طرز تهیه آرد نخود خام در خانه

آرد نخود یکی از مواد خوراکی پرکاربرد در آشپزی می باشد که فواید زیادی برای سلامت بدن دارد و به راحتی نیز می توانید آن را در منزل تهیه نمایید به همین خاطر، دراین مقاله طرز تهیه آرد نخود را به شا آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه آرد نخود خام در خانه

آرد نخود خام یکی از انواع آرد های بسیار پرکاربرد در آشپزی می باشد. و به دلیل اینکه فاقد گلوتن است به عنوان محبوب ترین آرد ها محسوب می شود که به راحتی می توانید آن را تهیه نمایید بنابراین، اگر شما تمایل به تهیه این نوع آن در منزل تان دارید می توانید تا پایان مطلب با طرز تهیه آرد نخود خام ما را همراهی نمایید.

 آمورش تهیه آرد نخود خام

طرز تهیه آرد نخود به روش ساده

آرد نخود آردی می باشد که تهیه شده از نخود پوست گرفته، بو داده نشده، خام و بی نمک تهیه می شود. که می توانید آن را جایگزین آرد گندم نمایید. و غنی از مواد مغذی می باشد از این رو، این نوع آرد برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک و افراد مبتلا به عدم تحمل گلوتن و یا آن دسته از افرادی که به گندم حساسیت دارند گزینه مناسبی است که در تهیه غذا و انواع ماسک های زیبایی کاربرد زیادی دارد به منظور تهیه آرد نخود مانند آرد برنج نیاز به مواد ساده ای می باشد که در مدت زمان کمی می توانید آرد نخود را تهیه و نوش جان کنید. که در ادامه مطلب نحوه تهیه آرد نخود را در اختیارتان گذاشته ایم.

مواد لازم:

نخود : به مقدار لازم

نحوه تهیه :

ابتدا نخود را به مدت یک روز خیس کرده تا نفخ آن گرفته شود. و به خوبی نرم شود و بعد آن را آبکش کرده تا آب اضافی آن خارج شده سپس بر روی پارچه پهن نمایید تا مقداری از رطوبت آن گرفته شود.

حالا نخود ها را داخل خرد کن ریخته و آن ها را ریز نمایید و بعد داخل سینی نخود های خرد شده را پهن کرده سپس در مقابل آفتاب قرار دهید و یا می توانید روی بخاری آن را خشک نمایید.

در مرحله پایانی از طرز تهیه نخود خام، نخودهای خشک شده را داخل آسیاب ریخته تا آرد شوند  و به منظور نرم و یکدست شدن آرد نخود، آن را از صافی رد می کنیم.

نکته : بهتر است سریع نخود ها را خشک نمایید زیرا، زمانی که توی دمای محیط می ماند بو می گیرد.

نحوه تهیه آرد نخود خام

آموزش تهیه آرد نخود چی

آرد نخودچی را به دلیل داشتن قیمت بالا می توانید به راحتی در منزل تهیه نمایید که در ادامه مطلب نحوه تهیه آن را به شما دوستان آموزش خواهیم داد.

دستور تهیه :

ابتدا نخود ها را به مدت بیست و چهار ساعت خیس نمایید  و در این زمان آب آن را چند بار تعویض نمایید  و بعد نخود را با آب توی قابلمه یا زودپز جوشانده تا کاملا پخت شود و بعد آن را داخل آبکش فلزی ریخته تا آب آن کشیده شود.

و بعد نخود را به مدت تقریبا ده ساعت روی بخاری یا شوفاژ بگذارید و بعد از ده ساعت باید نخود ها به اندازه ای نرم باشند زمانی که بین دو انگشت تان فشار می دهید پودر شود و اما اگر تمایل دارید آرد تان ترد باشد اجازه دهید فقط یک تا دو ساعت روی شوفاژ باشد.

در مرحله پایانی از نحوه تهیه آرد نخود چی حالا نخود را از روی بخاری برداشته و داخل آسیاب برقی ریخته و آن را دو تا سه بار آسیاب نمایید تا نرم شود، نوش جان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان