شهره سلطانی و دغدغه حقوق حیوان‌ها/ تئاتر کار کردن سخت شده است

شهره سلطانی یکی از ویژگی‌های نمایش «من و گربه پری» را که این روزها روی صحنه برده است، پرداختن به موضوع حقوق حیوان‌ها دانست که توجه هر چه بیشتر به آن نیاز امروز جامعه است.

شهره سلطانی و دغدغه حقوق حیوان‌ها/ تئاتر کار کردن سخت شده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شهره سلطانی بازیگر با سابقه تئاتر این روزها به صورت همزمان کارگردانی و بازیگری را با نمایش «من و گربه پری» نوشته سیمین امیریان تجربه می‌کند. این نمایش با حضور سلطانی، بهروز پناهنده، مجتبی رجبی‌معمار در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر در حال اجرا است.

سلطانی درباره تجربه همزمان کارگردانی و بازیگر تئاتر در نمایش «من و گربه پری»، به خبرنگار مهر گفت: من به عنوان بازیگر دغدغه‌مند که عاشق صحنه، بازیگری و هنر بودم همیشه در تمام این سال‌ها و دوران کار حرفه‌ای‌ام در صحنه حضور داشته‌ام. همیشه حتی زمانی که در فیلم و سریال حضور داشتم، تلاش کردم فاصله زیادی از تئاتر نگیرم و هر سال حداقل یک تئاتر داشته باشم. نزدیک به 4 دهه است که تئاتر کار می‌کنم و عشق من همیشه بازیگری تئاتر بوده است زیرا روی صحنه تئاتر می‌توانستم به ایفای نقش‌هایی بپردازم که آرزوی ایفای‌شان را داشتم. اولین تجربه کارگردانی تئاتر من در سال 1375 با نمایش باشکوه «شعبده و طلسم» بود. آن اثر با وجود اینکه کاری مونولوگ بود بسیار اثرگذار شد. تلاش می‌کنم اگر کاری را روی صحنه می‌آورم کاری اثرگذار باشد.

وی اظهار کرد: من ساختن و خلق را دوست دارم و در کارگردانی بیشتر می‌توان این کار را انجام داد. کارگردانی ویژگی‌هایی دارد که می‌توانید در چند جهت خلاقیت‌های خود را بروز دهید.

سلطانی درباره دغدغه‌های خود برای انتخاب نمایشنامه «من و گربه پری»، توضیح داد: نمایشنامه «من و گربه پری» را حدود 6 سال پیش از سیمین امیریان گرفتم و خواندم. همان موقع به ایشان گفتم به دلیل اینکه نمایشنامه دغدغه‌های مدنظر من در حوزه حقوق حیوان‌ها را مطرح کرده، اجازه دهند در فرصت مناسب اثر را تولید و اجرا کنم که پذیرفتند. البته «من و گربه پری» یک درام روانشناسی است و مسائل خانواده و انسانی هم در آن مطرح می‌شود اما در راستای حقوق حیوانات هم هست. در این 6 سال همیشه به دنبال فرصتی برای به صحنه آوردن این اثر بودم که امسال این فرصت دست داد.

این هنرمند با سابقه تئاتر درباره ضرورت اجرای «من و گربه پری» در زمان حال، تأکید کرد: موضوع این نمایش نیاز امروز جامعه است. یک جامعه را باید از برخورد افراد آن با حیوان‌ها بشناسیم. معتقدم همچنان نیاز به فرهنگسازی مهربانی با حیوان‌ها در جامعه‌مان داریم. ضمن اینکه نمایش «من و گربه پری» برای اجرا در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر اثری مناسب است.

این بازیگر تئاتر درباره چالش‌هایی که کارگردانی و بازیگری همزمان در «من و گربه پری» برایش ایجاد کرده است، یادآور شد: برای من که بازی‌های متعددی روی صحنه داشتم همزمانی کارگردانی و بازیگری چالش زیادی نداشت. «شعبده و طلسم» را هم خودم کارگردانی و بازی کردم و این اتفاق زیاد برایم جدید نیست. همزمانی کارگردانی و بازیگری کار را سخت‌تر می‌کند ولی با راهکارهایی که وجود دارد این کار را انجام دادم و روی هم رفته تجربه جذابی است.

سلطانی درباره دیگر ویژگی‌های این اثر نمایشی، گفت: در «من و گربه پری» مسائل انسانی، عاطفی و خانوادگی مطرح و آسیب‌شناسی می‌شود. در طراحی صحنه به سمت اکسپرسیونیسم رفتیم ولی بازی‌ها رئال است. تلفیق این 2 سبک، کار را جذاب‌تر کرده است.

وی درباره چالش‌های اقتصادی موجود برای تولید «من و گربه پری»، تصریح کرد: تئاتر کارکردن خیلی سخت شده است و توقع‌ها بالا رفته است. خیلی از بازیگران تئاتر به دلیل درگیری در پروژه‌های تصویری فرصت تئاتر کارکردن را ندارند و برخی نیز درخواست دستمزدهای بالایی را دارند. اگر ادعای تئاتر داریم باید متناسب با شرایط سالن و موجودی‌مان کار تولید و اجرا کنیم. ما همیشه در تئاتر به دنبال ساختن خود و دیگران به لحاظ فرهنگی و هنری هستیم. معتقدم ما تئاتری‌ها نباید از تئاتر فاصله بگیریم. الان شرایط اقتصادی به گونه‌ای شده که دوستان بروشور و تراکت چاپ نمی‌کنند و حتی صحنه را هم خیلی مختصر طراحی می‌کنند. شرایط تولید تئاتر به قدری سخت شده است.

این هنرمند شناخته‌شده تئاتر در پایان سخنان خود، تأکید کرد: خوشحالم که بعد از چند سال در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به عنوان تئاتر شهر ما و مکانی که روزی همه‌مان آرزو داشتیم در آن حضور پیدا کنیم، نمایش «من و گربه پری» را روی صحنه می‌بریم.

5757

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان