سردار یزدی: شهدای اطلاعات چشم‌های آسمانی انقلاب هستند

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) (تهران بزرگ) گفت: ازخودگذشتگی و ایثار نیروهای اطلاعات و عملیات باعث شد تا فرماندهان تصمیم‌های درستی در دوران دفاع مقدس بگیرند.

سردار یزدی: شهدای اطلاعات چشم‌های آسمانی انقلاب هستند

به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه تهران در یادواره شهدای اطلاعات  با عنوان «چشم‌های آسمانی» که در سالن اجلاس سران اسلامی برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های نیروهای اطلاعات و عملیات در دوران دفاع مقدس بیان کرد: این یادواره یازدهمین یادواره‌ای است که در راستای گرامیداشت مقام شهدای اطلاعات و عملیات برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم در این یادواره‌ها روحیات فرزندان این آب و خاک را بیان کنیم.

وی افزود: از خودگذشتگی، شجاعت و نترسیدن از دشمن از ویژگی‌های نیروهای واحد اطلاعات و عملیات بود. این عزیزان پیش از اینکه سایر یگان‌ها در منطقه حضور یابند به دلِ دشمن می‌زدند و در شرایط بسیار سخت و دشوار به جمع‌آوری اطلاعات از نقاط ضعف و قوت دشمن می‌پرداختند. در حقیقت بچه‌های اطلاعات چشمان فرماندهان بودند تا آن‌ها بتوانند تصمیم صحیحی بگیرند. آن‌ها در حالی که دشمن در حال غذاخوردن یا پست دادن بودند از مقابل آن‌ها عبور می‌کردند تا بدانند در پشت ظاهر دشمن چه موضوعاتی وجود دارد. این از خودگذشتگی سبب شد تا فرزندان این انقلاب از آب و خاک کشور دفاع کنند.

فرمانده سپاه تهران یادآور شد: این یادواره ویژه نیروهای اطلاعات و عملیات سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) (تهران بزرگ)، سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) (استان تهران) و سپاه امام حسن مجتبی (ع) (استان البرز) برگزار شده است. در این لشکرها 330 شهید اطلاعات و عملیات شناسایی شده‌اند و در این مراسم نیروهایی از لشکر 10 سیدالشهدا (ع)، لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص)، تیپ‌های 313 حر و 20 رمضان، 63 خاتم و 110 خاتم حضور دارند. در کل کشور نیز 3300 شهید اطلاعات و عملیات شناسایی شده است.

وی ادامه داد: 29 شهید از میان شهدای اطلاعات و عملیات شهدای شاخص هستند. همچنین در تهران 370 جانباز و آزاده از نیروهای اطلاعات و عملیاتی داریم.

سردار یزدی در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: شاهدیم اکنون دشمنان در منطقه سیلی محکمی از بسیج جهان اسلام خورده‌اند که نشانه تحقق وعده‌ای است که امام خمینی (ره) داده‌اند. نیروهایی در کشورهای افغانستان، پاکستان، ایران، سوریه، لبنان و عراق در این بسیج جهان اسلام حضور دارند و به دفاع در مقابل دشمنان می‌پردازند.

فرمانده سپاه تهران گفت: دشمنان تصور نمی‌کردند با دست خودشان چنین خدمتی به انقلاب داشته باشند. آن‌ها داعش را ایجاد کرده بودند که 100 سال دیگر همچون رژیم صهیونیستی دست به جنایت بزند اما به واسطه بسیج جهان اسلام این غائله به خیر ختم شد. آرزو می‌کنیم که ارتجاع عرب و کشورهای حامی آن‌ها نابود شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر