مانعی برای تحصیل مبینا نعمت‌زاده در رشته پزشکی وجود ندارد!

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد که طبق قوانین بنیاد ملی نخبگان، مبینا نعمت‌زاده که در المپیک پاریس موفق به کسب مدال برنز شد، می‌تواند در رشته پزشکی تحصیل کند.

مانعی برای تحصیل مبینا نعمت‌زاده در رشته پزشکی وجود ندارد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ احسان عظیمی‌راد، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با حیات، با تبریک موفقیت‌های کسب شده توسط کاروان ورزش ایران در المپیک 2024 پاریس، اظهار کرد: درخواست خانم مبینا نعمت‌زاده از دو جنبه قابل بررسی است.

وی افزود: بر اساس قوانین بنیاد ملی نخبگان، اگر افراد در مجامع بین‌المللی حائز رتبه‌های برتر و یا موفق به کسب مدال در مسابقات بین‌المللی شوند، جز نخبگان کشور محسوب شده و یکسری مزایا، با هماهنگی مسئولانی مانند وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر ارگان‌ها، برای این افراد در نظر گرفته می‌شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه یکی از مزایای افراد نخبه ورود بدون کنکور به دانشگاه است، اضافه کرد: درخواست خانم نعمت‌زاده تحصیل در رشته پزشکی بود که به‌نظر من، وی می‌تواند به این رشته ورود کنند زیرا با توجه به سطح نخبگی و کسب مدال در المپیک می‌توانند به این رشته ورود کنند مانند دانش‌آموزان المپیادی که با کسب مدال در دنیا، بدون کنکور وارد دانشگاه شده و هر رشته‌ای که دوست دارند، بشوند.

وی با تاکید بر اینکه رشته مورد درخواست خانم نعمت‌زاده، رشته‌ای پر متقاضی بوده که پذیرش داوطلبان در این رشته سخت است، تاکید کرد: شاید از منظر عدالت آموزشی و بعد بیرونی (نگاه مردم) این بار روانی ایجاد شده است، به این جهت که خیلی‌ها نمی‌توانند در این رشته تحصیل کنند اما چرا باید ایشان در این رشته بدون کنکور تحصیل کند.

عظیمی‌راد با بیان اینکه از نظر قانونی، این موضوع واقعا مشکلی ندارد، یادآور شد: دوستان در دانشگاه تهران اعلام کردند که فعلا بدون کنکورجذب نمی‌کنند اما به نظر من قانون اجازه داده و مشکلی برای جذب خانم نعمت‌زاده وجود ندارد.

وی افزود: ایشان مقامی کسب کرده‌اند و کاملا در قانون بنیاد ملی نخبگان تصریح شده و مشکلی وجود ندارد و می‌توانند در رشته پزشکی تحصیل کنند زیرا از نظر تا توجیه داشته و مشکل قانونی ندارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین گفت: بسیاری از دانش‌آموزان عزیز این مقام را در دنیا کسب نکرده و طبیعتا در کنکور سراسری شرکت کرده و بر اساس نمرات آن، به ادامه تحصیل می‌پردازند اما از نظر من تحصیل خانم نعمت‌زاده در رشته پزشکی مشکلی وجود ندارد.

گفتنی است، حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، روز جمعه در خصوص ادامه تحصیل مبینا نعمت‌زاده، مدال‌آور رشته تکواندو ایران در المپیک، به خبرنگار اجتماعی حیات، اعلام کرده بود که بر اساس قانون مجلس و مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، پذیرش دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی تهران طبق ضابطه و از طریق آزمون سراسری خواهد بود.

وی همچنین گفته بود که پذیرش مبینا نعمت‌زاده در رشته پزشکی و بدون آزمون دراین دانشگاه غیر مجاز بوده و این موضوع تکذیب می‌شود.

258 258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان