مناسب‌ترین کیفیت و قیمت ورق ویژه خودرو از کدام کارخانه است؟

مناسب‌ترین کیفیت و قیمت ورق ویژه خودرو از کدام کارخانه است، سوالی که برای بسیاری از فعالان این حوزه پیش می آید!

مناسب‌ترین کیفیت و قیمت ورق ویژه خودرو از کدام کارخانه است؟

صنعت خودرو یکی از صنایعی است که مصرف بالایی در مقاطع فولادی، به خصوص ورق فولادی دارد. کیفیت و قیمت ورق فولادی از مهمترین مولفه های تهیه و خرید ورق ویژه خودرو هستند و به سبب اهمیت بالای این مقطع فولادی در صنعت خودروسازی، لازم است آن را از کارخانه و مراجع معتبری تهیه کنیم.

در این مطلب قصد داریم به بررسی ویژگی های مهم ورق ویژه خودرو و معرفی بهترین تولید کننده این مقطع فولادی بپردازیم.

ورق ویژه خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی های مهم و حائز اهمیتی در ورق های ویژه خودرو سازی وجود دارند که منجر به وجه تمایز این دسته از ورق های فولادی نسبت به سایر آنها شده است. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقاومت و دوام بالا

از اصلی ترین مشخصات ورق ویژه خودرو، می توان به دوام بالای آن اشاره نمود. استحکام و مقاومت ورق خودرو، خواص مکانیکی آن را دو چندان کرده و در نتیجه ایمنی بیشتری را حاصل می کند. همچنین به واسطه اینکه بدنه خودرو همواره در معرض عوامل محیطی و آسیب های احتمالی قرار دارد، تنها دوام بالای ورق استفاده شده در بدنه می تواند از آسیب پذیری آن جلوگیری کند.

قیمت مناسب

قیمت مناسب ورق در کنار مقاومت بالای آن، اهمیت قابل توجهی در صنعت خودروسازی دارد.

سازگار با محیط زیست

ورق های فولادی عموما بازیافت شده و مجددا از آنها استفاده می شود. در صنعت خودروسازی، همواره بازیافت و استفاده از متریال سازگار با محیط زیست، صورت می‌گیرد. به همین علت، از دیگر نکاتی که هنگام خرید و انتخاب ورق خودرو باید به آن توجه داشت، قابلیت بازیافتی آن است.

مناسب‌ترین کیفیت و قیمت ورق ویژه خودرو از کدام کارخانه است؟

طول عمر زیاد

قطع به یقین بدنه خودرو نباید در کوتاه مدت دچار مشکل شود، چرا که منجر به تحمیل هزینه مازاد برای مصرف کنندگان خواهد شد. بنابراین به دلیل کاربرد طولانی مدت خودرو، لازم است ورق استفاده شده در بدنه آن از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد و در دراز مدت دچار مشکل نشود.

انعطاف پذیری بالا

انعطاف پذیری و فرم دهی بالای ورق خودرو، از جمله جزئیاتی است که کمتر به آن پرداخته می شود. هرچه انعطاف پذیری ورق بالاتر باشد، نتیجه کار ظریف تر خواهد بود و دست طراحان را برای فرم دهی بدنه خودرو باز می گذارد.

لازم به ذکر است که انعطاف پذیری ورق خودرو، علاوه بر اینکه در مرحله تولید اهمیت دارد، در هنگام بازسازی و تعمیر نیز نقش بسزایی خواهد داشت.

بهترین تولید کننده ورق ویژه خودرو

کیفیت و قیمت ورق آهنی به عنوان یکی از اصلی ترین مواد اولیه فولادی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ورق های فولادی که در صنعت خودروسازی از آنها استفاده می شود، پارامترهای ویژه ای دارند که تنها یکی از تولیدکنندگان ایرانی قادر به تامین آن می باشد.

در عرضه ورق ویژه خودرو، تنها منبعی که هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ قیمت حرفی برای گفتن دارد، فولاد مبارکه است. بهترین و مناسب ترین ورق خودرو، ورق گالوانیزه است. علاوه بر آن از مهم ترین پارامترهای ورق ویژه خودرو، تهیه آن به روش نورد سرد است. فولاد مبارکه این ورق ها را با نورد سرد که از خط اسید شویی و خط نورد پنج قفسه ای کلاف های فول هارد تولید شده اند، تامین می کند.

مناسب‌ترین کیفیت و قیمت ورق ویژه خودرو از کدام کارخانه است؟

با وجود این که فولاد مبارکه سال ها در زمینه تولید ورق فولادی فعالیت دارد و از تامین کنندگان بنام ورق خودرو نیز می باشد، همچنان کاستی هایی در زمینه تعداد و کیفیت دارد. به گزارش فولاد مبارکه، ورق های این کارخانه، قادر به تکمیل ظرفیت 400 هزار تنی نبوده اند و در راستای بهبود کیفیت نیز لازم است بهتر عمل کند. فولاد مبارکه همچنین افزود: در راستای بهبود شرایط فعلی، اقدامات خوبی با همکاری و تعامل مدیران صورت گرفته است.

اقدامات پیش روی فولاد مبارکه در تامین ورق باکیفیت ویژه خودرو

سال گذشته، با همکاری فولاد مبارکه قریب به 100 هزار تن کلاف در گریدهای متفاوت و با کیفیت MB در راستای تولید کلاف های گالوانیزه خودرویی وارد شد. 

در سال جاری نیز فولاد مبارکه در راستای اصلاح و نوسازی تاندم پنج قفسه ای برنامه هایی در دستور کار خود قرار داده است. احتمال می رود با اجرای اقدامات اصولی کارخانه فولاد مبارکه، اتفاقات مثبتی رقم بخورد و زین پس از واردات کالا بی نیاز شویم و همچنین از خروج ارز نیز جلوگیری کنیم.

کارخانه فولاد مبارکه، گامی بلند مدت در راستای تامین ورق خودرو برداشته است که نتیجه نهایی آن، صنعت خودروسازی را زنده تر خواهد کرد. در 3 تا 4 سال آینده، شاهد افتتاح یک خط PLTCM خواهیم بود. این خط، یک خط اسید شویی و یک خط تاندم پیوسته است که حدود 2 میلیون تن ظرفیت دارد و به پشتوانه آن، به راحتی می توانیم در زمینه توسعه پروژه های خودروسازی، عالی عمل کنیم.

تمامی اقدامات لازم برای افتتاح این خط صورت گرفته است و به زودی با کیفیت فوق العاده و همچنین قیمت مناسب، وارد مدار می شود.

کلام آخر

به زعم از آهن ملل وضعیت خودروسازی تا چندسال آینده رو به بهبود خواهد بود. گفتنی است که در حال حاضر هم صنعت خودروسازی در مقایسه با سایر صنایعی که در رکود به سر می برند، از شرایط نسبتا بهتری برخوردار است. امیدواریم که این روند تداوم داشته باشد و شاهد تاثیرات مثبت آن بر بازار آهن نیز باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان