کرمان نماینده ایران در انتخاب پایتخت گردشگری گروه D۸ است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان گفت: کرمان به‌عنوان نماینده ایران و کاندید انتخاب پایتخت گردشگری گروه «D۸»، کشورهای اسلامی در حال توسعه است.

کرمان نماینده ایران در انتخاب پایتخت گردشگری گروه D8 است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان، سعید شاهرخی در خصوص انتخاب پایتخت گردشگری گروه «D8» بیان داشت : کشورهای اسلامی در حال توسعه مشتمل بر هشت کشور ایران، ترکیه، مصر، نیجریه، بنگلادش، مالزی، اندونزی و پاکستان بوده و میراث‌فرهنگی کرمان با تهیه و ارائه پیشنهاد مکتوب و مدون در قالب مشخص به عنوان نماینده ایران کاندید اخذ عنوان پایتخت گردشگری «D8» است.

او افزود: کرمان برای نمایندگی ایران در کسب این عنوان با داشتن مزیت‌های لازم چون زیرساخت گردشگری مناسب، حفاظت از میراث‌فرهنگی، نوآوری و فناوری، ایمنی و امنیت گردشگران، ترویج و بازاریابی گردشگری و تعامل بین فرهنگی شایسته نمایندگی ایران در به دست آوردن عنوان پایتخت گردشگری «D8» شناخته شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان بیان کرد: واضح است ارائه اطلاعات دقیق، معتبر و خلاقانه شانس کرمان را برای دریافت این عنوان و میزبانی افزایش داده و همکاری ارکان اجرایی در سطح ملی، استان و بخش خصوصی تاثیر بسزایی در کسب عنوان پایتخت گردشگری «D8» داشته و لازم است از همراهی اتاق بازرگانی کرمان در این مسیر تشکر کنم.

شاهرخی اظهار کرد: بهره‌گیری نظام‌مند از لابی کردن در سطح وزارت میراث‌فرهنگی و امور خارجه در کنار کمک شایان بخش خصوصی، امیدبخش و نوید دهنده کسب عنوان میزبانی پایتخت گردشگری کشورهای گروه «D8» توسط کرمان است.

شایان ذکر است کرمان با شهرهای آنتالیا ترکیه و لاهور پاکستان در کسب این عنوان رقابت می‌کند.

لازم به توضیح است بیشترین آثار ثبت جهانی ایران در استان کرمان قرار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان