، به‌عنوان یکی از عوامل تأثیرگذار بر انتظارات در بازار ارز به‌حساب می‌آید.

اما در این شرایط قیمت دلار و درهم چه مسیری را دنبال کردند؟

به‌این‌ترتیب بر اساس آنچه که معامله‌گران ادعا کرده‌اند قیمت دلار که در جریان فعالیت کاری خود در عصر پنجشنبه گذشته با 59 هزار و 100 تومان بسته شده بود در معاملات پشت خطی روز جمعه تا سطح 58 هزار و 750 تومان عقب‌نشینی کرد و صبح امروز با 58 هزار و 550 تومان راهیبازار شد و در نیمه عصر به بعد تا 58 هزار و 300 تومان پایین آمد.

قیمت درهم امارات امروز صبح با کاهش 70 تومانی به بازار عرضه شد و تا عصر به 15 هزار و 890 تومان رسید. این رقم نسبت به دو روز پیشتقریباً 200 تومان کاهش را نشان می‌دهد. به همین دلیل، برخی از معامله‌گران با اشاره به ادامه نوسانات کاهشی نرخ درهم، ادعا کردند که نهاد مرکزی بازارساز در این موضوع مداخله کرده است.

فارغ از نوسانات قیمت درهم، بازار دلار در هرات امروز پس از چند روز تعطیلی به مناسبت سالگرد پیروزی حکومت طالبان فعالیت خود را از سر گرفت. براین‌اساس، نرخ دلار در این بازار صبح امروز با قیمت 58 هزار و 50 تومان آغاز شد و در عصر همان روز به 57 هزار و 850 تومان کاهشیافت.

البته لازم به ذکر است که کانال‌های نرخ‌دهی هرات از تعطیلی بازار اینشهر در روز یکشنبه (28 مرداد) خبر دادند؛ این موضوع موجب شده است که معامله‌گران امروز به تسویه‌حساب بپردازند. همچنین، قیمت تتر با کاهش 1. 41 درصدی به 58 هزار و 305 دلار رسید.

چرا دلار ارزان شد؟ 

در این شرایط تحلیل‌های اخیر بازار ارز تهران نشان می‌دهد که بیشترفعالان اصلی این بازار فروشندگان هستند و بازار با فشار سنگین جناح کاهشی مواجه است.همچنین، به دلیل ثبت‌نام خودرو و نزدیک‌شدن به پایان ماه، میزان ریال در بازار کاهش‌یافته است.

از سوی دیگر طبق آنچه که معامله‌گران می‌گفتند بازار در چند وقت گذشته با خطرات ناشی از درگیری‌های منطقه‌ای روبرو بوده است، اما عدم واکنش سریع ایران به اقدامات رژیم صهیونیستی موجب کاهش این خطرات شده است. بااین‌حال، برخی از فعالان بر این باورند که این خطرات همچنان پابرجا هستند و در صورت تشدید درگیری‌ها ممکن است دوباره تأثیرگذار شوند.

پیام جدید ترامپ به بازار دلار

علاوه بر این، کاندیداتوری دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوریآمریکا به‌عنوان یک ریسک سیاسی جدید برای بازار ایران مطرح شده است.

با این وجود، اظهارات اخیر ترامپ در مورد امکان برقراری روابط دوستانه با ایران، به کاهش این ریسک کمک کرده و برخی ها کاهش نرخ ارز را به این موضوع مرتبط می‌دانند.

سکه ارزان شد/ طلا به سقف رسید!

از حال و هوای بازار ارز که بگذریم، قیمت طلای جهانی روز گذشته به دلیل افزایش سطح انتظارات درباره احتمال کاهش نرخ بهره سقف تاریخی 2500 دلار را لمس کرد و امروز به 2508 دلار رسید.

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار عصر امروز در زمان تدویناین گزارش با 3 میلیون و 466 هزار و 900 تومان فروخته شد که نسبت به دو روز قبل نوسان محدودی را نشان می‌دهد.

در کنار طلا، قیمت سکه امامی نیز تا سطح 40 میلیون و 970 هزار تومان ارزان شد و عصر بر روی 41 میلیون و 200 هزار تومان قرار گرفت که نسبت به دو روز قبل تقریباً 100 هزار تومان ارزان شده است.

 223223

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان