جملاتی ازرولو ، گاندی ، گیبون،دیکنز و لیاقت علی خان درمورد عاشورا و امام حسین(ع)

کلودین رولو مفسر روزنامه لوموند در مورد امام حسین و عاشورامی نویسد:«شیعیان هر سال ماه محرم به تذکر واقعه کربلا و مصیبت امام حسین (ع) که نمادی از دلیری ، عدالت علیه تجسم پلیدی و نیروی شقاوت است می پردازند و ستمگران عصر را به یزید و اشقیا تشبیه می کنند».

جملاتی ازرولو ، گاندی ، گیبون،دیکنز و لیاقت علی خان  درمورد عاشورا و امام حسین(ع)

کلودین رولو
مفسر روزنامه لوموند در مورد امام حسین و عاشورامی نویسد:
«شیعیان هر سال ماه محرم به تذکر واقعه کربلا و مصیبت امام حسین (ع) که نمادی از دلیری ، عدالت علیه تجسم پلیدی و نیروی شقاوت است می پردازند و ستمگران عصر را به یزید و اشقیا تشبیه می کنند».

مهاتما گاندی
من زندگی امام حسین آن شهید بزرگ اسلام را به دقت خواندم و توجه کافی به صفحات کربلا نموده ام و بر من روشن شده است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد بایستی از سر مشق امام حسین پیروی کند.

لیاقت علی خان
این روز (عاشورا) برای مسلمانان در سراسر جهان معنای بزرگ دارد، در این روز یکی از حزن آورترین وقایع اسلام اتفاق افتاد.
شهادت امام حسین در حین حزن ، نشانه فتح نهایی روح واقعی اسلام بود، زیرا تسلیم کامل به اراده الهی به شمار می رفت . شهادت یکی از بزرگ ترین پیروان اسلام مَثَل درخشنده و پایدار برای همه ماست ، این درس به ما می آموزد که اشکال و خطرات هر چه باشد نبایستی از راه حقیقت و عدالت منحرف شد.

گیبون ، مورخ مشهور
در طی قرون آینده بشریت ، در سرزمین های مختلف ، شرح صحنه حزن آور مرگ حسین موجب بیداری قلب ِ خون سردترین قارئین خواهد شد.

چارلز دیکنز
اگر منظور امام حسین جنگ در راه خواسته های دنیایی بود من نمی فهمم چرا خواهران و زنان و اطفال او همراه او بودند پس عقل چنین حکم می کند که او فقط به خاطر اسلام فداکاری خویش را انجام داد.


منبع : سایت عاشورا
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان