تولید ۸۲۶ هزار تن آهن اسفنجی در پنج ماهه نخست امسال در فولاد هرمزگان

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با تاکید بر لزوم تامین مواد اولیه مورد نیاز فولادسازی در این مجموعه فولادی از رکوردشکنی در واحد احیا مستقیم و تولید قابل توجه آهن اسفنجی خبر داد و گفت: تلاشگران فولاد هرمزگان در واحد احیا مستقیم موفق شدند با تولید ۸۲۶ هزار تن آهن اسفنجی در ۵ ماه نخست امسال، ضمن دستیابی به بالاترین میزان تولید این محصول از ابتدای بهره‌بر ...

تولید 826 هزار تن آهن اسفنجی در پنج ماهه نخست امسال در فولاد هرمزگان

به گزارش خبرآنلاین، عطاالله معروفخانی گفت: ما در فولاد هرمزگان عزم خود را جزم کردیم تا در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده گام‌های موثری برداریم که خوشبختانه نیز طی 5 نخست امسال این امر محقق شده است؛ به این ترتیب که هر دو واحد تولیدی در فروردین و اردیبهشت 1403با رکوردهای متعدد گل کاشتند؛ اما در خرداد ماه محدودیت برق گریبان ما را گرفت و با وجود قطعی برق بخش فولادسازی، واحد احیا مستقیم شرکت به تنهایی بار جهش تولید را بر دوش کشید و در 5 ماه نخست امسال با رکوردشکنی توانست 826 هزار 856 تن آهن اسفنجی تولید کند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش جهش 12 درصدی را نشان می‌دهد و بالاترین میزان تولید طی این مدت از ابتدای بهره‌برداری آن به شمار می‌رود. در حالی که سال گذشته طی همین مدت 738 هزار و 949 تن آهن اسفنجی تولید کرده بودیم.

وی تاکید کرد: نکته قابل توجه این است که ظرفیت تولید واحد احیا مستقیم یک میلیون 650 هزار تن در سال است و با تولید 826 هزار تن، نیمی از ظرفیت اسمی تنها در 5 ماه محقق شده و این درحالیست که اگر به فولاد هرمزگان انرژی به میزان کافی داده شود، به طورقطع فراتر از تصور و ظرفیت اسمی و عملیاتی تولید خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با بیان اینکه واحد احیا مستقیم از ابتدای امسال 16 رکورد تولیدی به ثبت رسانده، خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به فضای رقابتی که در داخل و خارج کشور وجود دارد و شرایط خاص اقتصادی حاکم بر کشور، حرکت به سمت ارتقای بهره‌وری به صورت اجبار و الزام جهت حفظ و بقا سازمان‌های تولیدی است.

معروفخانی اضافه کرد: اقداماتی همچون اجرای پروژه‌های بهبود، شامل بهبود فرایندهای تولید، ارتقای کیفیت محصولات و مدیریت ضایعات تولیدی، همچنین اجرای موفقیت‌آمیز شات‌دان سالیانه در زمستان سال گذشته به همراه تعویض و تعمیر قطعات و تجهیزات به ویژه بهینه‌سازی زمان تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده، تعویض نسوز دیواره داخلی کوره مدول A در شات‌دان سالیانه و… موجب شدند تا در فصل بهار شاهد رکوردشکنی‌ها و در 5 ماه شاهد بیشترین تولید آهن اسفنجی از ابتدای بهره‌برداری باشیم.

وی در پایان ضمن تشکر از تمامی کارکنان شرکت به ویژه حوزه بهره‌برداری و احیا مستقیم، این رکورد را حاصل کار گروهی و جهادگونه کارکنان در گرمای طاقت‌فرسای تابستان دانست و تاکید کرد: نام فولاد هرمزگان در این سال‌ها با رکوردشکنی عجین شده و از کوچک‌ترین فرصت برای رکوردشکنی استفاده می‌شود. امید می‌رود تدبیری برای تامین برق صنعت فولاد کشور اندیشیده شود و شاهد بی‌برقی، از دست رفتن فرصت تولید و سود شرکت نباشیم.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان