فارغ از نگاه سیاسی با رسانه‌ها تعامل خواهیم داشت

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین گفت: بسیج رسانه متعلق به همه آحاد و فعالان رسانه است و ما هم فارغ از جریانات سیاسی تلاش می کنیم با یک نگاه فراجناحی با رسانه ها ارتباط داشته باشیم.

فارغ از نگاه سیاسی با رسانه‌ها تعامل خواهیم داشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی اسدالله، رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین در دیدار سید مصطفی جعفری رئیس خانه مطبوعات، معصومی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره و بازرسان خانه مطبوعات گفت: بسیج رسانه متعلق به همه آحاد و فعالان رسانه است و ما هم فارغ از جریانات سیاسی تلاش می کنیم با یک نگاه فراجناحی با رسانه ها ارتباط داشته باشیم و در مسیر وحدت حرکت کنیم.

وی بیان کرد: هر کسی که به ارزشها و حاکمیت و چارچوب های نظام باور دارد از نگاه ما بسیجی است و حتما با وی تعامل خواهیم داشت و در عرصه رسانه همه کسانی که شرافتمندانه، منصفانه و آگاهانه و متعهدانه قلم می زنند برای ما محترم و ارزشمند هستند.

اسدالله با اشاره به فعالیت اعضای جدید هیات مدیره خانه مطبوعات گفت: تلاش کنید همه کارهایتان بر اساس چارچوب تعیین شده و قانون باشد و بعنوان یک تشکل صنفی برای احقاق حق خبرنگاران واقعی تلاش کنید تا بعنوان یک انجمن مستحکم پشتیبان همکاران خود باشید.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین اظهارداشت: این که در مجموعه اعضای هیئت مدیره شاهد حضور افرادی از جریانات سیاسی و تفکر متفاوت توانسته اند در یک وفاق مطلوب دور هم جمع شوند و برای رسیدگی به امور خبرنگاران و در مسیر منافع اصحاب رسانه گام بردارند بسیار ارزشمند است و جای خرسندی دارد.

وی بیان کرد: خانه مطبوعات یک جایگاه است که اعضایش باید آن را حفظ کنند و اگر قرار است بسیج رسانه هم در کنار شما باشیم باید خط قرمزها رعایت شود و در اوج رفاقت بتوانیم با تعریف اهداف و چشم اندازهای اساسی با هم تعامل داشته باشیم و به همدیگر کمک کنیم تا حق خبرنگاران ادا شود.

اسدالله گفت: یکی از رسالت های خانه مطبوعات توجه به آموزش و ارتقای مهارت تخصصی خبرنگاران است و در این راستا آماده همکاری با شما هستیم تا کلاس های حرفه ای برگزار کنید.

وی اظهارداشت: سواد رسانه بسیار مهم است و باید همه کمک کنیم این سواد بالا برود تا مطالبه گری از مدیران و نمایندگان مجلس و استاندار بالا برود اما این امر در صورتی محقق می شود که شما حق را بگویید و جریان سازی کنید. 

این مسئول رسانه بیان کرد: راه اندازی کمیته های تخصصی توسط خانه مطبوعات بسیار مهم است اما پیشنهاد می شود میزان تولید محتوای خبری را بررسی کنید که یک رسانه و خبرنگار چقدر تولید خبر و یا استوری شخصی دارد و یک رسانه چقدر در پیگیری مشکلات مردم موثر بوده و کجا دنبال منافع شخصی بوده است.

وی اظهارداشت: یکی از برنامه های آموزشی این است که در خانه مطبوعات آموزش های حرفه ای راه اندازی کنیم و آموزش ها بر اساس نیازها باشد و در کنار آن باید اقتصاد رسانه را جدی بگیریم و کمک کنیم تا کسانی که در این عرصه هستند بتوانند برای کارشان درآمد کسب کنند.

اسدالله بیان کرد: بنظر می رسد باید ضوابط و شرایطی برای ورود افراد جدید به عرصه خبرنگاری وجود داشته باشد تا هر کسی بدون ضابطه وارد این شغل مهم و حساس نشود و جایگاه رسانه حفظ شود.

وی اظهارداشت: تخصصی شدن خبرنگاران در عرصه های مختلف بسیار اهمیت دارد و اگر این کار نیز عملیاتی شود می توانید با تربیت خبرنگاران تخصصی در بخش های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ورزشی به غنای کار و تولید محتوا کمک کنید.

اسدالله تجلیل از خبرنگاران را حرکتی فرهنگی و ارزشمند دانست و اظهارداشت: بنظرم این تجلیل نباید فقط به 17 مرداد محدود شود و ما آمادگی داریم کمک کنیم تا در هر فصل و یا هر ماه از یک خبرنگار فعال که تاثیرگذار بوده تجلیل شود.

وی تاکید کرد: توصیه می کنیم رعایت ادب رسانه ای را در همه حال جدی بگیرید و هم رئیس خانه مطبوعات و هم اعضای هیئت مدیره اخلاق مداری را جدی بگیرند و در مسیر درست حرکت کنند تا موفقیت ها دوچندان شود.

در این دیدار مصطفی جعفری گزارشی از وضعیت خانه مطبوعات در دوره جدید و اقدامات انجام شده برای تدارک مکانی مناسب و مستقل برای ارتقای جایگاه این تشکل صنفی ارائه کرد و اعضای هیئت مدیره دیدگاه‌های خود را برای تعامل بیشتر با بسیج رسانه مطرح کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان