بزرگداشت چهل و نهمین سالگرد تاسیس اورژانس ۱۱۵ در بندرعباس؛ نقطه صفر مـرزی درمـان

کادر اورژانس ۱۱۵ و فوریت‌های پیش‌بیمارستانی در خط اول درمان برای نجات جان مردم می‌شتابند و مهارت و سرعت‌عمل آن‌ها در این عملیات نجات، قابل ستایش است.

بزرگداشت چهل و نهمین سالگرد تاسیس اورژانس 115 در بندرعباس؛ نقطه صفر مـرزی درمـان

صبح ساحل نوشت: کادر اورژانس به واسطه ایثارگری‌های‌شان در میان مردم نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. روز گذشته، 26 شهریورماه همزمان با چهل و نهمین سالگرد تاسیس اورژانس 115، مراسم بزرگداشتی در سالن فارابی مجتمع آموزشی درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس برگزار شد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه، معاونین آموزشی و فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، معاون مدیریت بحران استانداری، معاون هلال احمر، مدیر دفتر پرستاری، مدیر روابط عمومی، مدیر پشتیبانی دانشگاه و جمعی از مسئولان و کادر اورژانس استان هرمزگان در این مراسم حضور داشتند.

 اورژانس هرمزگان نیازمند توجه کشوری

دکتر غلامعلی جاودان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن تبریک میلاد پیامبر (ص) و روز اورژانس گفت: شما به عنوان کادر اورژانس در خط اول خدمات نجات‌بخش انسان‌ها هستید و باید به شما افتخار کرد. جاودان اظهار کرد: استان هرمزگان، استانی با گستردگی خاص، دارای مرز طولانی، جزایر و مناطق محروم است. شهر بندرعباس نیز شهری اقتصادی است که مهم‌ترین بنادر کشور را در خود جای داده است؛ با این وجود امکانات اورژانس آن‌چنان نیست که بتوانیم در بحران‌ها کاملا پوشش دهیم و لازم است به استان توجه بیشتری شود و امکانات زیرساختی بیشتری در اختیار استان قرار گیرد. رئیس دانشگاه با اشاره به پیگیری فراوان برای جذب کارشناس فوریت‌های پزشکی در بندرلنگه، میناب و بندرعباس گفت: امیدواریم نیروی بومی برای انجام خدمات اورژانس در هر منطقه بویژه در بشاگرد داشته باشیم و فرزندان استان تلاش کنند در کنکور سراسری در منطقه خودشان تحصیل و سپس خدمت کنند تا مشکلات نیروی انسانی مرتفع شود. وی از مسئولان و کارکنان اورژانس استان، سایر دستگاه‌های همکار از جمله استاندار، امام جمعه بندرعباس، نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی،  نیروی هوایی و دریایی سپاه، مدیریت بحران استانداری، اداره بنادر و دریانوردی و خیرین تشکر کرد و افزود: سال گذشته خیرین در شرق استان  4 دستگاه آمبولانس اهدا کردند که در درمانگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفتند.

  

 127هزار تماس تلفنی با اورژانس هرمزگان طی سال گذشته

همچنین دکتر حسین قاسمی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این مراسم ضمن تبریک روز اورژانس به زحمتکشان این عرصه، گفت: اورژانس پیش‌بیمارستانی نقطه صفر مرزی درمان است. این روز را به ایثارگران اورژانس که دادرس بیماران هستند تبریک می‌گویم و از آن‌ها تشکر می‌کنم. کادر اورژانس ایثارگری می‌کنند و مردم به آن‌ها اعتماد دارند که نشان از جایگاه ارزشمند اورژانس است.وی با بیان اینکه هرمزگان تنها استانی است که هر سه اورژانس زمینی، هوایی و دریایی را دارد، افزود: درحال حاضر 87 پایگاه اورژانس زمینی، 2 پایگاه اورژانس دریایی و 2 پایگاه اورژانس هوایی در استان مستقر است.دکتر قاسمی اضافه کرد: همچنین 640 نیروی عملیاتی اورژانس با بهره‌گیری از 90 دستگاه آمبولانس زمینی، 1 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 3 دستگاه موتورلانس در نقاط مختلف استان به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان گفت: کار اورژانس فقط انتقال بیمار نیست. کار ما درست از زمانی که مردم با سیستم پیامگیر تماس می‌گیرند آغاز می‌شود و همکاران ما حتی به صورت تلفنی به نجات بیمار کمک می‌کنند. پزشک مشاور نیز در مرکز پیامگیر در کنار کارشناس اورژانس حضور دارد و حال بیمار را پیگیری می‌کند.وی اظهار کرد: سال گذشته 127هزار تماس تلفنی داشتیم. حدود 30درصد این تماس‌ها مزاحمت تلفنی است که فوت می‌کنند یا ناسزا می‌گویند. دکتر قاسمی گفت: همکاران ما در اورژانس ممکن است مورد ضرب و شتم یا تهدید قرار بگیرند. رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان عنوان کرد: اورژانس در هر بحرانی، جزو حلقه‌های اول امدادرسانی است. در سیل، زلزله و پاندمی کووید19 کادر اورژانس خالصانه خدمت و ایثار کردند. همچنین در انتقال اعضای پیوندی نقش اساسی دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان