کلاهبرداری میلیونی کارمند قلابی بانک در قزوین

رئیس پلیس فتا استان قزوین از وقوع کلاهبرداری تلفنی در پی اعلام کد حساب بانکی یک شهروند به کارمند قلابی بانک خبرداد.

کلاهبرداری میلیونی کارمند قلابی بانک در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سرهنگ محمدعلی فرهودی، رئیس پلیس فتا استان قزوین با اعلام این خبر اظهارکرد: در پی مراجعه یک مرد جوان به پلیس فتا و طرح شکایتی مبنی بر دسترسی غیرمجاز به حساب بانکی او و برداشت غیرمجاز یک میلیارد و 510 میلیون ریال، پرونده در دست بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های بعدی مشخص شد فرد کلاهبردار ضمن تماس با شاکی و معرفی خود به عنوان کارمند بانک مرکزی از او می خواهد برای رفع مشکل حساب بانکی اش، کدی که برای شاکی ارسال می شود را باز ارسال کند تا مشکل حساب بانکی اش حل شود اما پس از بازگو کردن این کد توسط شاکی، پیامک برداشت مبلغ یک میلیارد و 510میلیون ریال برای وی ارسال و مورد کلاهبرداری واقع می شود.

رئیس پلیس فتا استان قزوین تأکید کرد: برای جلوگیری از هک حساب های بانکی نباید تحت هیچ شرایطی کدهایی که برایمان پیامک می شود را در اختیار دیگران قرار دهیم.

سرهنگ فرهودی با اعلام شناسایی متهم مرتبط با این پرونده و عودت وجه مورد نظر به حساب مالباخته بر هوشیاری نسبت به دریافت پیامک های حاوی هرگونه شناسه کاربری و کد تاکید و از شهروندان خواستار شد: هرگز اطلاعات مهم خود از جمله کدهای احراز هویت را در اختیار دیگران قرار ندهند و در حفظ اطلاعات حساب بانکی خود کوچکترین کوتاهی و کم توجهی نداشته باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان