کاملا هریس، هر روز، موفق‌تر از دیروز

کامالا هریس و دونالد ترامپ در آریزونا، جورجیا، نوادا و کارولینای شمالی رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند.

کاملا هریس، هر روز، موفق‌تر از دیروز

به گزارش خبرآنلاین روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور در ایالت‌های آریزونا، جورجیا، نوادا و کارولینای شمالی با رشد سریعی وارد مناقشه با ترامپ شده است. در زمان جو بایدن که هنوز از انتخابات کنار نکشیده بود، این ایالت‌ها عمدتا در اختیار دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان بود. نظرسنجی‌های جدید نیویورک‌تایمز و کالج سیه‌نا نشان می‌دهد که کامالا هریس خیلی سریع زمین بازی انتخابات سال 2024 را تغییر داده است.

هریس اکنون در میان رای‌دهندگان احتمالی آریزونا با 50‌درصد نسبت به 45‌درصد ترامپ از وی پیش افتاده است و حتی از دونالد ترامپ در کارولینای شمالی - ایالتی که ترامپ چهار سال پیش برنده آن شد - پیشی گرفته و در عین حال اختلاف خود را به میزان قابل‌توجهی در جورجیا و نوادا کاهش داده است. در نظرسنجی‌هایی که از 8 تا 15 اوت انجام شد، ترامپ و هریس به طور میانگین در چهار ایالت کمربند خورشیدی با 48‌درصد مساوی هستند. جورجیا، نوادا آریزونا و کارولینای شمالی جزو ایالت‌های موسوم به کمربند خورشیدی هستند.

این نشان‌دهنده پیشرفت قابل‌توجهی برای دموکرات‌ها در مقایسه با ماه مه است؛ زمانی که ترامپ در نظرسنجی‌های قبلی تایمز/سیه‌نا در ایالت‌های کمربند خورشیدی که کارولینای شمالی را شامل نمی‌شد، با 50‌درصد نسبت به 41‌درصد در آریزونا، جورجیا و نوادا از بایدن پیش بود. نظرسنجی‌های جدید شواهد بیشتری را نشان می‌دهد که کامالا هریس با موفقیت بخش‌هایی از پایگاه دموکرات‌ها را که ماه‌ها بر سر حمایت از بایدن مردد بودند، به‌ویژه رای‌دهندگان جوان، غیرسفیدپوست و زنان را به سمت خود کشیده است. هفته گذشته، نظرسنجی تایمز/سیه‌نا نشان داد که هریس در سه ایالت شمالی میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین با اختلاف اندکی از ترامپ پیشی گرفته است. این ایالت‌ها به‌طور کلی محور اصلی برای مسیر دموکرات‌ها به کاخ سفید در نظر گرفته می‌شود.

کمربند خورشیدی مجموعه‌ای ضروری از ایالت‌ها برای پیروزی ترامپ است؛ در عین حال که این مجموعه، مسیر دوم بالقوه برای دموکرات‌ها محسوب می‌شود که می‌تواند 270 رای الکترال موردنیاز برای پیروزی را به آنها هبه کند. در نظرسنجی‌های جدید، ترامپ در جورجیا با 50‌درصد نسبت به هریس که 46‌درصد آرا را به خود اختصاص داده، پیش افتاده است. در نوادا نیز فاصله بین ترامپ و هریس به یک‌درصد رسیده است. ترامپ در این ایالت 48 و هریس با 47‌درصد پشت سر او قرار دارد.

هریس اما در کارولینای شمالی با 49‌درصد از ترامپ 47 درصدی پیش افتاده است. این ایالت تنها ایالت از 7 ایالت خاکستری است که ترامپ در سال 2020 توانسته بود در آن پیروز شود. البته تجزیه و تحلیل این نتایج نباید تک‌بعدی باشد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که هریس در حالی که دموکرات‌ها را زیر چتر آرمان خود جمع کرده است، ریسک‌هایی را هم باید در نظر بگیرد، از جمله اینکه تعداد بیشتری از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده او را بیش از حد لیبرال می‌دانند (43 درصد)، در حالی که این رقم برای محافظه‌کاری چون ترامپ با 33‌درصد کمتر است. نتایج جدید پس از یک دوره دو ماهه پر فراز و نشیب به دست آمده است. دموکرات‌ها هریس را پس از عملکرد ضعیف بایدن در مناظره با ترامپ عوض کردند و در این بین، ترامپ از یک سوء‌قصد جان سالم به در برد و در کنوانسیون حزبش بازگشتی چشمگیر داشت.

21302

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان