مسکو: زلنسکی با ماجراجویی در کورسک همه را درباره مذاکرات صلح فریب داد

معاون نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل با اشاره به حملات اوکراین به منطقه «کورسک» روسیه گفت کی‌یف مجددا همه را نسبت به مذاکرات صلح فریب داد.

مسکو: زلنسکی با ماجراجویی در کورسک همه را درباره مذاکرات صلح فریب داد

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، «دیمیتری پولیانسکی» معاون نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل طی سخنرانی در نشست شواری امنیت سازمان ملل پیرامون وضعیت اوکراین بیان کرد: «ماجراجویی زلنسکی در کورسک بار دیگر نشان داد که رژیم کی‌یف همه را نسبت به مذاکرات صلح فریب داده است.»

نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل متحد در وب‌سایت رسمی خود به نقل از «دیمیتری پولیانسکی» نوشت: «همکاران غربی ما نمی‌توانند شواهد زیادی را نادیده بگیرند که نشان می‌دهد ملی‌گرایان اوکراینی در منطقه کورسک، غیرنظامیان از جمله زنان باردار را که سعی در ترک منطقه درگیری‌ها داشتند، می‌کشتند. هم‌چنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ملی‌گرایان اوکراینی به خودروهای غیرنظامی آسیب می‌زنند، پهپادها را به سمت آمبولانس‌ها، روزنامه‌نگاران و داوطلبانی که تلاش می‌کنند مردم را از دست مجازات‌کنندگان اوکراینی نجات دهند، می‌فرستند و روستاها و فروشگاه‌های روسیه را غارت کرده و همه آن‌ها را در اینترنت منتشر می‌کنند. آن‌ها متعلقات غیرنظامیان از جمله ساختمان‌های مسکونی، مدارس و بیمارستان‌ها را گلوله‌باران و تخریب می‌کنند، غیرنظامیان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند و آنها را به گروگان می‌گیرند، در حالیکه به صورت نمایشی از لوازم و نمادهای نازی‌ها استفاده می‌کنند.»

وی افزود: «علاوه بر این، شواهد غیرقابل انکاری وجود دارد که نشان می‌دهد رژیم کی‌یف عمدا نیروگاه هسته‌ای کورسک را گلوله‌باران کرده و قصد داشته نیروگاه را در طول عملیات مسلحانه خود تصرف کند. واضح است که این بهترین پیشینه ممکن برای تشکیل جلسه شورای امنیت نیست بنابرین همکاران غربی ما تا آخر ماه صبر کردند و در آخرین لحظه درخواست جلسه دادند.»

پولیانسکی ضمن آنکه «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین را «بی‌اعتبار» خواند، با اشاره به آمریکا و متحدانش تاکید کرد: «منطق پشت ماجراجویی کورسک مشخص نیست. آن‌ها باید به خاطر داشته باشند که نیروهای مسلح اوکراین با تسلیحات غربی در منطقه کورسک جنگ می‌کنند و هیچ سلاحی از خود ندارند. آن‌ها از تانک‌های آلمانی و آمریکایی استفاده و همین‌ تسلیحات را به باد می‌دهند و با تسلیحات غربی به مناطق آرام روسیه حمله می‌کنند.»

این مقام روسی تصریح کرد: «ماجراجویی بی‌پروای کورسک که توسط رئیس‌جمهور اوکراین انجام شد، پیامد دیگری نیز دارد. همانطور که به یاد دارید، در ماه ژوئن، رئیس‌جمهور روسیه یک پیشنهاد صلح به اوکراین ارائه کرد که منعکس‌کننده وضعیت واقعی در جبهه بود. مدتی پس از آن، لفاظی‌های رهبران کی‌یف بیشتر صلح‌طلبانه بود و بسیاری از همتایان و همکاران ما از کشورهای جنوب جهانی عجله داشتند که به این نتیجه برسند که ما در شرف آغاز مذاکرات صلح هستیم. اما این بار رژیم کی‌یف مجددا همه را نسبت به صلح فریب داد. امیدوارم دیگر کسی در این خصوص توهم نداشته باشد و ما به اجرای اهداف عملیات نظامی ویژه خود برای برقراری صلح در اوکراین ادامه خواهیم داد.»

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان