مراقبت های اولیه کامپوزیت و مراقبت های بلند مدت آن

مراقبت های اولیه کامپوزیت دارای اهمیت می باشد و اگر بتوانید در چند روز ابتدایی این موارد را رعایت کنید قطعا می توانید از کامپوزیت های خود به اندازه بیش تری استفاده نمایید.

مراقبت های اولیه کامپوزیت و مراقبت های بلند مدت آن

کامپوزیت کردن می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر روی دندان ها و زیبایی هایتان داشته باشد و از این رو شما با مرتب کردن دندان های خود زیبایی تان دو چندان می شود. اگر می خواهید کامپوزیت انجام بدهید بادی این موضوع را بدانید که دو نوع مراقبت در این زمینه وجود دارد که یکی از آن ها مراقبت های اولیه می باشد و باید تا مدت کمی ان ها را رعایت کرده و نوع دیگر این مورد ها مراقبت های طولانی است و تا زمانی که این مواد روی دندان های شما هستند باید از ان ها استفاده نمایید. مراقبت های اولیه کامپوزیت و نهایی از این موارد را برایتان مورد بررسی دقیق قرار می دهیم تا در این زمینه اطلاعات خوبی کسب کنید.

نگهداری از کامپوزیت دندانی

آشنایی با مراقبت های اولیه کامپوزیت

یکی از مهم ترین کار هایی که باید بعد از درمان با کامپوزیت ان را انجام بدهید این است که دندان های خود را مراقبت کنید و این مراقبت های اولیه دارای اهمیت بسیار بالایی هستند و این مورد را در نظر داشته باشید که اگر نتوانید در این زمینه خوب باشید امکان زرد شدن و خراب شدن این مواد روی دندان های شما وجود خواهد داشت از این رو بهتر است در این زمینه اطلاعاتی را کسب کنید. اگرچه تخریب شدن بخش هایی از دندان را می توانید در یک جلسه درمان کرد و به ترمیم کردن ان ها پرداخت ولی تا جایی که می توانید باید مراقب دندان های کامپوزیت شده خودتان باشید.  مراقبت های اولیه کامپوزیت را برایتان مورد بررسی قرار می دهیم و اطلاعاتی مفید در این زمینه به شما خواهیم داد.

نخوردن مواد سخت

تا قبل از این که بی حسی از دهان شما بود سعی کنید خوراکی های سخت را نخورید و این موضوع را در نظر داشته باشید که شما در حین بی حس بودن دهانتان اگر خوراکی های سخت بخورید امکان این که مشکلاتی در کامپوزیت هیاتان ایجاد شود وجود دارد زیرا امکان احساس نکردن این سختی نیز هست.

اصلاح ایراد ها

در برخی از شرایط امکان دارد  که دندان پزشک و متخصص شما با تراش های نا مناسب تیزی هایی روی این بخش ها ایجاد کرده باشد و برای اصلاح این موارد باید به خود دندانپزشک مراجعه کرده و سعی نکنید خودتان در خانه این مورد را حل نمایید.

مراقبت های اولیه کامپوزیت

نخوردن مواد رنگی

یادتان باشد که تا 24 ساعت بعد از این که کار کامپوزیت های شما تمام شد نباید مواد غذایی رنگی مانند زردچوبه، پفک و …. بخورید زیرا این مواد امکان دارد روی رنگ کامپوزیت های شما تاثیراتی داشته باشد.

رعایت بهداشت دهان و دندان

به صورت کلی این موضوع بهداشت دهان و دندان حتی اگر کامپوزیت نداشتید نیز اهمیت دارد و این موضوع را به یاد داشته باشید که بعد از کامپوزیت کردن نیز باید بهداشت دهان و دندان های خود را رعایت کنید در غیر این صورت امکان تغییر رنگ آن ها وجود دارد و امکان دارد در غیر این صورت سلامت کامپوزیت ها را در دهان خود به خطر بیندازید و مجبور به هزینه هایی برای ترمیم آن ها شوید.

نخوردن غذا

بی حسی موضعی که برای اینکار استفاده می شود امکان دارد که باعث بی حسی لب ها و زبان شما شود از این رو تا زمانی که بی حسی شما به صورت کامل از بین نرفته است بهتر است از خوردن غذا به صورت کامل خودداری نمایید.

رعایت بهداشت دهان از راه های نگهداری بهتر از کامپوزیت دندانی

مراقبت های بلند مدت از کامپوزیت

مراقبت های اولیه کامپوزیت دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد و باید این موضوع را بدانید که با مراقبت های بعدی در این زمینه می توانید از کامپوزیت های خود بیشتر و بهتر مراقبت کنید. در ادامه نکاتی رادر این زمینه به شما معرفی می کنیم که بعد از کامپوزیت کردن باید آن ها را خیلی رعایت کرده تا بتوانید برای مدت زمان زیادی از این مورد استفاده کنید.

نخوردن مواد سفت و چسبناک

آبنبات ها و آجیل ها و ژله ها و یا سایر مواد غذایی که چسبناک می باشد را نباید زیاد با دندان های کامپوزیت شده بخورید زیرا این موارد باعث خراب شدن شکل اولیه کامپوزیت ها شده و مواد سفت باعث شکستن کامپوزیت ها می شوند. علاوه بر تمامی مواد غذایی گفته شده باید بدانید که قند ها و غذا های شیرین می توانند با پر کردن فضای خالی بین کامپوزیت  باعث خراب شدن و پوسیدگی شان می شوند.

نخوردن نوشیدنی ها و مواد غذایی خاص

یکی از مهم ترین مواردی که بعد از کامپوزیت  کردن باید ان را رعایت کنید این است که نباید از نوشیدنی های لکه ساز مانند چای، قهوه و نوشابه و میوه هایی مانند شلغم و توت ها استفاده کنید زیرا این مواد می توانند منجر به ایجاد لکه هایی روی کامپوزیت های شما شوند و این موضوع را یادتان نرود که گرچه کامپوزیت  می تواند ظاهری طبیعی به دندان های شما بدهد ولی در برابر لکه ها بسیار آسیب پذیر می باشد.

استفاده از مسواک و نخ دندان

یکی دیگر از مواردی که باید جدی گرفته شود این است که به صورت مداوم باید از مسواک و نخ دندان استفاده کنید و یادتان باشد که با این کار می توانید پوسیدگی های دندانی تان را به حداقل رسانده و از کامپوزیت  های خود بیش تر مراقبت نمایید.

تمیز کردن کامپوزیت ها

مراقبت در حین جویدن

اگر دندان های خود را به تازگی کامپوزیت کرده اید باید حواستان باشد  تا زیاد با این دندان ها غذا های سفت و غذا هایی که منجر به آسیب دیدن کامپوزیت ها می شود را نخورید. البته که در جین جویدن و یا گاز زدن هر میوه ای باید احتیاط های لازم را داشته باشید در غیر این صورت به دندان های تان آسیب های جبران ناپذیری وارد می کنید. بعد از انجام دادن کامپوزیت دو الی سه روز نباید نوشیدنی های داغ و خیلی سرد را بخورید و این مورد نیز از مراقبت های اولیه کامپوزیت به شمار می رود.

استفاده از دهان شویه بدون الکل

یکی دیگر از اصولی ترین راه ها برای این که بتوانید از دندان های کامپوزیت شده تان مراقبت کنید این است که از دهان شویه ها استفاده کنید و در این یمان یادتان باشد که دهان شویه بدون الکل بخرید و استفاده کنید. الکل می تواند منجر به خراب شدن و لکه دار شدن کامپوزیت های شما شده و در نهایت ممکن است میزان ماندگار بودن ان ها را به شدت کاهش دهد.

پیشگیری از دندان قروچه

سعی کنید قبل از انجام دادن کامپوزیت علت های دهان قروچه کردن را یافته و آن را رفع کنید در غیر این صورت ماندگاری این مواد روی دندان های شما بسیار کم می باشد و به صورت مداوم نیاز به ترمیم پیدا خواهید کرد زیرا ساییدن و فشار دادن دندان ها روی هم در حین خواب می تواند به کامپوزیت ها صدمه وارد نماید.

چگونه از کامپوزیت مراقبت کنیم؟

در صورتی که هر گونه مشکلی در محل کامپوزیت های خودتان احساس کردید بهتر است برای ترمیم و درمان سریع تر و مانع از خراب شدن ان ها سریع تر خود را به متخصص برسانید و معاینه های لازم را انجام دهید. در واقع مراقبت های اولیه کامپوزیت دندان ها به شما کمک می کند تا مدت زمان بیش تری از تمیز بودن و یک دست بودن دندان های تان لذت برده و از این مورد راضی باشید. در ادامه می توانید اطلاعاتی دیگر در مورد درد بعد از لمینت و مراقبت های بعد از ارتودنسی را نیز مشاهده کرده و اطلاعاتی نیز در این زمینه ها کسب کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان