اطلاعات باورنکردنی از موبایل قاپ معروف تهران ؛ او چند شاکی دارد؟

تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی تهران برای دستگیری موبایل‌قاپ معروف پایتخت در حالی ادامه دارد که بررسی‌ها نشان می‌دهد وی تا کنون فقط ۳ سرقت مرتکب شده است.

اطلاعات باورنکردنی از موبایل قاپ معروف تهران ؛ او چند شاکی دارد؟

به گزارش خبرآنلاین،پرونده جوان موبایل‌قاپ که حالا در فضای مجازی به موبایل‌قاپ معروف پایتخت شهرت یافته، از روز اول مرداد ماه امسال در اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران، گشوده شد.

همشهری در خبری نوشت:آن روز مردی در حال رفتن به بانکی در خیابان استادمعین بود که موبایلش زنگ خورد و درحالیکه سرگرم صحبت بود، جوانی که ماسک بهداشتی سفید به صورتش زده بود و کلاه نقابدار به سر داشت از پشت سر به او نزدیک شد، موبایلش را قاپید و به طرف موتور همدستش که کمی آنطرف‌تر بود دوید. او سپس ترک موتور نشست و هر دو فرار کردند.

این اتفاق ظرف چند ثانیه رقم خورد و هرچند مالباخته به دنبال سارق موبایلش دوید اما نتوانست او را گیر بیندازد.

سرقت دوم؛ خیابان گیشا

فیلم سرقت جوان موبایل قاپ در خیابان استاد معین، به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و این در حالی بود که تیمی از ماموران اداره هجدهم پلیس آگاهی تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارق و همدستش را آغاز کرده بودند. همچنان که بررسی ها و اقدامات اطلاعاتی ادامه داشت، گزارش دومین سرقت به پلیس مخابره شد. دزد موبایل قاپ این بار هم با همان لباس‌ها راهی سرقت شده بود. در این سرقت نیز راکب موتور نقش قاپ زن را داشت. جوان موبایل قاپ هم درست همانند سرقت اول کلاه مشکی به سر داشت و صورتش را با ماسک بهداشتی پوشانده بود. وی دومین طعمه‌اش را هم مقابل بانک شکار کرد و موبایلش را قاپید. سپس ترک موتور همدستش نشست و هردو گریختند. طولی نکشید که فیلم دومین سرقت این گروه نیز دست به دست در فضای مجازی چرخید و همین موجب شد تا سارق جوان به شدت در معروف شود.

سرقت سوم؛ ‌خیابان زمزم

موبایل قاپ معروف پایتخت و همدستش کاملا حرفه‌ای عمل می‌کردند تا ردی از خودشان به جا نگذارند. آنها چند روز بعد از سرقت دوم، سومین سرقت خود در خیابان زمزم تهران را رقم زدند. سومین سرقت موبایل قاپان با دو سرقت دیگر تفاوت چندانی نداشت. سارقان حتی پلاک موتورشان را مخدوش می کردند و یا با موتورسیکلت بدون پلاک یا پلاک جعلی راهی سرقت می‌شدند. با این حال اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری این سارقان معروف ادامه یافت و کارآگاهان با به دست آوردن سرنخ‌هایی از متهمان، به تلاش برای دستگیری آنها ادامه می‌دهند.

فیلم‌های جعلی

به‌رغم آنچه در فضای مجازی مطرح شده، تحقیقات در این پرونده حکایت از این دارد که سارقان تا کنون مرتکب 3 فقره سرقت شده‌اند. این در حالی است که فیلم‌های دیگری هم در فضای مجازی منتشر شده که به این سارقان نسبت داده شده است. سرهنگ محسن حسنی، رئیس اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران(اداره مبارزه با موبایل‌قاپی) به همشهری می گوید: این سارقان ظرف بیست روز گذشته سرقت‌هایشان را آغاز کرده اند. در واقع زمان زیادی از شروع سرقت‌های آنها نمی گذرد اما با وجود اینکه سعی دارند حرفه ای عمل کنند، همکاران من به سرنخ های خوبی از آنها دست پیدا کرده‌اند و به مردم قول می دهیم که به زودی این سارقان دستگیر خواهند شد.

رئیس اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران ادامه می دهد: متاسفانه فیلم‌های دیگری که متعلق به قبل و سال‌های پیش است در فضای مجازی منتشر شده و به این سارقان نسبت داده شده است. حال آنکه سارقان این فیلم‌ها قبلا از سوی پلیس دستگیر شده بودند. در واقع قصد برخی از افراد از انتشار این فیلم‌های جعلی این است که موجب تشویش و نگرانی اذهان عمومی شوند اما باید بگویم که این سارقان تا کنون 3 مورد سرقت مرتکب شده اند. فیلم های دیگر مربوط به سرقت باندهای دیگر است که تمامی آنها سال‌های قبل دستگیر و مجازات شده اند.

وی می گوید: تمام تلاش همکاران من این است که هرچه زودتر سارقان موبایل قاپ را دستگیر کنند اما دزدان بدانند که هر چقدر هم تلاش کنند تا ردی از خودشان به جا نگذارند، پلیس پایتخت آنها را شناسایی خواهد کرد و به مجازات خواهند رسید.

233217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان