رهنمودهای مهم مقام معظم رهبری به دولت چهاردهم بسیار حائز اهمیت است

امام جمعه کرمان با اشاره به ابراز رضایت رهبری از همکاری دولت و مجلس و شکل گیری دولت هم گفت : رهنمودهای مهم و اساسی رهبری نظام در حرکت کلان کشور به دولت چهاردهم و دولتمردان بسیار حائز اهمیت است و مسیر را کاملاً روشن بیان فرمودند.

رهنمودهای مهم مقام معظم رهبری به دولت چهاردهم بسیار حائز اهمیت است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌ های نماز جمعه شهر کرمان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان آیت‌الله قدوسی و وحیددستجردی و رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس بیان داشت : استعمار سال‌ها ناجوانمردانه بر جوامع بشری با شعارهای جذاب و در عمل خلاف آن بر ملت‌ها حکومت و ظلم می‌کند و امروز هم در صحنه بین المللی شاهد استعمارانگلیسی بر ملت‌ها هستید.

وی سپس به روز پدافند هوایی و تجلیل از چشم های بیدار و مجاهد و فداکاری که مراقب عدم کوچکترین تعرض به کشور است، اشاره کرد و در ادامه سالروز ربوده شدن امام موسی صدر، روز شکست آمریکا در افغانستان و خروج همراه با رسوایی آنان از این کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: روزهای تلخ و شیرین تاریخ معاصر را شکل می‌دهد.

شبستان نوشت، نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه کرمان  سپس با اشاره به نکاتی راجع به زندگی نبی مکرم اسلام از جمله یتیم شدن ایشان در کودکی و... گفت : اما نبی مکرم در برابر همه مشکلاتی که سد راه ایشان بود ایستاد و پیروز شد لذا قرآن کریم در سوره ضحی گوشزد می‌کند که ما پناهگاه یتیمی تو بودیم.

او با بیان اینکه همت بالا و طهارت و نورانیت پیامبر باعث شد مشکلات را پشت سر بگذارد؛ افزود: یکی دیگر از این مشکلات نگاه جاهلیت حاکم بر جامعه آن روز بود که باعث شده بود فضای نامطلوبی رقم بزند که کمتر کسی می‌تواند در برابر این نگاه منحط و منحرف بایستد اما نبی مکرم اسلام موفق شد در مقابل او بایستد و پیروز شود.

وی ادامه داد: بت پرستی، شراب‌خواری، کشتن فرزندان از ترس فقر، زنده به گور کردن دختران، حاکمیت خرافات در جامعه آن روز بیداد می کرد اما هیچکدام نتوانست در برابر همت بلند و والای نبی مکرم ایستادگی کند و پیامبر موفق شد بر این فضا پیروز شود و خود نگاه و گفتمانی با دستور خدا بوجود آورد که هدایت و رهایی انسان آن روز و بشریت طول تاریخ را به دنبال داشت.

او به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام مجتبی علیه‌السلام هم خاطرنشان کرد: دو بخش بسیار برجسته در زندگی ایشان وجود دارد که یکی جریان حرکت‌های سیاسی و مدیریت سیاسی جامعه است که اوج آن در صلح حضرت است؛ صلحی که وقتی آن را از زوایای مختلف و با توجه به شرایط آن روز و دشمنی‌ها و نقشه‌های رنگارنگ علیه اسلام و تشیّع و با کمال تاسف کمبود و قلت یاران امام می‌بینیم؛ صلحی کاملاً حکیمانه و مناسب آن وقت است که همین صلح زمینه‌ساز نهضت نورانی و هدایتگر و پرقدرت امام حسین علیه‌السلام شد.

وی با افزودن این نکته که امروز صدای رسای این نهضت را در دنیای امروز علیرغم همه سانسورهای تبلیغاتی در اربعین می بینید؛ گفت: دومین موضوع جلوه‌های اخلاقی امام حسن مجتبی علیه‌السلام در تاریخ چنان برجسته و درخشنده است که هر کدام جامعه‌ای را هدایت می کند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی سپس به مناسبت در پیش بودن سالروز شهادت امام رضا علیه‌السلام تصریح کرد: حضور شخصیت ممتاز حضرت در ایران یکی از محورهای زندگی این امام رئوف است که جریان اصیل اسلامی را به بهترین وجه و با توان بالا در جغرافیای وسیعی توانست تبیین کند زیرا تلاش می‌شد جریان ناب اسلامی را تحریف کنند اما حضور امام رضا در آن مقطع تاریخی خط بطلانی بر آن نگاه به دور از انصاف و صواب کشید و توانست اسلام ناب را به بهترین وجه تبیین کند.

وی افزود: به دنبال حضور امام هشتم حرکت تاریخی امامزاده‌های متعدد به جغرافیای ایران است که این امامزاده‌ها در حفظ اعتقادات مردم، معنویت، انتقال احکام اسلامی در ایران نقش کم نظیری است و هر کجا امامزاده است، کانون دیانت است و این به برکت حضور امام رضا علیه السلام است.

امام جمعه کرمان گفت: محور بعدی؛ کرسی‌های درس امام رضا علیه السلام است که در آن به اعتقادات و نگاه اعتقادی مردم توجه می‌شد و چه در جایی که اخلاق را برای مردم بیان می فرمودند و این کلمات نورانی همچنان در بین ما به عنوان سندی است که می‌توانیم خودمان عرضه و ارزیابی کنیم و مسیر و راه هدایت انسان را به بهترین وجه در خود مراقبت کنیم.

وی سپس سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت چهاردهم را مورد توجه قرار داد و به تعامل رهبری و دولت اشاره کرد که معظم له حکیمانه و بسیار با ظرافت و دقیق این تعامل را بیان فرمودند.

امام جمعه کرمان به ابراز رضایت رهبری از همکاری دولت و مجلس و شکل گیری دولت هم اشاره کرد و افزود: رهنمودهای مهم و اساسی رهبری نظام در حرکت کلان کشور به دولت چهاردهم و دولتمردان بسیار حائز اهمیت است و مسیر را کاملاً روشن بیان فرمودند.

وی در همین رابطه فراهم کردن بستر مناسب برای حضور جوان متعهد، مومن و انقلابی در بخش‌های کشور، حضور مسئولان در بین مردم و فاصله نگرفتن از مردم، توجه به اجرایی کردن عدالت در بخش‌های مختلف کشور، علاج پیری جمعیت کشور، امید نبستن به دشمن و توجه به معنویت و گسترش آن در بخش‌های مختلف را بخشی از مطالبات و رهنمودهای مقام معظم رهبری فهرست کرد و گفت: امیدوارم دولت چهاردهم بتواند در این مسیر و راهی که رهبر معظم انقلاب مشخص کردند، فعالیت و کار خود را به ویژه با شعار وفاق ملی آغاز کند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی تاکید کرد: توجه داشته باشیم که به کار گرفتن ظرفیت های متعدد کشور به ویژه انسانی باید بدون نگاه جناحی باشد.

وی در پایان با اشاره به مسئله غزه و قتل عام مردم بی‌دفاع گفت: به فضل خداوند نیروهای مجاهد و از خودگذشته فلسطین و مردان سلحشور جبهه مقاومت در کشورهای اسلامی آنچنان عرصه را بر این رژیم غاصب تنگ خواهند کرد که در آتشی که خود برافروخته، خواهد سوخت و به پایان عمرش نزدیک خواهیم شد و روزی پایان رژیم غاصب و جعلی را جامعه اسلامی جشن می گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان