با نزدیک شدن به بازگشایی مدرسه‌ها؛ دیگر کسی لوازم التحریر نمی‌خرد!

ما در شهر تهران حدود ۱۸۰۰ واحد صنفی مربوط به فروش لوازم التحریر داریم. متأسفانه به دلیل اوضاع بد اقتصادی و افت تقاضا در صنف لوازم التحریر، در سال ۱۴۰۲، حدود صد واحد در شهر تهران تعطیل شده‌اند.

با نزدیک شدن به بازگشایی مدرسه‌ها؛ دیگر کسی لوازم التحریر نمی‌خرد!

به گزارش خبرآنلاین، مهرماه نزدیک است و دانش‌آموزان بسیاری در مسیر لوازم التحریری‌ها قرار دارند. قدرت پایین خرید مردم باعث شده صنف لوازم التحریر هم با چالش‌های اساسی مواجه شود و شاهد تعطیلی برخی واحدهای صنفی لوازم التحریر در کلانشهرها باشیم.

انتخاب در خبری نوشت: محسن گلستانی، رئیس اتحادیه صنف نوشت‌افزار تهران، درباره وضعیت قیمتی لوازم التحریر گفت: اکثر کالاهای لوازم التحریر مازاد عرضه دارند. کالاهای اساسی درصنف نوشت افزار شامل مواردی مانند دفتر مشق و خودکار و مداد و پاک کن و تراش هستند. اگر اقلام فانتزی و لوکس را کنار بگذاریم، در اقلام اساسی جهش قیمت و یا کمبود نداریم. در کالاهای اساسی مثل دفتر مشق منگنه‌ای یا کاغذ تا حدی کاهش قیمت هم نسبت به سال گذشته داشته‌ایم. البته برخی کالاهایی که قیمتشان افزایش داشته، ناشی از افزایش قیمت ارز و بهای تمام شده دربخش تولید در یکسال اخیر است. صنف ما هزینه‌های زیادی دارد. عمده تولیدی‌های این صنف در تابستان است که قطعی برق هزینه تولید را در این فصل بالا می‌برد.

 وی در رابطه با تعطیلی برخی واحدهای صنفی لوازم التحریر بیان کرد: ما در شهر تهران حدود 1800 واحد صنفی مربوط به فروش لوازم التحریر داریم. متأسفانه به دلیل اوضاع بد اقتصادی و افت تقاضا در صنف لوازم التحریر، در سال 1402، حدود صد واحد در شهر تهران تعطیل شده‌اند. شواهد به شکلی است که تصور می‌کنیم اتفاق سال گذشته باز هم تکرار شود. به دلیل افت قدرت خرید، چند سالیست که پیک فروش لوازم التحریرمان از 15 شهریور تا 15 مهر کاهشی بوده است. اگر قبلاً یک جعبه مداد برای دانش‌آموز خریداری می‌شد، الان به صورت دانه‌ای خرید می‌کنند. پیک تقاضا لوازم التحریر کاهش پیدا کرده و میزان تقاضا از شهریور تا مهر، به طول سال انتقال پیدا کرده است.

گلستانی درباره کیفیت لوازم التحریر ایرانی در مقایسه با محصول خارجی گفت: اکثر اقلام لوازم التحریر در ایران تا حد قابل توجهی تولید داخل است. در تولید و واردات کالای ضروری نوشت افزار با کمبود مواجه نیستیم. اگر چه مشکلاتی در ثبت سفارش و تخصیص ارز مواد اولیه واحدهای تولیدی یا واردات داریم، اما درک می‌کنیم که کشور با مشکلات ارزی روبروست و انیدوارم با درک متقابل کمترین فشار به مصرف کننده منتقل شود. کسانیکه متولی تولید لوازم التحریر شده‌اند به فضا مسلط‌اند. ما در ایران فاصله زیادی با استانداردهای اروپا نداریم و هر سال شاهد بهبود وضعیت کیفی تولیدات هستیم.

233217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان