افتتاح بخش آی‌سی‌یو سوختگی بیمارستان شفا در کرمان

بخش آی‌سی‌یو سوختگی بیمارستان شفا با اعتبار بیش از ۵۰ میلیارد ریال و مساحت ۱۳۰ مترمربع با ظرفیت چهار تخت، همزمان با هفته دولت بهره‌برداری شد.

افتتاح بخش آی‌سی‌یو سوختگی بیمارستان شفا در کرمان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مهدی احمدی نژاد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مراسم افتتاح این طرح گفت: با توجه به اینکه بخش سوختگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بخش سانترال سوختگی جنوبشرق کشور محسوب می‌شود و استان های همجوار کرمان نیز به اینجا مراجعه می کنند، لازم بود بخش مراقبت های ویژه آن نیز راه اندازی شود.

وی در بیان اهمیت راه اندازی این بخش افزود: قرار گرفتن بیماران سوختگی در کنار بیماران عادی هم برای خود بیمار خطرناک است و هم می تواند باعث عفونت های خاص شود.

احمدی نژاد اظهار داشت: چهار تخت آی سی یو با امکانات و اتاق های تجهیزشده در این بخش راه اندازی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در این بخش هم به شکل تخصصی مراقبت های سوختگی و هم مراقبت های ویژه آی سی یو انجام می شود.

وی بیان کرد: این بخش با اعتبار بالغ بر 50 میلیارد ریال و در مساحت 130 متر مربع راه اندازی و تجهیز شده است که نیمی از این اعتبار توسط خیران و نیمی از آن توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان تامین شد.

اهمیت بخش سوختگی

نماینده مردم کرمان و راور درمجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: یکی از نیازهای اساسی مردم در شهر کرمان بحث سوانح سوختگی است که ممکن است باعث رنج زیادی شود و امروز با راه اندازی این بخش، این نیاز مرتفع شد.

شهباز حسن پور با اشاره به کمک های خیران در راه اندازی این بخش گفت: خیریه یاس نیز در راه اندازی این مجموعه گام‌های بلندی برداشت و بسیار اثرگذار بود.

وی با قدردانی از خیران و کادر درمان گفت: یکی از اولویت های اصلی مجلس شورای اسلامی بحث درمان است که مجلس آن را با جدیت دنبال می کند، اما باز هم به کمک خیران در این بحث نیاز است.

ارائه خدمات به بیماران سایر استان‌ها

سپس سرپرستار بخش آی سی یو سوختگی بیمارستان شفا هم گفت: این مرکز به نوعی مرجع سوختگی ریفرال جنوبشرق است که پیش از این آی سی یو اختصاصی نداشت و بیماران به شهرهایی مثل شیراز و تهران اعزام می شدند.

فاطمه خوبیاری افزود: در گذشته بخش سوختگی یک و 2 در بیمارستان وجود داشت و اکنون بخش آی سی یو سوختگی با استانداردهای جهانی راه اندازی شد و حتی بیماران استان های همجوار مثل سیستان بلوچستان را نیز پوشش می دهد.

وی ادامه داد: هر تخت این بخش امکانات کامل ویژه مثل ونتیلاتور و مانیتورینگ دارد.

مدیر عامل خیریه بیمارستان شفا نیز گفت: بخش های دیگری نیز در بیمارستان توسط خیریه بیمارستان شفا تجهیز شده‌است.

غلامرضا دارش افزود: بخش توموتراپی بیمارستان شفا بالغ بر 100 میلیارد ریال نیاز به هزینه دارد تا خدمات ارزنده ای به مردم ارایه شود.

در حاشیه این افتتاح، نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه و همراهان از مکان جدید بیمارستان در حال احداث سردار سلیمانی و دستگاه توموتراپی و محل راه اندازی آن بازدید کردند.

در این بازدید نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی برای تامین بودجه تکمیل این طرح قول مساعدت داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان