سیگنال جدید به بازار ارز/ شرط ریزش قیمت دلار اعلام شد

تحلیلگران معتقدند روند صعودی قیمت طلا و سکه ناشی از تعطیلی بازار در روزهای آغازین هفته آینده است که در پی آن معامله گران تسویه را به روز دوشنبه موکول کرده اند. به عقیده این گروه بازار برای کاهش ریسک احتمالی در روزهای تعطیل، افزایش قیمت را در پیش گرفته است.

سیگنال جدید به بازار ارز/ شرط ریزش قیمت دلار اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ‌ آخرین روز کاری هفته برای بازار طلا و ارز با دو مسیر متفاوت همراه شد و قیمت طلا و سکه مسیر صعودی را در پیش گرفتند و دلار و درهم در محدوده رنج نوسان دادند. موضوعی که به گفته معامله گران ناشی از تعطیلی بازار در روزهای شنبه و یک‌شنبه هفته آینده است. بازار برای کاهش ریسک معاملات در روز دوشنبه، مسیر افزایش را در پیش گرفته است تا اگر طی سه روز آینده سیگنال تازه ای را دریافت کرد؛ متضرر نشود.

در پی این اتفاق قیمت دلار در بازار هرات امروز نوسان محسوسی را تجربه نکرد و در حالی که با نرخ 58 هزار و 800 تومان بازگشایی کرد؛ در نیمه دوم معاملات در همین محدوده رشد 100 تومانی را تجربه کرد و با 58 هزار و 900 تومان بسته شد. دلار در بازار تهران هم سرنوشتی مشابه هرات داشت و قیمت آن در حالی که با نرخ 58 هزار و 600 تومان آغاز به کار کرد، افزایش 50 تومانی را تجربه کرد و 58 هزار و 650 تومان قیمت خورد.

درهم امارات هم امروز به تبعیت از دلار در محدوده رنج نوسان داد و در آغاز و پایان معاملات 16 هزار و 120 تومان خرید و فروش شد. براساس پیگیری‌ها از معامله گران، این نوسانات نشان‌دهنده عدم قطعیت در بازار ارز است. معامله گران معتقدند دلار در حال کف سازی در کانال 58 هزار تومان است تا بتواند ماندگاری خود در این کانال را تضمین کند. به عقیده این گروه در صورت حفظ کانال فوق، اسکناس آمریکایی می تواند در هفته های آینده به کانال های بالاتر وارد شود.

همچنین برخی دیگر از فعالان بازار ارز حرکت الاکلنگی دلار هرات و انس طلا را برای روزهای آتی پیش بینی می کنند و معتقدند با افزایش قیمت طلا، دلار به سمت کف حرکت خواهد کرد و ناحیه 58 هزار و 500 تومان در دسترس قرار خواهد گرفت. کاهش قیمت اونس طلا و اصلاح آن می تواند منجر به افزایش قیمت دلار و حرکت آن به سمت مرز مهم 59 هزار تومان شود.

اما امروز در سمت رسمی بازار قیمت دلار مبادله‌ای ثابت بود ولی قیمت یورو مبادله‌ای صعودی شد. بر اساس اعلام مرکز مبادله ایران هر دلار امروز 49058 تومان قیمت گذاری شد و حواله دلار هم 45214 تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو مبادله ای امروز با افزایش 54668 تومان قیمت خورد و ارزش حواله یورو هم با افزایش 50385 تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله، 13358 تومان ارزش گذاری شد و درهم حواله نیز 12311 تومان قیمت خورد.

بازار طلا و سکه هم مسیری متفاوت با بازار را تجربه کردند و شاهد افزایش قیمت ها بودند. تحلیلگران معتقدند روند صعودی قیمت طلا و سکه ناشی از تعطیلی بازار در روزهای آغازین هفته آینده است که در پی آن معامله گران تسویه را به روز دوشنبه موکول کرده اند. به عقیده این گروه بازار برای کاهش ریسک احتمالی در روزهای تعطیل، افزایش قیمت را در پیش گرفته است. روندی که در پی آن طلای آبشده که امروز در 15 میلیون و 585 هزار تومان آغاز به کار کرده بود؛ با تجربه افزایش در 15 میلیون و 425 هزار تومان قرار گرفت. سکه امامی هم که صبح امروز و پیش از شروع معاملات 42 میلیون و 150 هزار تومان قیمت خورده بود؛ در نیمه دوم معاملات مسیر افزایشی را دنبال کرد و با رشد 450 هزار تومانی، 42 میلیون و 600 هزار تومان ارزش گذاری شد. هر گرم طلای 18 عیار هم امروز در پایان معاملات سه میلیون و 597 هزار و 900 تومان خرید و فروش شد تا نسبت به روز پیش حدود 25 هزار تومان افزایش داشته باشد.

براساس پیگیری ها از معامله گران فنی، محدوده مقاومت طلای آبشده 15 میلیون و 600 هزار تومان تا 15 میلیون و 700 هزار تومان است که در هر دو نقطه می تواند نوسان فروش دهد. این گروه معتقدند 15 میلیون و 300 هزار تومان سطح حمایت اول طلاست که اگر در طی معاملات هفته آتی شکسته شود؛ بازار وارد فاز اصلاح خواهد شد.

این در حالیست که طلا و سکه در طی معاملات هفته اخیر همراه با اونس طلا نوسان دادند. اونس امروز مسیر نزولی را در پیش گرفت و در محدوده 2500 دلار قرار گرفت. روندی که به گفته تحلیلگران مطابق فروش اعلامی بوده است و سطح حمایت بعدی اونس 2490 دلار است که اگر بتواند در شکستن آن موفق باشد؛ از مسیر صعودی به نزولی تغییر مسیر خواهد داد و به فاز کاهشی وارد خواهد شد. بنابر اعلام تحلیلگران شرط ادامه صعود اونس طلا، عبور قوی از مرز 2530 دلار است که در این صورت مرز مقاومت بعدی برای این فلز گرانبها، 2550 دلار خواهد بود.

اما علت عدم همسویی طلا و سکه با دلار و انس طلا در جریان معاملات امروز فارغ از پیش بینی ریسک تعطیلات ناشی از تشکیل یک الگوی جدید بوده است. تحلیلگران فنی معتقدند بازار شاهد تشکیل الگوی هارمونیک کلاسیک است که در پی آن امید به افزایش قیمت در بازار طلا و سکه وجود دارد. به عقیده این گروه البته بازار با رای اعتماد مجلس دوازدهم به وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، سیگنال مثبت دریافت کرد تا کاهش قیمت ها در جریان معاملات هفته های آینده متحمل باشد.

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان