۵ ترفند برای اثربخشی بهتر کرم ضد آفتاب

شاید در نظرتان کرم‌های‌ ضد آفتاب عملکردی مشابه آبرسان‌ها و دیگر مرطوب‌کننده‌های پوست داشته باشند، اما باید بدانید نحوه عملکرد این کرم‌ها چیزی فراتر از رطوبت‌رسانی پوست است.

5 ترفند برای اثربخشی بهتر کرم ضد آفتاب

به گزارش خبرآنلاین، ترکیبات اصلی موجود در ضد آفتاب مانع از ورود اشعه ماوراء بنفش و تأثیر آن بر پوست می‌شود. این مسئله به نوبه خود می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به آفتاب‌سوختگی، تغییر رنگ، چین و چروک و سرطان کمک کند.

مواد فعال در این کرم‌ها، یا اشعه ماوراء بنفش را جذب می‌کنند یا آن را منعکس می‌کنند. استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب با فاکتور محافظت در برابر آفتاب یا SPF 15 یا بالاتر می‌تواند خطر ابتلا به سرطان «سلول سنگفرشی» را تا 40 درصد و خطر ابتلا به «ملانوم» را تا 50 درصد کاهش دهد.

سرطان سلول‌ سنگفرشی، از بیرونی‌ترین لایه پوست (لایه سلول‌های سنگفرشی) شروع می‌شود و یکی از شایع‌ترین انواع سرطان پوست است. این سرطان قابل درمان است، اما اگر درمان نشود، می‌تواند به بافت‌های دیگر بدن سرایت کرده و عوارض شدیدی ایجاد کند.

چگونه می‌توان اثر محافظتی ضد آفتاب را در برابر اشعه یو وی افزایش داد؟

1) 30 دقیقه قبل از خروج از منزل، کرم ضد آفتاب بزنید.

2) پس از دو ساعت قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ضد آفتاب را روی پوست تمدید کنید.

3) پوست دست، گردن و سایر نواحی که در معرض نور خورشید هستند را به طور کامل با کرم ضد آفتاب بپوشانید.

4) ضد آفتابی انتخاب کنید که شماره SPF آن بالای 30 و ضدآب باشد و همچنین از پوست شما در برابر هر دو اشعه UVA و UVB محافظت کند.

5) لب‌ها نیز ممکن است در اثر تابش شدید نور خورشید دچار سوختگی شوند که این مورد بسیار آزاردهنده و دردناک است و خطر بروز سرطان لب را افزایش می‌دهد. برای کاهش خطر، از یک بام لب (Lip Balm) حاوی SPF استفاده کنید.

منابع: newsnetwork ، mayoclinic ، woodscopenhagen

47232

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر