حضور دانشگاه شهرکرد در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴

بر اساس آخرین نتایج منتشرشده نظام رتبه‌بندی نیچر ایندکس (۲۰۲۴)، دانشگاه شهرکرد موفق به حضور در این رتبه‌بندی شده ‌است

حضور دانشگاه شهرکرد در رتبه‌بندی نیچر ایندکس 2024

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین استان چهارمحال وبختیاری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکردگفت :بر اساس آخرین نتایج منتشرشده نظام رتبه‌بندی نیچر ایندکس (2024)، دانشگاه شهرکرد موفق به حضور در این رتبه‌بندی شده ‌است.

دکتر احمد کیوانی افزود : رتبه‌بندی 2024 نیچر ایندکس، دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی دارای تحقیقات با کیفیت در زمینه‌های علوم زیستی، شیمی، فیزیک، علوم زمین و زیست محیطی را در سال 2024 (از تاریخ 1 ژانویه 2023 لغایت 31 دسامبر 2023) مورد بررسی قرار داده است و علاوه بر تعداد مقاله، سهم موسسه در نگارش مقاله (با در نظر گرفتن نویسندگان سایر موسسات) و وزن حوزه موضوعی نیز در نظر گرفته می‌شود.

به گفته وی :در این گزارش 107 سازمان ایرانی حضور دارند که 86 سازمان ماهیت دانشگاهی دارند و دانشگاه شهرکرد جایگاه 63 کشوری را در بین این 107 سازمان، به خود اختصاص داده است.

کیوانی گفت :همچنین بر اساس این رتبه‌بندی که در 5 حوزه موضوعی کلی فیزیک، شیمی، علوم بهداشت، زمین و علوم محیطی و علوم زیستی انجام شده است، جایگاه جهانی جمهوری اسلامی ایران به ترتیب 45، 34، 53، 14 و 53 است.

گفتنی است، دانشگاه شهرکرد بر اساس این رتبه‌بندی موضوعی در شاخه‌های علوم زیستی و زمین و علوم محیطی، رتبه 11 کشوری را کسب کرده است.

نیچر ایندکس برای نخستین بار در سال 2013 در انگلیس، به رتبه‌بندی موسسات و دانشگاه‌های جهان اقدام کرده است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان