برای دانشگاه تهران سرپرست انتخاب شد/ شرایط بهتر با تغییر ایجاد می‌شود؛ دانشگاه جای نگاه امنیتی نیست

وزیر علوم تحقیقات و فناوری امروز رئیس دانشگاه تهران را منصوب کرد.

برای دانشگاه تهران سرپرست انتخاب شد/ شرایط بهتر با تغییر ایجاد می‌شود؛ دانشگاه جای نگاه امنیتی نیست

به‌گزارش خبرآنلاین، رئیس دانشگاه تهران بالاخره تغییر کرد اما بعد از چند بار تایید و تکذیب. چند روز قبل بود که خبر رسید مقیمی دیگر رئیس دانشگاه تهران نیست و ناصر سلطانی عضو هیات علمی دانشکده مکانیک به جای او انتخاب شده است، خبری که رسانه‌ها برای ان تیتر زدند «مقیمی برکنار شد» اما بلافاصله این خبر تکذیب شد تا مقیمی رئیس دانشگاه تهران باقی بماند، او دیروز در حکمی از معاون خود درخواست کرد به پرونده انضباطی دانشجویان مجدد رسیدگی کند، درخواستی که برخی گفتند بعد از سه سال دیر است و گروهی هم گمان کردند وجه مصالحه برای تداوم مدیریت بر دانشگاه تهران است، اما با حکم امروز وزیر علوم مشخص شد کار مقیمی در دانشگاه تهران تمام شده و باید صندلی ریاست را ترک کند.

سرپرست جدید دانشگاه تهران

امروز حسین سیمایی صراف، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در حکمی سید حسین حسینی را به عنوان سرپرست دانشگاه تهران منصوب کرد. در حکم حسینی آمده که «نظر به مراتب تعّهد، تخصّص و تجارب ارزشمند جناب‌عالی، به موجب این حکم به عنوان «سرپرست دانشگاه تهران» منصوب می‌شوید. از جنابعالی انتظار دارد با توکل به خداوند سبحان سرپرستی آن دانشگاه را بر پایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب به انجام رسانید. امیدوار است با پیروی از آموزه های اسلامی، مبانی علمی، راهبرد دولت وفاق ملی و با جلب همکاری دانشگاهیان و صاحب نظران و تشکیل شورایی از منتخبین دانشگاه، به منظور ایجاد مشارکت حداکثری دانشگاهیان در پیشنهاد افراد شایسته به وزارت جهت تصدی ریاست دانشگاه اهتمام ورزید. توفیق و سربلندی روز افزون جناب‌عالی را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

برای دانشگاه تهران سرپرست انتخاب شد/ شرایط بهتر با تغییر ایجاد می‌شود؛ دانشگاه جای نگاه امنیتی نیست

تغییر کلیه‌ی روسای دانشگاه‌ها دور از انتظار است/ باید روش‌مند عمل کرد

اما باید پرسید این قبیل تغییرات در دانشگاه‌ها چه اهمیتی دارد؟ کارن ابری‌نیا، دبیر کانون صنفی استادان دانشگاه دراین‌باره به خبرآنلاین گفت: «البته اینکه انتظار داشته باشیم کلیه روسای دانشگاه و مراکز آموزشی سراسر کشور را عوض کنیم انتظار درستی نیست، بلکه باید عملکرد آنها نظرسنجی شود، قبل‌تر روشی وجود داشت، این‌که هیات‌هایی به دانشگاه‌ها می‌فرستادند و از کارمندان دانشجویان و استادان پرسش‌هایی می‌کردند تا متوجه شوند رئیس دانشگاه توانسته به دانشگاه کمک کند یا نه، اگر بخواهیم کار کارشناسی علمی انجام دهیم با یک گروه تحقیق و تفحص می‌شود نتیجه گرفت.»

او ادامه داد: «دانشگاه یک محیط علمی است، باید در آن تفکر حاکم باشد، اینکه بخواهیم مسائل امنیتی را به دانشگاه حاکم کنیم و کارمند و استاد و دانشجو را تحت فشار قرار دهیم عملکرد صحیحی نیست و سبب می‌شود دانشگاه کارکرد اصلی خودش را از دست بدهد، محیط مناسب برای دانشگاه با آرامش عجین است. همین کسانی‌که مسئول اخراج استادان از دانشگاه هستند یا برای آنها محدودیت ایجاد کردند که نمی‌توانند این ماجرا را تغییر دهند، چون آن‌ها با اعتقادشان این مشکلات را برای استادان درست کردند، امروز باید کسان دیگری جایگزین آنها شوند تا بتوانند مشکلاتی که برخی مدیران بودجود آورند رفع کنند.»

شرایط بهتر با تغییر ایجاد می‌شود

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: «با کسانی‌که مشکلی را بوجود آورند نمی‌شود همان مشکل را حل کرد، باید با افراد جدید که نگاه جدیدی داشته باشند  و موافق نظر رئیس جمهور باشند این مشکلات حل شوند، تغییر در جهت اصلاح امور خوب  است، روحیه و نشاط جدید ایجاد می‌کند، تغییر در یک دانشگاه بزرگی مانند دانشگاه تهران که پیش‌رو است سبب می‌شود میان دانشجویان و استادان و کارکانان، و حتی در جامعه موج جدیدی ایجاد شود، طوری‌که همه احساس کنند تغییر دارد می‌آید و اصلاح انجام خواهد شد، شرایط بهتر هم با تغییر ایجاد می‌شود، اگر قرار باشد همان تفکرات و برخوردهای قدیمی در دانشگاه باقی بماند همان جواب‌های قدیمی را به ما می‌دهد و مشکلات حل نخواده شد.»

233233

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان