نهایت قرب امام حسین (ع) به خداوند

پاداش پرشکوه دیگر، که طبق روایات به زائر حسین علیه السلام ارزانى مى گردد، این است که هر کسى عارفانه و عاشقانه او را زیارت کند، چنان است که گویى خدا را در عرشش زیارت نموده است

نهایت قرب امام حسین (ع) به خداوند

پاداش پرشکوه دیگر، که طبق روایات به زائر حسین علیه السلام ارزانى مى گردد، این است که هر کسى عارفانه و عاشقانه او را زیارت کند، چنان است که گویى خدا را در عرشش زیارت نموده است .
این کنایه از شدت قرب به خدا و اوج به کمال است و فراتر از این مقام این است که به برکت زیارت حسین علیه السلام خدا از او دیدار مى کند، چرا که در روایت آمده است که :
((هر کسى حسین علیه السلام را شب جمعه زیارت کند، زیارت خدا را درک مى کند و خدا از او دیدار مى نماید.))
روشن است که دیدار خدا و زیارت او، کنایه از لطف خاص او و باران رحمت خدا بر اوست و کسى که باران رحمت خدا بر او باریدن کند هرگز محروم نخواهد شد و از آن بى بهره نخواهد گشت .
با دقت در روایت که نشانگر قرب خاص معنوى زائر حسین علیه السلام به بارگاه خداست ، به اینجا مى رسیم که در زیارت او، پاداش و بهره اى از رحمت الهى خواهد بود که فراتر از آن نشاید.
و در روایت دیگرى آمده است که : ((هر کس مى خواهد در روز رستاخیز به خدا نظر کند باید حسین علیه السلام را بسیار زیارت کند.))
این سه تعبیر یعنى : ((زیارت خدا)) و ((دیدار با خدا)) و ((نظر به رحمت خدا)) تعبیرهاى سه گانه اى هستند که نهایت قرب و بالاترین درجه معنوى انسان را نشانگرند. قربى که فراتر از آن نیست و به خاطر همین نکته ظریف و عمیق است که این ویژگى را به صورت جداگانه بحث کردیم ، چرا که این خود با همه پاداش هاى زیارت او برابر، بلکه بر همه آنها سر آمد است .


منبع : تبیان
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان