ایکس هم وارد تنش شد/ پس از پاول دورف، ایلان ماسک گیر افتاد/ عکس

ایلان ماسک ۲۴ ساعت فرصت دارد تا برای ایکس در برزیل یک نماینده قانونی منصوب کند.

ایکس هم وارد تنش شد/ پس از پاول دورف، ایلان ماسک گیر افتاد/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از دیجیاتو، قاضی ارشد برزیل با تهدید ایکس اعلام کرد که اگر این شبکه اجتماعی در 24 ساعت آینده یک نماینده قانونی در این کشور منصوب نکند، آن را مسدود خواهد کرد.

دستور قاضی که گزارش بلومبرگ آن را اعلام کرده است، چند روز پس از آن صادر شده که ایکس تهدید کرده بود که دفتر خود در برزیل را تعطیل می‌کند اما سرویس خود را همچنان برای 20 میلیون کاربر فعال این کشور در دسترس نگه می‌دارد. حکم دادگاه عالی در پاسخ به این تهدید ایکس منتشر شده است.

ایکس هم وارد تنش شد/ پس از پاول دورف، ایلان ماسک گیر افتاد/ عکس

بنابراین «ایلان ماسک» و قاضی دیوان عالی، «الکساندر دی‌موراس» که در تلاش است تا با انتشار اخبار جعلی و سخنان نفرت‌انگیز در برزیل جلوگیری کند، وارد مرحله جدیدی از تنش‌ها شده‌اند.

تنش شبکه اجتماعی ایکس با مقامات برزیل

دادگاه عالی برزیل پس از حمله هزاران نفر از حامیان رئیس جمهور سابق آن، یعنی «ژائیر بولسونارو» در اوایل سال 2023 به ساختمان‌های دولتی، احکام متفاوتی برای تعلیق حساب شبکه‌های اجتماعی صادر کرد. در این احکام به تعلیق حساب کاربران برجسته، حذف پست‌ها و حتی مسدودکردن موقت پلتفرم‌هایی مانند تلگرام و ایکس اشاره شده است.

ایکس هم وارد تنش شد/ پس از پاول دورف، ایلان ماسک گیر افتاد/ عکس

ماسک با این دستورات به مخالفت پرداخت و همین امر باعث‌شد تا قاضی مورائس تحقیقاتی را درباره او آغاز کند. در روز 17 آگوست، ایکس گفت که مورائس تهدید کرده است که درصورت عدم رعایت «دستورات مربوط به سانسور او»، نماینده قانونی این شرکت در برزیل دستگیر خواهد شد.

اکنون دادگاه ضمن حمایت از تصمیم مورائس می‌گوید که این حکم برای اطمینان از رعایت قوانین برزیل توسط ایکس صادر شده است و این شبکه اجتماعی باید نماینده‌ای در این کشور داشته باشد.

ایلان ماسک پیش‌ازاین درباره تعطیلی فعالیت ایکس در برزیل گفته بود درنتیجه اقدام او «احتمالاً ما تمام درآمد خود را در برزیل از دست خواهیم داد و باید دفترمان را در آن‌جا تعطیل کنیم. اما حفظ اصول مهم‌تر از سود است.»

227323

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان