هوسارهای لهستانی به پرواز در می‌آیند!/ عکس

لهستان اولین هواپیمای F-۳۵A Husarz خود را در مراسمی در فورت ورث تگزاس در ۲۸ اوت ۲۰۲۴ به طور رسمی رونمایی کرد.

هوسارهای لهستانی به پرواز در می‌آیند!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نام "Husarz" به معنای "Hussar" از واحدهای سواره نظام تاریخی لهستان که از قرن 16 تا اوایل قرن 18 فعال بودند، الهام گرفته شده است.

ورشو بیش از چهار سال پیش 32 فروند از نسل پنجم جت‌های F-35 را به عنوان بخشی از قرارداد 4.6 میلیارد دلاری سفارش داد.

هدف از این قرارداد تقویت قابلیت‌های نظامی آن به عنوان حفاظتی در برابر تهدیدات احتمالی است. لهستان با روسیه، اوکراین و بلاروس مرز مشترک دارد و سزاری تامچیک، معاون وزیر دفاع ملی بر اهمیت داشتن "بهترین تجهیزات، بهترین توانایی و بهترین دوستان" برای حفظ امنیت ملی تاکید کرد.

گرگ اولمر، رئیس شرکت هوانوردی لاکهید مارتین نیز از همکاری طولانی مدت بین لهستان و لاکهید مارتین صحبت کرد و به خریدهای قبلی مانند C-130 Hercules و F-16 Fighting Falcon اشاره کرد. انتظار می رود F-35A Husarz افزوده حیاتی به نیروی هوایی لهستان باشد که در حال حاضر جت‌های F-16 C/D Block 52+ و هواپیماهای تهاجمی سبک FA-50 را به کار می‌گیرد.

با تولید بیشتر F-35، آنها در پایگاه گارد ملی هوایی ابینگ در فورت اسمیت، آرکانزاس، برای آموزش خلبانان لهستانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. اولین نمونه از این هواپیماها قرار است در سال 2026 وارد لهستان شود و لهستان را به اولین کشور اروپای شرقی تبدیل کند که از F-35 استفاده می‌کند و انتظار می‌رود جمهوری چک و رومانی نیز از آن استفاده کنند. تحویل تا سال 2030 ادامه خواهد داشت و هر سال 4 تا 6 دستگاه خواهد بود.

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان