استقرار ۲۳ فروند بالگرد امداد رسان در مرزهای هشت گانه

کولیوند از استقرار ۲۳ فروند بالگرد امداد رسان در مرزهای هشت گانه کشور خبر داد و گفت: با همکاری کشور عراق مجوز پرواز این بالگردها بر آسمان این کشور در مواقع ضروری نیاز به امداد رسانی می باشد داده شده است.

استقرار 23 فروند بالگرد امداد رسان در مرزهای هشت گانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین از مرز شلمچه، «حسین کولیوند» شامگاه (یکشنبه 28 مردادماه) در حاشیه بازدید از نحوه خدمات رسانی جمعیت هلال احمر به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به افزایش گرمای هوا، تسهیلات و امکانات خوبی در مرز شلمچه برای تردد آسان زائران حسینی تدارک دیده شده است، به لطف خدا نحوه خدمات رسانی رضایتمندی زائران را در پی داشته است.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، از اعزام و استقرار بیش از 200 دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و خودروهای نجات در خاک عراق خبر داد و افزود: با همکاری طرف عراقی در شهرهای کاظمین و سامرا بیمارستان هایی برای ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین حسینی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: در شهر نجف نیز علاوه بر بیمارستان امام علی (ع) هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، چهار بیمارستان عراقی و در مسیر نجف به کربلا نیز چهار بیمارستان در اختیار این جمعیت قرار دارد و 32 پایگاه سطح یک، 2 و سه نیز به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند.

کولیوند با بیان اینکه در کربلا 6 بیمارستان به زائران ارائه خدمات درمانی می کنند، گفت: بیش از 700 پایگاه سطح یک، 2 و سه و یک هزار و 500 موکب مردمی و همچنین 6 هزار نفر نیرو در حال خدمات رسانی بهداشت و درمان به زائران هستند.

وی با اشاره به اینکه 6 هزار نیرو در خاک عراق در حال ارائه خدمات سلامت به زائران هستند، یاد آور شد: 2 هزار نیرو به عنوان طبیب الدوار در خاک عراق خدمات رسانی می کنند و علاوه بر آن نیز همکاران بهداشت محیط و مدیریت بیماری های واگیر زائران را رصد و پایش می کنند که خوشبختانه تا به امروز هیچ گونه گزارشی مبنی بر بیماری های واگیردار را نداشتیم.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، خاطر نشان کرد: به رقم گرمای بسیار زیاد هوا تا کنون در مسیر پیاده روی اربعین حسینی تلفات جانی نداشتیم، البته 2 حادثه ترافیکی داشتیم که بلافاصله توسط جمعیت هلال احمر با همکاری اورژانس و حشد الشعبی عراق امداد رسانی به زائران حادثه دیده ارائه شد.

وی با بیان اینکه 92 زائر نیارمند به خدمات درمانی از عراق به کشور اعزام شدند، گفت: هماهنگی خیلی خوبی میان گروه های مردمی در عراق با جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

کولیوند، تاکید کرد: تردد نسبت به سال گذشته تا کنون 70 درصد افزایش یافته است که این نشان از برنامه ریزی و افزایش امکانات در جهت تردد آسان زائران در ایران و عراق است.

وی از استقرار 23 فروند بالگرد امداد رسان در مرزهای هشت گانه خبر داد و ابراز داشت: با همکاری کشور عراق مجوز پرواز این بالگردها بر آسمان این کشور در مواقع ضروری نیاز به امداد رسانی می باشد داده شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور، اضافه کرد: در مرزهای هشت گانه نیز 40 هزار نیروی امدادگر و داوطلب جمعیت هلال احمر در حال خدمات رسانی به زائران هستند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان