حکم ۶۰ سال پیش امام خمینی درباره نوشابه پپسی کولا

۶۰ سال قبل در چنین روزهایی بود که امام خمینی (ره) خرید و فروش پپسی کولا را منع کردند.

حکم 60 سال پیش امام خمینی درباره نوشابه پپسی کولا

به گزارش پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ، روز جمعه ششم شهریور سال 1343 بود که حکم تاریخی آیت‌الله خمینی مبنی بر منع خرید و فروش نوشابه پپسی کولا میان مردم منتشر شد.

بنابر  گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام احمد حسینی همدانی در کتاب خاطرات و مبارزات خود تعریف کرده است: امروز 6 شهریور 1343 آیت‌الله العظمی خمینی در فتوایی مردم را از خرید و فروش نوشابه پپسی کولا را منع کرد. در این باره نامه‌ای برای آیت‌الله نوشتم، با این متن که: «اخیراً مقلدان حضرتعالی فتوای شما را درباره پپسی کولا سؤال می‌کنند. اولاً بفرمایید خرید و فروش آن چه صورت دارد؟ ثانیاً در صورت حرمت از چه نظر حرام می‌دانید؟

آیت‌الله خمینی در پاسخ نوشته‌اند: «چون شایع است مقداری از درآمد آن صرف تبلیغات فرقه ضاله می‌شود، مسلمین از خرید و فروش آن خودداری کنند.»

در این باره امام خمینی (ره) به نامه محمدجواد حجتی کرمانی هم پاسخ دادند و از فعالیت و تلاش او در مسیر مبارزه با فرقه ضاله بهاییت تشکر کردند.

در نامه امام خمینی (ره) نوشته شده بود: «مساعی جمیله جنابعالی و جناب ثقه‌الاسلام آقای اخوی و سایر آقایان و فضلای محترم، و رنج‌ها و مصایبی که متحمل شده‌اید موجب کمال تقدیر و تشکر بوده و امید است ان‌شاءالله مورد توجه حضرت ولی‌عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف واقع شده، مأجور باشید.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان