مخالفت صریح وزیر دفاع با احداث فرودگاه جدید چابهار/ دستور فوری امیر نصیرزاده درباره بیمارستان ارتش

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت اقتصاد دریامحور در توسعه سواحل مکران، گفت: سرعت‌بخشی به تکمیل طرح‌های وزارت دفاع و اشتغال‌زایی برای نیروهای بومی از اهداف سفر به این منطقه است.

مخالفت صریح وزیر دفاع با احداث فرودگاه جدید چابهار/ دستور فوری امیر نصیرزاده درباره بیمارستان ارتش

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ نصیرزاده در جلسه شورای اداری و معتمدان در چابهار اظهار داشت: طرح‌های صنعتی وزارت دفاع در چابهار باید هرچه سریعتر تکمیل شوند تا شاهد توسعه و آبادانی بهتر این مناطق راهبردی باشیم.

بنابر گزارش ایلنا، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر لزوم استفاده از اقتصاد دریامحور در توسعه سواحل مکران، گفت: برای ساخت فرودگاه جدید در مکان فعلی فرودگاه کنارک برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است و به همین منظور سه هزار هکتار زمین به صورت رایگان اختصاص یافت تا ترمینال مسافربری و سایر زیرساخت‌های جابجایی کالا و مسافر فراهم شود.

 امیر سرتیپ نصیرزاده با اشاره به آغاز نخستین سفر استانی خود از استان سیستان و بلوچستان افزود: دولت برای حل مشکلات مردم این استان برنامه دارد و هر مسئولی در حوزه خودش ورود خواهد کرد و مطالب مطرح‌شده توسط مسئولان، امام جمعه و نماینده مردم چابهار براساس اولویت پیگیری می‌شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: از طرح‌های صنعتی وزارت دفاع و ظرفیت‌های ترانزیتی و تجاری در سواحل مکران از جمله شهرک پتروشیمی مکران، بندر شهید بهشتی، پایانه‌های صادراتی محصولات شیمیایی، شرکت آب نیروی مکران و آب‌شیرین‌کن 2 منظوره بازدید کردم و پیشرفت‌های خوبی دارند.

نصیرزاده با اشاره به اینکه هر وزارتخانه‌ای مسئول پیگیری مطالبات و مشکلات مردم است، عنوان کرد: سرمایه گذاری مناسبی در حوزه پتروشیمی و مواد غذایی در چابهار انجام شده است. طرح‌های وزارت دفاع هم باید هرچه سریعتر تکمیل شوند تا به مرحله اشتغال‌زایی برای مردم این منطقه برسند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه روند سرمایه‌گذاری در سواحل مکران رو به رشد است، اظهار داشت: سواحل مکران با ظرفیت‌های فراوان و جایگاه راهبردی نقش مهمی در توسعه تجارت و حل مشکلات مردم منطقه دارد.

نصیرزاده بیان کرد: رئیس جمهور به‌شدت علاقه‌مند است که این طرح‌ها به سرانجام برسد و بخشی از این طرح‌ها تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: این منطقه به لحاظ اقتصادی و فرهنگی دارای اهمیت است و وظیفه داریم در راستای توسعه همه‌جانبه این منطقه گام برداریم.

نصیرزاده با بیان اینکه بخش اقتصاد، سرمایه‌گذاری مناسبی در حوزه پتروشیمی و مواد غذایی در چابهار انجام داده است، گفت: سرعت‌بخشی به تکمیل طرح‌های وزارت دفاع و اشتغال‌زایی برای نیروهای بومی از اهداف سفر به این منطقه است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ساخت بیمارستان ارتش در کنارک اشاره و خاطرنشان کرد: این بیمارستان هرچه سریع‌تر به تمام مردم خدمات دهد و با کمک وزارت بهداشت از نظر نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که خدمات مناسب ارائه کنند.

نصیرزاده و هیأت همراه از ظرفیت‌ها و امکانات بندر چابهار، تجهیزات لجستیکی و اقدامات انجام‌شده در حوزه زیرساختی و توسعه فعالیت‌های تجاری در این بندر نیز بازدید کردند.

بازدید از طرح‌های توسعه‌ای، روند تخلیه و بارگیری و بررسی پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه لجستیک و خدمات بندری از دیگر برنامه‌های سفر وزیر دفاع به بندر چابهار بود.

مخالفت صریح وزیر دفاع با احداث فرودگاه جدید چابهار

همچنین بنابر گزارش تسنیم، امیر عزیز نصیرزاده در جریان سفر به چابهار درباره احداث فرودگاه چابهار اظهار داشت: در مشهد، بندرعباس و بوشهر که فرودگاه‌های اصلی هستند یک سمت فرودگاه غیرنظامی و یک سمت نظامی است که باند مشترک استفاده می‌شود و تاکنون هم هیچ مشکلی به وجود نیامده و فرودگاه کنارک هم به صورت مشابه می‌تواند همین نقش را ایفا کند.

وزیر دفاع افزود: باند فرودگاه کنارک که در حال حاضر به صورت مشترک برای پروازهای نظامی و پروازهای چابهار و کنارک استفاده می‌شود کاملاً استاندارد است و ما 30 هزار هکتار زمین برای احداث ترمینال در آن در نظر گرفته‌ایم اما محلی که تلاش داشتند فرودگاه چابهار را در آن احداث کنند در زمان بارندگی یک متر آب در آن منطقه جمع می‌شود و عملاً کاربرد نداشت.

وی با اشاره به اینکه مجوز برای جای دیگری صادر شده بود، ادامه داد: محلی که مجوز احداث فرودگاه برای آن صادر شده بود 50 کیلومتر با محلی که احداث فرودگاه چابهار را در آن آغاز کردند فاصله داشت و در واقع محل احداثی که در نظر گرفتند تخلف بود و چنانچه فرودگاه در آن محل احداث می‌شد در نهایت برخورد بین هواپیمای نظامی و غیرنظامی اتفاق می‌افتاد.

29215
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان