قزوین نیازمند سرمایه گذاری جدی در بخش کشاورزی است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: قزوین به عنوان قطب کشاورزی نیازمند سرمایه گذاری جدی و قابل توجه است و مدیران ارشد کشور باید امنیت غذایی را جدی بگیرند و به افزایش سرمایه گذاری در این عرصه کمک کنند.

قزوین نیازمند سرمایه گذاری جدی در بخش کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ « محمد حسین عطایی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در مراسم گرامیداشت هفته دولت و تجلیل از کارمندان و پیشکسوتان نمونه استان که با حضور برومندی معاون وزیر در امور باغبانی و کاظمی معاون سیاسی امنیتی استانداری برگزار شد، اظهارکرد: امروز خرسندیم با حضور معاون وزیر شاهد افتتاح بیش از 54 طرح جهاد کشاورزی در استان به مناسبت هفته دولت هستیم. 

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجایی از خطه ی قزوین افزود: 19شهید سازمان را سرمایه ای ارزشمند می دانیم و با یادشان الهام می گیریم و انگیره خدمت پیدا می کنیم. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ضمن تشکراز تلاش جهادگران در مسیر اعتلای ماموریتهای سازمان ابراز امیدواری کرد: در دولت چهاردهم که با رأی قاطع مجلس به دولت شکل گرفت شاهد وفاق ملی باشیم. 

عطایی با اشاره به اینکه متاسفانه در سرمایه گذاری بخش کشاورزی به خوبی عمل نشده افزود: قزوین بعنوان استانی که قطب کشاورزی است نیازمند سرمایه گذاری جدی و قابل توجه است و مدیران ارشد کشور باید امنیت غذایی را جدی بگیرند و به افزایش سرمایه گذاری در این عرصه کمک کنند. 

این مسئول با بیان اینکه در اجرای الگوی کشت اقدامات خوبی صورت گرفت افزود: در تولید گندم رکورد 15 سال قبل شکسته شد بطوری که اگر میانگین تولید در کشور 16 درصد بود در استان قزوین نسبت به زمان مشابه 25 درصد رشد داشتیم. 

وی تصریح کرد: کیفیت گندم تولیدی امسال بسیار عالی و قابلیت پخت گندم مطلوب است و هم سن گندم کاهش یافت و هم تولید بالا رفت که ارزشمند است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد:  تاکنون در عرصه شناسنامه دار کردن باغات اقدامات خوبی صورت گرفته و گلخانه نودهک در وضعیت خوبی قرار دارد. 

وی بیان کرد: ستاد احیای دشت قزوین با کمک استاندار ایجاد شده و دفتر مشترک راه اندازی شده که مختص استان است و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.

این مسئول اظهارکرد:  خوشبختانه در رویکرد وزیر جدید جهاد کشاورزی، توجه به شرکت های دانش بنیان و تنظیم بازار و رسیدگی به معیشت و وضعیت کارکنان در اولویت قرار دارد که ارزشمند است. 

قزوین نیازمند سرمایه گذاری جدی در بخش کشاورزی است

در ادامه «حجت الاسلام مصائبی» نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد یاران دیرین امام و انقلاب گفت: امیدواریم در مسیر آرمانهای شهدا گام برداریم. 

مصائبی خاطرنشان کرد: هفته دولت فرصت قدردانی از کارگزارانی است که در مسیر خدمت رسانی و تحقق عدالت و امنیت گام برداشته اند. 

تثبیت حقابه کشور ضروری است

وی با بیان اینکه دومین ابر چالش جهانی در حوزه ژیوپلوتیک موضوع آب است افزود: امروز  با 15 کشور همسایه منابع مشترک آبی داریم و  ضروری است با نگاه علمی دقیق تر و مطالعات بین المللی دنبال تثبیت حقابه کشور باشیم. 

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: احیای دشت قزوین یک مطالبه عمومی و رهبری است  ولی حمایت از بخش کشاورزی قابل مقایسه با صنعت نیست بنابراین باید این فاصله جبران شود.

گفتنی است؛ در خاتمه از کارکنان نمونه و پیشکسوتان جهاد کشاورزی استان قزوین تجلیل شد.

همچنین در ادامه با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی بطور همزمان 54 طرح بخش کشاورزی استان در یکی از واحد های تولید سبزی و صیفی شهرک گلخانه نودهک تاکستان افتتاح می شود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان