کارلوس آلکاراس کیست؟/ اعجوبه اسپانیایی

بدون شک حالا خیلی‌ها از کارلوس آلکاراس حرف می زنند.جوانی با ظاهری ساده و البته نبوغی سرشار.خیلی زود تنه زد به شانه بزرگان تنیس و خیلی زود مقابل شان قرار گرفت و آنها را شکست داد.

کارلوس آلکاراس کیست؟/ اعجوبه اسپانیایی

مرتضی رضایی؛ نابغه‌ای که در حساس‌ترین لحظات رقابت‌ لبخند از لبش محو نمی‌شود و با نمایش چشم‌نواز و تماشاگرپسند خود شور و هیجان خاصی را به دنیای تنیس آورده است.

کارلیتوس یا آنطور که دوستان نزدیکش صدایش می‌کنند “چارلی” متولد پنجم ماه مه 2003 در اسپانیا است.در محله‌ای کوچک به نام ال پالمر در شهر مورسیا.پدرش هم تنیسور بوده و آلکارس از همان خردسالی با توپ و راکت آشنا شد.او در 15 سالگی به آکادمی خوان کارلوس فررو رفت تا زیر نظر مرد اول سابق تنیس جهان تمریناتش را ادامه دهد.

دوران حرفه‌ای آلکاراس زمانی که فقط16 سال داشت آغاز شد.او در مسابقات 500 امتیازی ریو اولین حضورش در سطح حرفه‌ای را تجربه کرد. اما در سال 2021 بود که دوست‌داران تنیس بیشتر با این اعجوبه نوجوان آشنا شدند. کارلوس جوان و جویای نام در طول این فصل نتایج فوق‌العاده‌ای کسب کرد و اولین قهرمانی خود را در مسابقات 250 امتیازی اوماگ کرواسی به دست آورد. اما اتفاق مهمی که موجب شد نام آلکاراس بیشتر بر سر زبان‌ها بیفتد پیروزی او برابر استفانوس سیتسیپاس در دور سوم اوپن آمریکا بود که سر و صدای زیادی ایجاد کرد و او در ادامه با راهیابی به مرحله یک چهارم پایانی توانست عنوان جوان‌ترین بازیکن راه یافته به جمع هشت بازیکن برتر تاریخ این گرند اسلم را به خود اختصاص دهد.

سال 2022 را می‌توان سال شکوفایی آلکاراس نامید.کار کارستان او قهرمانی در مسترز مادرید بود که با شکست نادال و جوکوویچ به دست آمد. پیش از آن هیچ بازیکن دیگری نتوانسته بود در یک مسترز خاک نادال و جوکوویچ را کنار بزند و به قهرمانی برسد. اعجوبه اسپانیایی در اوپن آمریکا با پیروزی در چند دیدار نزدیک و حماسی نه‌تنها فاتح اولین گرند اسلم خود شد که در 19 سالگی توانست بعنوان جوان‌ترین بازیکن تاریخ بر جایگاه نخست رده‌بندی تکیه بزند تا دیگر به همه ثابت شود که از جنس بزرگان تنیس است.

آلکاراس در رولان گاروس رقبایش را یکی پس از دیگری کنار زد تا به دیدار بزرگ با جوکوویچ در نیمه‌نهایی برسد، جاییکه او شکست ناامیدکننده‌ای را مقابل حریف پرآوازه‌اش تجربه کرد. اما این شکست درس‌های بزرگی برای نابغه تازه‌کار داشت و او به فاصله یک ماه در فینال ویمبلدون با خلق یک شاهکار تمام‌عیار مرد شکست‌ناپذیر صرب را متوقف کرد تا دومین گرند اسلم خود را با شایستگی و به رویایی‌ترین شکل ممکن فتح کند.

در اوایل از آلکاراس با عنوان “نادال جدید” یاد می‌شد، اما حقیقت آن است که او همه آنچه بزرگان دارند را یک‌جا دارد و به گفته کرگ اوشانسی مربی‌ و تحلیل‌گیر صاحب‌نام تنیس، آلکاراس معجونی جادویی از سه اسطوره دنیای تنیس است و همین باعث شده تا او یکی از کامل‌ترین بازیکنان تنیس جهان لقب بگیرد.

آلکاراس امروز در فینال المپیک یک بار دیگر رقیب جوکوویچ شد.خوب تلاش کرد و زحمت زیادی کشید اما تجربه جوکو؛غالب بود بر جوانی آلکارس تا این تنیسور اسپانیایی برای نخستین بار به مدال نقره المپیک دست پیدا کند.

251 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان